Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Sinds we in Nederland in 1984 gestart zijn met de Effie – uitgereikt door bvA en VEA, zijn er 1833 campagnes ingezonden (tot en met 2018). Ruim 21 procent van die campagnes (390) kreeg een Effie. Om bij te dragen aan de kennisontwikkeling in het vak, heeft de Effie-organisatie de cases toegankelijk gemaakt voor wetenschappelijk …
Marketers are optimistic about the effect of a global recession and Brexit, according to the latest research from Gartner in their survey of 342 North American and UK marketing executives. When asked about the impact of the business and economic climate over the next 18-24 months, just 12% of CMOs think it will have a …
Er zijn van die controversiële onderwerpen waar iedereen wel een mening over heeft. Onderwerpen waarvan we zeker weten dat de discussie misschien wel nooit beslecht zal worden. In marketing is de discussie over data en personalisatie er zo eentje. Het gaat over wat er nu en in de toekomst mogelijk is op het gebied van personalisatie. Maar …
Most senior marketers believe brand is crucial in driving buyer behaviour for prospects and a critical driver, too, for existing customers, a new survey shows. But the successful management of a global brand today is a highly sophisticated challenge, finds the Gartner Brand Survey 2019. “Managing a global brand is a complex, multidimensional task,” said …
NIMA Experience Marketing biedt NIMA Members en geïnteresseerde marketeers een unieke mogelijkheid om de Dutch Design Week (DDW) op vrijdag 25 oktober te bezoeken. Wat in 1998 begon als een ‘Design Dag’, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal gerenommeerd evenement van negen dagen met 2.600 designers op 120 locaties. De NIMA Community Experience Marketing heeft …
Some of the world’s biggest brands, including Mastercard, Proctor & Gamble and Unilever, have joined forces to launch a global initiative to build consensus on key principles for cross-media measurement. The Cross Media Working Group is made up of leading brands from the World Federation of Advertisers’ Global Media Board, as well as industry bodies like the …
“Marketingstrategie is voor kleine organisaties een luxe en daar zouden ze zich dan ook niet mee bezig moeten houden. Ze zouden zich beter kunnen concentreren op ondernemerschap en bekendheid.” Dat is niet mijn stelling, maar die van marketeer Colin Lewis in een artikel op de site van Marketingweek. Een bizarre stelling, als je het mij vraagt. Lees …
Ik ben opgeleid in de jaren negentig als traditioneel marketeer. Toen waren de online ontwikkelingen nog lang niet zo ver als tegenwoordig. Al jaren volg ik dan ook verschillende masterclasses, seminars en leergangen om bij te blijven op marketinggebied en alle nieuwe ontwikkelingen toe te kunnen passen bij de marketingvraagstukken van mijn opdrachtgevers en in …
Een artikel in het prestigieuze Harvard Business Review verwijst naar een McKinsey-studie die laat zien dat een verbetering van je prijsstrategie met 1 procent zomaar tot 11 procent meer winst kan opleveren. Vreemd genoeg is ‘pricing’ bij de meeste bedrijven een ondergeschoven kindje. Prijsonderzoek is ook moeilijk en de twee meest gebruikte methoden zijn in de …
Let’s face it, stock photography is boring. As consumers become inundated with marketing content, they increasingly resist anything that looks and feels inauthentic, which unfortunately describes much of traditional marketing and advertising. In fact, 84% of millennials don’t trust traditional marketing and 92% of consumers trust user-generated content more than advertising. Although there has been a growing resistance …
Als LinkedIn een camping was, was Richard van der Blom er de kampvuurleider. Na jaren zo ongeveer alle uithoeken, nieuwe functies en toepassingen te hebben uitgewoond, kun je ‘m rustig ’s nachts bellen voor een gloedvol betoog over het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Als LinkedIn Expert krijgt hij geregeld kans om nieuwe toepassingen uit te wonen, …
Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap het laten ontwikkelen van een logo en een huisstijl. Daar valt een hoop over te vertellen. Als iemand veel weet over branding en identiteit, dan is het Roel Stavorinus: de man met een steeds wisselde functietitel én met een nieuwe bedrijfsnaam. Roel Stavorinus is een bekende naam …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.