Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketers need more sense to stem the tide of CMO firings Alva van Beek

This year saw a record number of top marketers being fired. The CMO brand is under attack. More worryingly, as everybody seems busy with digital porn, marketers are losing C-suite traction. I don’t want to sound overly negative, but this stuff is real. Belkin, Beats, Citi, Coty, Cisco, Dropbox, EY, GAP, GNC, Intuit, Hitachi, JC …

Lees meer
(Verslag Online Tuesday) ‘Culture eats strategy for breakfast’, ook bij werving digitals Alva van Beek

‘How to hunt them? How to engage them? How to keep them?’ Het zijn vragen waar hele contingenten ondernemers, managers, HR-professionals van wakker liggen dezer dagen. De zoektocht naar toptalent voor techbedrijven kan een worsteling zijn en de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. De eerste Online Tuesday van het nieuwe …

Lees meer
Standing out is the key brand challenge – that’s why great brands play with their codes Alva van Beek

I’ll tell you what, there has never been a more interesting time to study visual identity and packaging. In the last six months we’ve seen more bold moves by big brands than the previous decade. Barely a week passes these days without someone doing something to their logo, label, font or another of their brand …

Lees meer
Joining the dots of online and offline WOM Alva van Beek

When it comes to word of mouth, brands have been quick to focus on online engagement via social media and to then assume offline conversations are the same – but research shows brand conversations across different channels have almost no relationship to one another. For a comprehensive view, brands need to measure the full conversation …

Lees meer
(NIMA Regio Oost) Hoe Hartman innoveert tussen traditionele partners en veranderlijke consument Alva van Beek

De niet stuk te krijgen Hartman kunststof standenstoel: iedereen kent ze en voor de Twentse onderneming is het onverwoestbare element nog steeds één van de belangrijkste eigenschappen van tuinmeubels. Nu de kunststof fabricage weer in eigen handen is, zit Hartman in een transformatieproces. “We waren een schuiver, we zijn nu een merkleverancier.” Een interview met …

Lees meer
(NIMA Young Profs) ‘De wijze marketinglessen van Basic-Fit’ Alva van Beek

Go for it! Hoe inspireer je iedereen om fit te worden, op welke manier dan ook? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat Basic-Fit en ‘marketing talent of the …

Lees meer
FMCG brands and the future of TV Alva van Beek

The growth of fast-moving consumer goods (FMCG) brands has been intrinsically linked to mass reach media, but brands now face difficult choices when it comes to TV in particular, which may require a serious reappraisal of the wider media market, an industry figure suggests. In the first of two-part paper, Chris Worrell, head of strategy …

Lees meer
(Blog Roel Stavorinus SMP) Wat typografie voor een huisstijl kan doen Alva van Beek

Logo, lettertypes en kleur vormen de absolute basis van een huisstijl. Voeg daar beeld aan toe, fotografie en illustratie, en de vormgeving wordt al rijker. Pas het toe in communicatiemiddelen en de huisstijl komt tot leven. Om bij een van de basisbeginselen te beginnen: over lettertypes wordt vaak nogal makkelijk heen gestapt. Natuurlijk, er wordt …

Lees meer
(Interview Guy van Liemt RM) ‘Marketeer van Geluk’ Alva van Beek

Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je ‘geluk’ beloven? Je hoeft er maar een blikje cola voor open te trekken, zo beweert althans het merk dat van ‘open happiness’ zijn slogan maakte. Geluk en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We zijn er immers op uit om behoefte te bevredigen en welzijn te verhogen. We creëren …

Lees meer
(Verslag NIMA career Booster Event) verbind, beleef en betover bij De Bijenkorf Alva van Beek

Liefde, beleving, purpose en verbinding, dat waren de heersende termen tijdens het NIMA Career Booster Event dat afgelopen week plaatsvond in De Bijenkorf. Marjolijn Meynen van De Bijenkorf en Matt van der Poel van Fresh Forward deelden hun positieve verhalen met de jonge professionals en hun mentoren. Wat is hun kijk op marketing en op …

Lees meer
How young people want their news Alva van Beek

Publishers and broadcasters struggling to reach under-35s will have to radically rethink their content, the platforms they employ, and the formats they serve up, according to a new transatlantic digital tracking study from the Reuters Institute for the Study of Journalism. A new report commissioned by the Reuters Institute, Oxford University’s research centre on global media, …

Lees meer
Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro Alva van Beek

ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: “Banking for better, for generations to come.” Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks aan werken. Wat betekent purpose voor het merk ABN Amro en welke invloed hebben digitalisering en de opkomst van fintech-bedrijven? Hoe gaat de bank om met partnerships en wat is …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.