Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Client-side media and marketing professionals have a lower opinion of media and media agencies than they did two years ago, according to new research from ID Comms. And those with the most exposure to media agencies – media professionals – are also likely to have the lowest opinion of agency expertise. The ID Comms Global …
Door je in te leven in de ander en diens perspectief, je voorbereiding en de formulering van je boodschap daarop af te stemmen, wordt die beter ontvangen. Klinkt logisch, gebeurt verrassend weinig. Of het nou in een persoonlijk gesprek moet gebeuren, of juist via een campagne gericht op velen: Als je je persoonlijk bewust wordt …
It’s that time of year again—when some CMOs have realized that the marketing plan they finalized at the start of the year has gone sideways. Maybe there was too much in the plan to begin with, or maybe company and market changes happened, making the plan less relevant. It’s easy to feel stressed out by …
Nationale-Nederlanden, voor velen het bedrijf dat je kent van de periodieke brief op de deurmat over jouw pensioenontwikkeling. Of je verzekering. Of héél misschien, als je van sport houdt, van een levensgrote Edgar Davids prijkend op het kantoor van de verzekeraar in Rotterdam. Ik was één van die Nederlanders totdat ik via mijn job bij …
De afgelopen vijftien jaar hebben marketeers hard gewerkt om de klant centraal te stellen. Direct klantcontact past echter niet goed bij winst-optimalisatie, dus wordt het internet gezien als oplossing om klantcontacten te automatiseren. Niet heel passend, want e-mail oogst veel wantrouwen. Dat (financiële) dienstverleners toch gebruik blijven maken van dit kanaal, geeft te denken. Het staat …
De meeste gestelde vraag van kinderen – ‘maar hoe dan?’ – is ook de meest gestelde vraag bij ontwikkelingen die je je niet kunt voorstellen. Zoals zelfsturing in een organisatie. Het is dan ook bijna niet voor te stellen hoe Sander Hoeken zichzelf heeft uitgevonden en vanuit dat perspectief, samen met vrienden, de zelfsturing binnen de organisatie Infocaster heeft ontwikkeld. Met …
Om producten en diensten te verkopen, zijn veel marketeers van producenten aangewezen op de verkoopkanalen van hun partners: de winkeliers. Trademarketing – ook wel shoppermarketing genoemd – omvat de marketingactiviteiten van leveranciers en retailers sámen, die erop gericht zijn een mooie en effectieve winkelbeleving voor de consument te creëren. In de ideale wereld trekken producent …
This year saw a record number of top marketers being fired. The CMO brand is under attack. More worryingly, as everybody seems busy with digital porn, marketers are losing C-suite traction. I don’t want to sound overly negative, but this stuff is real. Belkin, Beats, Citi, Coty, Cisco, Dropbox, EY, GAP, GNC, Intuit, Hitachi, JC …
‘How to hunt them? How to engage them? How to keep them?’ Het zijn vragen waar hele contingenten ondernemers, managers, HR-professionals van wakker liggen dezer dagen. De zoektocht naar toptalent voor techbedrijven kan een worsteling zijn en de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. De eerste Online Tuesday van het nieuwe …
I’ll tell you what, there has never been a more interesting time to study visual identity and packaging. In the last six months we’ve seen more bold moves by big brands than the previous decade. Barely a week passes these days without someone doing something to their logo, label, font or another of their brand …
When it comes to word of mouth, brands have been quick to focus on online engagement via social media and to then assume offline conversations are the same – but research shows brand conversations across different channels have almost no relationship to one another. For a comprehensive view, brands need to measure the full conversation …
De niet stuk te krijgen Hartman kunststof standenstoel: iedereen kent ze en voor de Twentse onderneming is het onverwoestbare element nog steeds één van de belangrijkste eigenschappen van tuinmeubels. Nu de kunststof fabricage weer in eigen handen is, zit Hartman in een transformatieproces. “We waren een schuiver, we zijn nu een merkleverancier.” Een interview met …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.