Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Digital TV must overcome its contradictions if it wants to attract more ad dollars’ Alva van Beek

If you talk to a young person about linear TV, they may snigger at the idea of checking listings in a print newspaper, writing out a schedule or remembering to tune in at exactly the right time. They might think it baffling that revellers used to get home from the pub and ‘see what’s on’. …

Lees meer
‘De nieuwe luxe en verpakkingsdesign’ Alva van Beek

Het begrip ‘luxe’ draait niet meer om materiële goederen, maar om ervaringen. De verpakking als onderdeel van de klantervaring speelt een belangrijke rol bij de nieuwe luxe. Luxe wordt uitgelegd als iets wat prettig is, maar niet perse nodig. Dit verschilt per persoon en is onder andere afhankelijk van voorkeuren en inkomen. Op het gebied …

Lees meer
‘Waarom werken bureaus zo weinig met digital nomads?’ Alva van Beek

Hoe kan het dat bureaus zo weinig met digital nomads werken?’, vraagt fulltime reiziger Alex Malone (28) zich af. ‘De reclamewereld is zo creatief, maar de bedrijfsstructuur heel ouderwets. Doodzonde.’ ‘Ik heb geen moment spijt van dit avontuur’, zegt Malone opgewekt. Ze werkte voorheen fulltime als strateeg bij Isobar, maar de werkdagen van 9-tot-5 maakten haar ongelukkig. De marketeer nam ontslag …

Lees meer
(Column Rob Revet) ‘Kritiek op purpose-marketing’ Alva van Beek

Marketeers zijn leuke mensen. Ze weten van aanpakken en zijn niet bang om iets nieuws te proberen. Ze zijn nieuwsgierig en dus altijd zoekend. Zoekend naar segmenten en behoeften die nog niet worden bediend. Naar een optimale prijsstelling en scherpe tone-of-voice. Naar nieuwe distributiekanalen en naar hogere idealen. Je leest het goed ja. Een beetje …

Lees meer
Growth in Bing search ad revenue at lowest point in two years Alva van Beek

Growth in Bing search advertising revenue has slowed further, according to the latest Microsoft company reports. Year-on-year growth in Microsoft search ad revenue was 9% in Q2 2019, the lowest level in over two years. This is a continuous slowdown from 17% in the second quarter of 2018. This contrasts with the 12.6% growth in …

Lees meer
‘Consumenten haken af bij incomplete online productinformatie’ Alva van Beek

Als in een webshop nauwelijks of onjuiste productinformatie is te vinden, dan is dat vergelijkbaar met een product niet op voorraad hebben. Dat zegt GS1, uitgever van Global Trade Item Numbers (GTIN) annex European Article Numbers (EAN’s). ‘Staat er op de productpagina “blauwe bank”, maar staat er een afbeelding van een rode stoel, dan bestelt …

Lees meer
Being a ‘me-too’ brand is more desirable than it sounds Alva van Beek

If brands had feelings, the unkindest epithet you could deploy about any one of them would be ‘me too’. That would hurt – like commenting on your fashion-conscious friend’s ‘sensible shoes’. Brands, as any sentient member of the species would guardedly attest, are supposed to be differentiated, disruptive, revolutionary: always actively shaking things up. In …

Lees meer
‘Identiteit helpt merken écht op weg’ Alva van Beek

In merkenland wordt wat afgerommeld. Veel bedrijven en instellingen hebben maar weinig notie van wat een merk nu precies inhoudt. Vaak wordt gedacht dat ze er met een nieuwe huisstijl of een nieuw communicatiebureau al zijn. Dan begint de ellende pas echt omdat klanten maar ook de eigen werknemers zich in de communicatie en de …

Lees meer
Maandbereik online winkelen apps stijgt naar 51 procent in eerste halfjaar Alva van Beek

De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51procent, 7.381.000 personen van 13 jaar en ouder). Onder deze groep vallen zowel apps uit online-only retailers, kledingwinkels, food en bouwmarkt sectoren. Dat blijkt uit de maandelijkse cijfers van bereiksonderzoek GfK DAM. De stijging …

Lees meer
(Interview Career Booster-koppel Wientjens/Schüssel) De sterke punten polijsten Alva van Beek

Harry Wientjens en Deborah Schüssel zijn sinds dit voorjaar aan elkaar gekoppeld als mentor en mentee in het NIMA Career Booster-programma, waarin een senior in het vak en een jonge professional elkaar steunen en desgewenst opzoeken voor hulp en overleg. Bijzonder aan juist deze combinatie is hun achtergrond: Deborah werkt zelf voor Team NIMA, Harry …

Lees meer
(Column Ludo Voorn) Digital Transformation – 1 term – 2 woorden Alva van Beek

Als één term het laatste jaar vaak wordt gebruikt, dan is het wel ‘digital transformation’. Hebben we het over de zoveelste modegril of moeten we ons hier echt in verdiepen? ‘Digital transformation’ is één term, maar bestaat uit twee woorden. ‘Digital’ als woord (en als technologie) kennen we sinds de opkomst van webmarketing. Ja, zo …

Lees meer
UK overtakes US on smart speaker penetration, Amazon devices dominate Alva van Beek

Over one-tenth of internet users in Italy, the UK, the US and Canada use a smart speaker, according to the latest data from YouGov and the Reuters Institute for the Study of Journalism. This means the UK has edged ahead of the US in device popularity. Across the 18 markets surveyed, average penetration is 6.8% this year. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.