Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Purpose is hot, hip en happening. Het merendeel van de Nederlandse marketeers zegt ermee te werken en volgens sommigen is purpose hèt recept voor merksucces en klinkende financiële resultaten. Maar is dat ook zo? In een reeks van vier artikelen brengen we in kaart wat het nut en effect van purpose is. In dit artikel …
“Price is what you pay. Value is what you get”, liet voormalig rijkste man ter wereld Warren Buffett ooit optekenen. Daarmee illustreerde hij – waarschijnlijk onbewust – precies de ietwat apathische houding die veel marketeers tentoonspreiden ten aanzien van het fenomeen pricing. Marketing gaat weliswaar over het creëren, communiceren, leveren en uitwisselen van aanbod dát …
Dick van der Lecq van DDB Unlimited, Pieter Voogt van PauwR, Jean-Paul Schaddé van Dooren van Babbage Company & Cityguys.nl, Mariëlle Krouwel van de Volksbank, Dennis Lith van Essent, Rob Revet van FNDMNTL, Marc van Eck van Business Openers en Leon Jansen van Aegon reageren op de stelling: ‘Marketeers zijn te lang trouw aan hun …
Here are my top ten results from the August 2019 CMO Survey. These results are based on a sample of 341 top marketers at for-profit U.S. companies, 95% of whom hold the position of VP-level or higher. #1—Marketing Budgets: Marketing budgets are expected to grow by 8.7% in the next year-nearly reaching the 8-year high of 8.9% …
‘Even 10.000 likes kopen’. Dat kan gewoon bij een automaat in een Russische supermarkt. Likes krijgen is niet moeilijk. Je hoeft er niet voor naar Rusland en als je genoeg weggeeft, lukt het ook zonder te betalen. De vraag is: waarom wil je (influcencers met) veel likes? Bedrijven helpen om hun digital marketing effectiever te …
Deze week verscheen de achtste NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en door professionals in marketing, communicatie en sales. Centraal thema van dit najaarsnummer is ‘Transformeren kun je leren’, en de rol die marketeers kunnen en moeten spelen bij de ontwikkeling …
Michel Schaeffer, voormalig marketingdirecteur van Bol.com, is afgelopen woensdag 21 augustus op 51-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een onverwachte ziekte. ‘Hij had een sterke strategische visie waarmee hij de richting van Bol.com gedurende veertien jaar mede heeft bepaald.’ Hij begon op 6 maart 2001 als marketing directeur bij Bol.com, toen nog een bedrijf …
Ze worden vaak in één adem genoemd: een positionering en een propositie. Voor de één een beetje muggenzifterij uit de krochten van de marketingstrategie, voor een ander zo ongeveer het uitgangspunt van marketing. Het is ook een van de weinige marketingkwesties waarover professoren Byron Sharp en Mark Ritson van mening verschillen. Marc Westeneng van Flowresulting is specialist …
Marketers are optimistic about automation and the benefits it can bring to the workplace, and are often further ahead in their automation journey than other professionals. But there is a growing knowledge gap and many feel unsupported in their efforts to upskill. According to a new study from recruiting firm Hays, 79% of marketers say …
Employer branding is een hot topic. Je hoort het steeds vaker. Vraag je je weleens af: Waarom je als organisatie moet investeren in employer branding? Hoe het komt dat dit onderwerp in deze tijd steeds relevanter wordt? En hoe je vervolgens succesvol bouwt aan een sterke employer branding-strategie? Experts Wenda Bolink van agency PROOF, Robine …
Customer centricity. Omnichannel experiences. Experience mapping. Just how many buzzwords can we create to describe the unicorn of genuinely good marketing; that of understanding and meeting the needs of the customer? I find it astounding that the more sophisticated we get – with analytics, predictive modelling and rafts of data scientists – the less able …
Miele was deze zomer voor het derde jaar op rij aanwezig op muziekfestival Lowlands. De grote rode PowerWash is inmiddels een begrip, maar keert niet terug. Een gesprek met Patricia Slootjes, marketingdirecteur van Miele Nederland, over nieuwe generaties bereiken met slimme sponsoring. Geen Lowlands-ganger kon de afgelopen drie jaar om de grote rode wasmachine heen …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.