Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Het beïnvloeden van archetypes met Cialdini’s technieken Alva van Beek

Een website of landingspagina (door)ontwikkelen voor ‘de’ bezoeker bestaat niet. Geen enkele bezoeker is hetzelfde. Een handige manier om je website vanuit meerdere brillen te bekijken is de MBTI-methode. Het leuke en leerzame van het MBTI-model is dat je je website vanuit verschillende invalshoeken gaat bekijken. Handig om wat vanaf te weten. Maar wat heeft dit …

Lees meer
[rondvraag] ‘Overal zit talent, maar dat wordt niet altijd gezien, laat staan ontwikkeld’ Alva van Beek

De redactie van MarketingTribune greep de kans een aantal marketeers te spreken tijdens Nima Marketing Day en vroeg hen naar hun verwachtingen, ervaringen, belangrijkste take-aways én naar de stand van zaken op het gebied van talentonwikkeling binnen het eigen bedrijf. Voor Marleen Hendriksen SMP en marketeer SNS Bank is dit al de 3eeditie van NMD die zij …

Lees meer
(Persbericht) NIMA sluit zich aan bij Studytube Alva van Beek

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vergroot bereik masterclasses en events via leerplatform Amsterdam, 5 juli 2019 – De masterclasses en evenementen van NIMA zijn nu ook beschikbaar via leerplatform Studytube. De twee organisaties sloten een samenwerkingsovereenkomst, waardoor de leerinterventies van NIMA nu ook beschikbaar zijn voor medewerkers van organisaties die Studytube gebruiken …

Lees meer
(Verslag NMD 2019 – Denise Pellinkhof) ‘Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu’ Alva van Beek

“Obsessed with people” is wat Tom Goodwin, hoofd innovatie bij Zenith, drijft. Dat was de toffe binnenkomer tijdens de eerste key-note van NIMA Marketing Day. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben altijd geneigd presentaties te volgen die binnen mijn vakgebied liggen. Ik neem me wel eens voor iets totaal anders te bekijken voor …

Lees meer
(Verslag NMD Bas Hakker – Frank.news) ‘Tom Goodwin steelt de show met marketingmythes’ Alva van Beek

Die keynote van Tom Goodwin van Zenith Media tijdens Nima Marketing Day is als het lezen van een ingewikkelde roman. Je leest een stukje en een dag later denk je nog even na over wat je allemaal gelezen hebt en wat je met die nieuwe wijsheid kunt doen. Precies dát deden we voor jullie met …

Lees meer
(Verslag NMD Nadine Felderhoff – OBI4wan) ‘NIMA Marketing Day: 6 key take outs’ Alva van Beek

Ook wij waren aanwezig bij NIMA Marketing Day 2019. Wat een dag vol inspirerende sprekers, keynotes en sessies! Met welke technologische uitdagingen hebben marketeers en organisaties te maken in the Mid-digital Age? Hoe bereiken we onze doelgroep in een versnipperd medialandschap waar het aanbod van content alleen maar groter wordt? Was je er niet bij? Geen …

Lees meer
(Verslag Laetitia Faes – Think-Online) ‘User Experience en verantwoord ondernemen op NIMA Marketing Day’ Alva van Beek

Terwijl sommige bedrijven nog steeds een website uit het jaar blok hebben en roepen dat bedrijven niets op social media te zoeken hebben, zitten we anno 2019 toch al in het post-digitale tijdperk. Het is een tijd waarin niet meer alles draait om digitalisering maar menselijkheid weer centraal komt te staan. Dat betekent dat we …

Lees meer
Arjan Kapteijns, voormalige CEO Saatchi & Saatchi NL, sluit zich aan bij VIM Group Alva van Beek

Merkmanagement en -implementatiebedrijf VIM Group kondigt aan dat Arjan Kapteijns, voormalig CEO van Saatchi & Saatchi en Publicis Group Nederland, als Client Partner het bedrijf zal gaan versterken. Met zijn achtergrond in strategisch consultancy en ervaring in de bureauwereld, zal Kapteijns zich richten op het ondersteunen van klanten bij het verhogen van hun merkwaarde en het …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Super Social Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In haar derde boek ‘Super Social’ legt Socialemediapionier en –trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media. Nu algoritmes continue veranderen wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken en effect te bemerken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de …

Lees meer
(Gratis e-book) Brüggenwirth bundelt ‘Merken, die stelling nemen’ Alva van Beek

Bart Brüggenwirth, medeoprichter en bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers, het kennis-en inspiratieplatform voor duurzame marketing, heeft zijn columns voor het vaktijdschrift Retailtrends gebundeld en gratis ter beschikking gesteld. Voor de e-bundel ‘Merken, neem stelling’ verzamelde hij een serie prikkelende columns over marketing en maatschappelijke impact, die hij in de afgelopen anderhalf jaar schreef. Ze bieden praktische …

Lees meer
(Blogpost Ronald Voorn) Big Data of Bananen? Alva van Beek

De Hogeschool Utrecht begint, in afstemming met de NIMA, met een nieuwe Masterclass Marketing Analytics. Deze is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het terrein van marketing, communicatie en/of customer experience en die meer willen weten over hoe om te gaan met data, welke data je voor welke marketingbeslissing nodig hebt, hoe dit te organiseren …

Lees meer
Nagenieten met de NIMA Marketing Day 19-Aftermovie Alva van Beek

‘Het is een fantastische periode om marketeer te zijn’ en ‘all we have is now’. Het werden de twee officieuze motto’s van de NMD 2019, die afgelopen 20 juni in DeFabrique werd gehouden. De eerste komt voor rekening van marketing-superpromotor Marc van Eck, de tweede is van Keynote Tom Goodwin. Beiden komen aan het woord …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.