Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Provocerende Tom Goodwin levert stevige key note NIMA Marketing Day Alva van Beek

DeFabrique in Utrecht is voor de derde keer het decor voor NIMA Marketing Day. 1700 marketeers en professionals zijn bij elkaar gekomen om te leren, te netwerken en een mooie dag onder vakgenoten te hebben. De dag der dagen is aangebroken. NIMA Marketing Day is van start gegaan en werd geopend door vier flexibele breakdancers …

Lees meer
Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen Alva van Beek

Vandaag nog die nieuwe advertentie live, of eerst aan de slag met je marketingstrategie zodat die advertentie dadelijk effectiever is… Wat doe jij? Een dilemma waar veel ondernemers en marketeers mee worstelen. In andere vakgebieden weten we dit blind in een logische volgorde te plaatsen. Je begint niet aan een project zonder een projectplanning. En je …

Lees meer
How brands are injecting creativity into digital Alva van Beek

Digital channels are often looked upon as a world of metrics and short-term thinking, but there are opportunities for brands to be creative if activity is underpinned by branding basics. It can be tempting to see digital as a highly measurable, metric-driven environment that does not require the flair and emotion of above-the-line advertising. However, …

Lees meer
WFA advertisers see better results in response marketing Alva van Beek

Big global advertisers are increasingly satisfied with the performance of their response activity, but much more ambivalent about the effectiveness of their awareness messages, according to a new study. The State of Advertising was based on an online survey of members of the World Federation of Advertisers, conducted earlier this month, which garnered responses from more …

Lees meer
Aftellen naar de NIMA Marketing Day – vijf praktische tips voor bezoekers Alva van Beek

Jazeker, we tellen af naar donderdag 20 juni waarop de derde NIMA Marketing Day zal plaatsvinden. Een goede voorbereiding is het halve werk. Voor iedereen die komt (of denkt te komen) hebben we een paar praktische tips op een rijtje gezet. 1 Check je registratie NMD wordt strak georganiseerd en dat geldt dus ook voor …

Lees meer
Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’ Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen. Online marketing biedt oneindig veel mogelijkheden om de effecten van je …

Lees meer
[column Roel Welsing] Is er een markt voor minder? Alva van Beek

Tijdens Nima Marketing Day op 20 juni in DeFabrique in Utrecht komt de crème de la crème van marketing-Nederland samen. Slimme, leuke, gepassioneerde mensen, die samen vormgeven wat de klant van morgen wil. Want dat is immers marketing: weten wat de klant wil en daar op inspelen, om er zo voor te zorgen dat er …

Lees meer
Onderzoek: NMD19-bezoeker heeft grootse opleidingsplannen Alva van Beek

Digitale marketing voert de ranglijst aan van terreinen waarop bezoekers van de NIMA Marketing Dag zich het liefst willen ontwikkelen. Gevraagd naar het vakgebied bínnen het commerciële domein waarop men zich het liefst zou willen richten antwoordt 65 procent (127 respondenten) ‘Digitaal’. Opvallend is dat ‘Marketing’ een bijna even hoog aantal scoort: 63 procent van …

Lees meer
Drie blikken in de glazen bol: ‘Zo ziet marketing eruit in 2025’ Alva van Beek

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online …

Lees meer
How brands can grow in a volatile marketing world Alva van Beek

Elections, referendums, tariff wars, environmental catastrophe; the world is full of volatility and uncertainty. Meanwhile, the rate of change in society, consumers and technology is growing and changing apace. This is, of course, impacting brands and shaping the marketing agenda. This volatility can be seen in Kantar’s latest BrandZ ranking of the top 100 global …

Lees meer
How marketing can lead in business Alva van Beek

Marketing is sometimes referred to as the voice of the customer, but if it is to truly lead within a business then this has to be balanced with team capabilities and corporate culture – find the sweet spot and marketing can once again become a successful driving force, says an industry consultant. Writing for WARC, …

Lees meer
Aegon wint NIMA Impact Marketing Challenge met ‘Aanloophypotheek’ Alva van Beek

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend nieuw concept op: een marketingchallenge zonder het hijgerige van een standaard jongehondenmarketingwedstrijd, waarvan er wel meer bestaan. Drie maanden knutselen aan een stevig doorgerekende propositie voerden gisteren naar een jury-pitch …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.