Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Verslag NMD Nadine Felderhoff – OBI4wan) ‘NIMA Marketing Day: 6 key take outs’ Alva van Beek

Ook wij waren aanwezig bij NIMA Marketing Day 2019. Wat een dag vol inspirerende sprekers, keynotes en sessies! Met welke technologische uitdagingen hebben marketeers en organisaties te maken in the Mid-digital Age? Hoe bereiken we onze doelgroep in een versnipperd medialandschap waar het aanbod van content alleen maar groter wordt? Was je er niet bij? Geen …

Lees meer
(Verslag Laetitia Faes – Think-Online) ‘User Experience en verantwoord ondernemen op NIMA Marketing Day’ Alva van Beek

Terwijl sommige bedrijven nog steeds een website uit het jaar blok hebben en roepen dat bedrijven niets op social media te zoeken hebben, zitten we anno 2019 toch al in het post-digitale tijdperk. Het is een tijd waarin niet meer alles draait om digitalisering maar menselijkheid weer centraal komt te staan. Dat betekent dat we …

Lees meer
Arjan Kapteijns, voormalige CEO Saatchi & Saatchi NL, sluit zich aan bij VIM Group Alva van Beek

Merkmanagement en -implementatiebedrijf VIM Group kondigt aan dat Arjan Kapteijns, voormalig CEO van Saatchi & Saatchi en Publicis Group Nederland, als Client Partner het bedrijf zal gaan versterken. Met zijn achtergrond in strategisch consultancy en ervaring in de bureauwereld, zal Kapteijns zich richten op het ondersteunen van klanten bij het verhogen van hun merkwaarde en het …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Super Social Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In haar derde boek ‘Super Social’ legt Socialemediapionier en –trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media. Nu algoritmes continue veranderen wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken en effect te bemerken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de …

Lees meer
(Gratis e-book) Brüggenwirth bundelt ‘Merken, die stelling nemen’ Alva van Beek

Bart Brüggenwirth, medeoprichter en bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers, het kennis-en inspiratieplatform voor duurzame marketing, heeft zijn columns voor het vaktijdschrift Retailtrends gebundeld en gratis ter beschikking gesteld. Voor de e-bundel ‘Merken, neem stelling’ verzamelde hij een serie prikkelende columns over marketing en maatschappelijke impact, die hij in de afgelopen anderhalf jaar schreef. Ze bieden praktische …

Lees meer
‘Neem niet creativiteit, maar gedragsverandering als uitgangspunt’ Alva van Beek

De wereld verandert, stelt Tom de Bruyne. Er is veel meer kennis over menselijk gedrag, het bedrijfsleven wordt in hoog tempo custumor centric en de technologie leert ons de kracht van het prototype. Daarom is het hoog tijd dat onze industrie niet creativiteit, maar gedragsverandering als uitgangspunt neemt. “Het wordt tijd om de muren tussen …

Lees meer
(Blogpost Ronald Voorn) Big Data of Bananen? Alva van Beek

De Hogeschool Utrecht begint, in afstemming met de NIMA, met een nieuwe Masterclass Marketing Analytics. Deze is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het terrein van marketing, communicatie en/of customer experience en die meer willen weten over hoe om te gaan met data, welke data je voor welke marketingbeslissing nodig hebt, hoe dit te organiseren …

Lees meer
Nagenieten met de NIMA Marketing Day 19-Aftermovie Alva van Beek

‘Het is een fantastische periode om marketeer te zijn’ en ‘all we have is now’. Het werden de twee officieuze motto’s van de NMD 2019, die afgelopen 20 juni in DeFabrique werd gehouden. De eerste komt voor rekening van marketing-superpromotor Marc van Eck, de tweede is van Keynote Tom Goodwin. Beiden komen aan het woord …

Lees meer
Automated communication: zo staan we er voor Alva van Beek

De overgang naar een digitale-communicatieomgeving heeft de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren in de afgelopen tientallen jaren drastisch veranderd. De SWOCC-publicatie ‘Automated 1-2-1 Communication’ laat zien hoe merken strategisch gebruik kunnen maken van de conversational agents – zoals chatbots en virtuele assistenten. Afgelopen week werd het onderzoek gepresenteerd. Welke kansen zijn er met automated communication? …

Lees meer
(Verslag NMD) ‘Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purposegedreven merk’ Alva van Beek

Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe merknaam de purpose van het moederbedrijf? Guido Stein van Nuon en Erik Voskuijl van VIM Group deelden hun verhaal tijdens NIMA Marketing Day, over de motivatie achter de rebranding, de uitdagingen van het loslaten van één van de bekendste …

Lees meer
Micro-momenten en hoe je ze optimaal benut Alva van Beek

We kennen allemaal het beeld wel: een groep mensen in de trein, op een bankje in het park, in een wachtkamer of in een cafe, allemaal verdiept in hun telefoon. Bijna iedereen heeft een smartphone en maakt hier constant gebruik van. De smartphone zorgt voor perfect vermaak op wachtmomenten en is daarnaast enorm handig. Wil je snel …

Lees meer
One marketer on why leaving Unilever was the best thing she ever did Alva van Beek

Story of my CV: Margaret Jobling’s experience at Unilever gave her the perfect foundation for a career in marketing, but she says leaving was the “best thing I ever did” because it taught her how much she’d learnt. “Life is about choices, accept it, change it or move on because it’s never going to be …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.