Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Martijn Canters: ‘We benaderen het probleem van eenzaamheid meestal op een positieve en luchtige manier in onze marketing, met zoveel mogelijk humor.’
‘De personeelskrapte die vrijwel iedere sector bijna overal in de wereld voelt is een belangrijke aanjager van samenwerking tussen HR en Marketing’
Vanzelfsprekend zijn NIMA Leden van harte welkom op deze bijeenkomst, maar ook niet leden kunnen zich (eenmalig gratis) als introducee aanmelden.
Ik denk dat de bedrijfscultuur hier een grote rol in speelt. We werken niet voor onze eigen successen, maar voor de successen van ons allemaal.
Dinsdag 16 mei vond de elfde editie plaats van de webinar-serie ‘NIMA – De Toekomst van Marketing’. Centraal thema was Marketingstrategie; dat lastige en tegelijk uitzonderlijk belangrijke onderwerp waar de ‘diagnose-fase’ eindigt en waar de ‘uitvoering van het vak’ – de tactics – begint.
Zeeman wil eerlijk basistextiel voor iedereen toegankelijk te maken, terwijl we onze voetafdruk verkleinen. ‘Zuinig vanuit het hart’ is onze nieuwe merkbelofte, die sturend is voor de gehele organisatie en intern wordt gedragen.
‘Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik’
Daan Loohuis, Marketing Strateeg bij Adwise, zal toelichten en uitleggen dat succesvolle transformatie niet alleen technologie vereist,
Onze workshop is voor iedereen die – wel eens of heel vaak – voor een merk schrijft. Omdat je aan de slag gaat met je eigen tekst, maakt het ook niet uit hoe veel of weinig ervaring je al hebt. I
Het fijne én noodzakelijke van werken bij een kleine organisatie is dat we alles met elkaar doen en ook elkaars back-up zijn. Er zijn korte lijnen.
En pas wanneer die Mont Blanc aan informatie is doorgespit, besluit de ‘DMU-jury’ eindelijk welke leverancier de X-factor heeft. Het kan zelfs wel een jaar duren voordat je als leverancier eindelijk het felbegeerde contract binnensleept. Of… met lege handen achterblijft.
Vanaf de eerste dag dat ik werkzaam was in marketing, viel het mij al op dat de teams niet heel divers waren, waardoor sommige marketingkeuzes niet vanuit een divers perspectief ontwikkeld werden.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.