Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Just Eat’s boss on the challenge of transitioning from marketer to CEO Alva van Beek

Peter Duffy was just seven months into his new role as Just Eat’s first chief commercial officer when he was made interim CEO. The company was in the middle of a management overhaul and Duffy, who has headed up marketing at EasyJet, Audi and Barclays, was given the top job. However, despite this wealth of experience he …

Lees meer
Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing Alva van Beek

Veel B2B-marketeers zijn al bezig met een vorm van account-based marketing of denken er over na om het te implementeren. Er is een verschuiving waar te nemen: het doel is niet meer een grote hoeveelheid leads, maar juist specifieke personen binnen doelaccounts. Om dat doel te realiseren is goede en relevante content erg belangrijk. Content …

Lees meer
Sandra Verhoeven-Klijn (Efteling) over NMD19: ‘Het maakt me trots op mijn rol als marketeer’ Alva van Beek

Nima Marketing Day is uitgegroeid tot het absolute jaarevent van marketingminnend Nederland. Aan de vooravond spreken we met Sandra Verhoeven-Klijn, senior marketeer bij de Efteling, die zeker van de partij is op 20 juni. Nima Marketing Day 2018 was voor de senior marketeer van de Efteling een belevenis die qua sfeer deed denken aan een festival. …

Lees meer
Katja Stello (Wereldhave) over NMD19 Alva van Beek

NIMA Marketing Day is uitgegroeid tot hét event van het jaar voor marketingminnend Nederland. MarketingTribune belt even met Katja Stello, director marketing, branding and communication bij Wereldhave Management Holding B.V, die zeker van de partij is op 20 juni. Wereldhave richt zich op de winkelcentra in Nederland die dominant zijn in hun verzorgingsgebied. Het Nederlandse …

Lees meer
Programma-manager Luuk Ros over de dag der dagen Alva van Beek

NIMA Marketing Day editie 2019 nadert met rasse schreden: donderdag 20 juni DeFabrique Utrecht en er zijn nog enkele tickets te bemachtigen via nimamarketingday.nl. Programmamanager Luuk Ros (manager content & business NIMA en hoofdredacteur Marketingfacts) vertelt in drie antwoorden waarom je deze dag niet mag missen. 1 Waarom MOETEN marketeers een dag opofferen aan NIMA …

Lees meer
Hoe digitaal vaardig ben jij? Alva van Beek

Certificeer je digitale vaardigheid met de door NIMA onderschreven gratis Google Digitale Werkplaats en geef jezelf een boost! Digitale vaardigheden en de basisprincipes van online marketing zijn meer dan ooit van belang om de kansen van het internet optimaal te kunnen benutten. Internet kan helpen bij onder meer het vergroten van je zichtbaarheid op de …

Lees meer
NIMA Young Profs – Wijze lessen van Marketingbazen: Diergaarde Blijdorp Alva van Beek

Hoe balanceer je als best bezochte dierentuin van Nederland op de soms wankele scheidslijn tussen commercie en een inhoudelijke boodschap? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staan de dieren van …

Lees meer
Wiemer Snijders – NIMA Marketing Day: ‘Eat Your Greens is het tegengif voor kwalen die effectieve marketing in de weg staan’ Alva van Beek

Hoe verkoop je meer producten, aan meer mensen, voor meer geld? Dat is de vraag die Wiemer Snijders zich stelde toen hij professionele dwarsliggers van over de hele wereld vroeg om een stuk te schrijven over Evidence Based Marketing (EBM). Het resultaat is Eat Your Greens, een niet-te-missen collectie evidence based publicaties van thought leaders …

Lees meer
Internet to swallow majority of global media spend by 2020 Alva van Beek

The tipping point is coming: internet ad formats are set to account for over half of all media spend worldwide by next year if the current trajectory is maintained, WARC’s Global Ad Trends report reveals. In eight major markets, including the three largest, internet advertising already takes the majority of media dollars. The $107.5 billion spent …

Lees meer
(Onderzoeksartikel nudging – Janine van Duijn NQL) ‘Gft-afval scheiden in hoogbouw: hoofdpijndossier of grote kans’ Alva van Beek

Gooi je een koffiefilter in de gft-bak of bij het restafval? En in welke bak hoor je de lucifers weg te gooien? Bewoners in laagbouw zullen waarschijnlijk het antwoord weten op deze vraag en ook de benodigde bakken daarvoor in huis hebben. Maar is een bewoner in een stad als Amsterdam, wonende in een appartement …

Lees meer
(Column Ina Oome SMP) Je kunt zelfs leren van Frans Bauer in China Alva van Beek

In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen …

Lees meer
Rondvraag marketeers nieuwe bvA: Moment om te bundelen? Alva van Beek

De bvA heeft een nieuwe strategie, positionering, website en huisstijl. MarketingTribune vroeg i.s.m. columnist Leo van Sister een aantal marketingchiefs om een korte reactie op de plannen van de 100-jarige bond. Johan van der Zanden, VP Marketing & Communicatie Albert Heijn: ‘Ik vind netwerk van merkleiders goed gekozen.In drie woorden laat de bvA zien waar ze voor …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.