Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Hoe verkoop je meer producten, aan meer mensen, voor meer geld? Dat is de vraag die Wiemer Snijders zich stelde toen hij professionele dwarsliggers van over de hele wereld vroeg om een stuk te schrijven over Evidence Based Marketing (EBM). Het resultaat is Eat Your Greens, een niet-te-missen collectie evidence based publicaties van thought leaders …
The tipping point is coming: internet ad formats are set to account for over half of all media spend worldwide by next year if the current trajectory is maintained, WARC’s Global Ad Trends report reveals. In eight major markets, including the three largest, internet advertising already takes the majority of media dollars. The $107.5 billion spent …
Gooi je een koffiefilter in de gft-bak of bij het restafval? En in welke bak hoor je de lucifers weg te gooien? Bewoners in laagbouw zullen waarschijnlijk het antwoord weten op deze vraag en ook de benodigde bakken daarvoor in huis hebben. Maar is een bewoner in een stad als Amsterdam, wonende in een appartement …
In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen …
De bvA heeft een nieuwe strategie, positionering, website en huisstijl. MarketingTribune vroeg i.s.m. columnist Leo van Sister een aantal marketingchiefs om een korte reactie op de plannen van de 100-jarige bond. Johan van der Zanden, VP Marketing & Communicatie Albert Heijn: ‘Ik vind netwerk van merkleiders goed gekozen.In drie woorden laat de bvA zien waar ze voor …
Auteur: Olaf Meul SMP, RM, stuurgroep SMP Niet iedere SMP’er krijgt vanuit zijn werkgever de mogelijkheid om betaalde trainingen te volgen. En voor bijvoorbeeld ZZP’ers zijn er soms perioden zonder opdrachten waarin betaalde workshops even geen optie zijn. Maar hoe haal je dan toch jaarlijks je 30 PE-punten? Gratis educatieve events voor de SMP-groep Mogelijkheden …
We gaan de zaak volledig omgooien!’ Dat was begin mei in de kern de boodschap van HMSHost International, het bedrijf dat sinds vorig jaar ook broodjeswinkels op NS-Stations uitbaat. HMSHost (onderdeel van het op de Italiaanse beurs genoteerde Autogrill), exploiteert on-the-go-horecabedrijven, onder meer op luchthavens, en kreeg de exploitatie van 29 vestigingen van ‘Broodzaak’ na …
Recensent: Eric van Arendonk, Register Marketeer Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel. De auteur neemt hiervoor de geschiedenis van Apple als voorbeeld. Apple’s successen en mislukkingen lopen als een rode draad door het boek. Het model dat de auteur gebruikt is het AGIL Paradigma. Voor mij is het nieuw maar het bestaat …
Het aftellen naar de NIMA Marketing Day op 20 juni aanstaande in DeFabrique is nu écht begonnen. Mocht je je daarvoor nog niet hebben aangemeld: doe het snel, want het aantal NIMA-kaarten is bijna op (er kunnen maximaal 1000 bezoekers in met een NIMA-kaart) en het aantal kaarten in de vrije verkoop is niet onbegrensd. …
Als interim marketingmanager werk ik voor opdrachtgevers in de tech en fashion & retail. Soms willen deze bedrijven op korte termijn snel resultaat behalen – leads, sales en conversies – en pushen daartoe veel in de do-fase, refererend aan see | think | do | care van Google. Dat is op zich een prima uitgangspunt, …
Het trollenleger van zanger Dotan, de zelfgekozen gele kaart van voetballer Ramos tijdens de Champions Leaguewedstrijd Real Madrid-Ajax, de zin ‘Huts a Niffo!’ uit het nummer Huts van The Blockparty, het wereldrecord meeste likes op Instagram van @world_record_egg, en de trending topics ‘Top 5 Misspellings’ op Twitter en ‘#10yearchallenge’ op Twitter en Instagram. Op welke van deze …
Het achtste en laatste seizoen van Game of Thrones loopt ten einde. Binnenkort weten we wie er op de Iron Throne zit en wie onbeschaamd ten onder gaat. De grootste en populairste tv-serie ooit heeft iedereen veel plezier en verwonderinggebracht, maar we kunnen er ook enkele belangrijke lessen uit trekken voor marketeers. The things we do for knowledge. In maar liefst 170 landen wordt …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.