Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Dag 2 NIMA Marketing Challenge: Van ambitie naar propositie Alva van Beek

Ontdekken. Daarmee begon dag 2 van de NIMA Impact Marketing Challenge, dit keer op een heel inspirerende locatie; het meest duurzaam verbouwde pand van Nederland. Het gebouw aan de Beethovenstraat in Amsterdam werd omgetoverd van een langdurig leegstaand kantoorpand in een duurzaam en inspirerende werkomgeving. In oktober 2018 betrokken de medewerkers van de Nationale Postcode …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Raymond Klompsma – srprs.me ‘Ben er voor je reizigers alsof het je vrienden zijn’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Raymond Klompsma, CEO & co-founder srprs.me, aanbieder van verrassingsreizen. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik vind het een hele eer dat ik mag …

Lees meer
(Column David Verheijde SMP) ‘Bijblijven is cruciaal’ Alva van Beek

Voor iedere marketingprofessional is het vanzelfsprekend dat zijn werkveld sterk aan verandering onderhevig is. Sinds de opkomst van het digitale tijdperk is er met online marketing een geheel nieuwe tak van sport bijgekomen voor de marketeer, met daarin de uitdaging van snelle veranderingen en nieuwe mogelijkheden. Bijblijven op het vlak van nieuwe ontwikkelingen is cruciaal …

Lees meer
Influencer marketing evolves and matures Alva van Beek

Influencer marketing can be a highly effective way to interact with specific target audiences and drive conversion, according to a new WARC report which observes how the channel is maturing around the world. Over the past year, senior marketers like Keith Weed, formerly of Unilever, have expressed concerns about certain aspects of influencer marketing – like the …

Lees meer
Wél ingeschreven, maar verhinderd? Geef je NMD-kaart terug! (last call) Alva van Beek

Nog maar één maand tot de NIMA Marketing Day, op 20 juni in Utrecht. NIMA Members die zich wél hebben ingeschreven, maar toch zijn verhinderd, worden dringend opgeroepen hun gratis kaart terug te geven. Dat kan nog tot uiterlijk woensdag 22 mei. Ná die datum kan alleen nog worden geruild met een andere NIMA Member. …

Lees meer
Why managing risk is now essential to marketing Alva van Beek

Over the past year, security and brand safety have rapidly risen up the marketing agenda, brought to the fore as high profile hacks and data harvesting hit the headlines on a global scale and the General Data Protection Regulation (GDPR) came into force. From TSB’s IT meltdown to Dixons Carphone admitting 10 million customer records were exposed …

Lees meer
(Mastercourse Margo Paap SMP) ‘Welkom in de wereld van productmanagement’ Alva van Beek

Productmanagement is een wat ondergeschoven kindje in de marketing. De term omvat het bepalen van je productstrategie, het ontwikkelen en vermarkten van producten en diensten op een zodanige manier dat deze naadloos aansluiten bij de doelgroep. Maar hoe zit het nou eigenlijk precies met dit werkveld? Hoera! Geslaagd en daar sta je dan in je …

Lees meer
Van Zetten en Schrama shinen in NMD-promo (met prijsvraag) Alva van Beek

Een wonderlijke combinatie van marketeers met hart voor de zaak, want beiden zagen de lol ervan in en stelden zich beschikbaar voor een heuse promo voor de NIMA Marketing Day 2019. Michel Schrama spreekt op NMD als marketeer bij Mylaps, het bedrijf dat in 1982 het automatisch tijdwaarnemen introduceerde. Binnen de NIMA-organisatie is hij bovendien …

Lees meer
Waarom adverteren op merknaam een goed idee is (en hoe je dat automatiseert) Alva van Beek

Stel je voor: een potentiële klant zit in de auto, hoort jouw radiocommercial, ziet een gigantische uiting langs de snelweg en ’s avonds wanneer hij de tv aanzet, raakt hij overtuigd wanneer hij ook nog eens je tv-reclame voorbij ziet komen. Het mag allemaal wat kosten, maar hij raakt overtuigd en besluit jouw merknaam in te …

Lees meer
Succesvolle long-form content met deze technieken Alva van Beek

Eén van de langst durende debatten in marketing- en saleskringen: wat is beter, short copy of long copy? De short-fans prediken short copy omdat mensen tegenwoordig weinig lezen en er dus geen reden is om long-form copy te schrijven. De aanhangers van long-form copy geloven dat copy het geheim is tot sales-succes. Beide zijn waar, …

Lees meer
What the financial sector can teach marketers about data ethics Alva van Beek

The issues surrounding ethical data collection and usage long predate GDPR and the marketing industry can take some useful lessons from the financial sector, according to a team at analytics firm Marketscience Truesight. Writing in the May issue of Admap, the subject of which is Data Ethics, David Dixon (founder/CEO), Sebastian Shapiro (founder) and Nicole Wolf …

Lees meer
Status, waardering en erkenning: zo verdien je aandacht Alva van Beek

Status is een primaire behoefte van de mensheid. In 1943 schreef Abraham Maslow over onze primaire behoeftes. In de ‘Piramide van Maslow’ categoriseert hij de menselijke behoeften in vijf hiërarchische niveaus: Fysiologische behoeften (zoals eten, slapen, seks), Zekerheid (zoals veiligheid, gezondheid), Sociale acceptatie (zoals liefde, vriendschap of erbij horen), Waardering (zoals erkenning, succes en respect van …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.