Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIEUW! Hoe iets nieuws automatisch onze interesse wekt Alva van Beek

Het feit dat iets nieuw is, wekt vrijwel automatisch interesse. We zijn namelijk van nature nieuwsgierig (al heeft de een er wat meer van dan een ander). In Psychologie Magazine wordt het ook wel ‘Weetlust’ genoemd: “Een hongerig gevoel, het verlangen naar kennis. Iets in je wordt geprikkeld, waardoor je aandacht wordt getrokken, je dichterbij komt en meer …

Lees meer
NIMA Events over op Correctbook Alva van Beek

NIMA gaat voor zijn eigen Events volledig over op gebruik van Correctbook, een eindeloos uitwisbaar notitieboek, waarop aantekeningen en uitwerkingen kunnen worden genoteerd. De aantekeningen kunnen vervolgens met een bijhorende app worden gedigitaliseerd, opgeslagen en in het boek zelf uitgewist. NIMA organiseert zo’n 130 events, classes, trainingen, workshops, bedrijfsbezoeken, presentaties en dergelijke. Daaraan nemen jaarlijks …

Lees meer
Gezocht: Gastspreker bij Hogeschool InHolland Alkmaar Alva van Beek

Voor het eerstejaars programma binnen de opleiding Marketing en Ondernemen van Hogeschool InHolland wordt een gastspreker gezocht om een introductie in marketing te geven. De spreker geeft de studenten inzicht in de recente marketingtrends en/of geeft een uitleg over één marketingonderwerp zoals product- en merkstrategie. InHolland heeft meerdere locaties, maar er wordt een gastspreker gezocht …

Lees meer
Marketingfacts Jaarboek 19/20 graaft dieper – Powered by NIMA Alva van Beek

Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing. ‘Met dit nieuwe jaarboek gaan we nog verder de diepte in’, zegt Jeroen Mirck, één van de twee hoofdredacteuren van Marketingfacts. ‘We verkennen alle actuele onderwerpen …

Lees meer
(NIMA Young Profs – Interview) De 7 tips voor een effectieve video Alva van Beek

  Het gesprek met Germano Meijer en Harm Teunisse van Big Shots is krap drie minuten onderweg. De moed om ooit nog een video op YouTube te plaatsen zakt me in de schoenen. In die honderdtachtig seconden heb ik namelijk geleerd dat er op YouTube 400 uur content per minuut wordt geüpload. En dat naar …

Lees meer
Marc van Eck: “Dit is de Gouden Eeuw van Marketing” Alva van Beek

Marc van Eck schreef een half plankje marketingboeken, waarvan een aantal ook echt als succesvol mag worden aangemerkt. ‘Business Plan op 1 A4’ stond maandenlang op nummer één in de top honderd van managementboeken – inmiddels zijn er meer dan 35.000 verkocht in Nederland. Zijn boek over internal branding was het eerste en het beste dat in …

Lees meer
Dag 2 NIMA Marketing Challenge: Van ambitie naar propositie Alva van Beek

Ontdekken. Daarmee begon dag 2 van de NIMA Impact Marketing Challenge, dit keer op een heel inspirerende locatie; het meest duurzaam verbouwde pand van Nederland. Het gebouw aan de Beethovenstraat in Amsterdam werd omgetoverd van een langdurig leegstaand kantoorpand in een duurzaam en inspirerende werkomgeving. In oktober 2018 betrokken de medewerkers van de Nationale Postcode …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Raymond Klompsma – srprs.me ‘Ben er voor je reizigers alsof het je vrienden zijn’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Raymond Klompsma, CEO & co-founder srprs.me, aanbieder van verrassingsreizen. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik vind het een hele eer dat ik mag …

Lees meer
(Column David Verheijde SMP) ‘Bijblijven is cruciaal’ Alva van Beek

Voor iedere marketingprofessional is het vanzelfsprekend dat zijn werkveld sterk aan verandering onderhevig is. Sinds de opkomst van het digitale tijdperk is er met online marketing een geheel nieuwe tak van sport bijgekomen voor de marketeer, met daarin de uitdaging van snelle veranderingen en nieuwe mogelijkheden. Bijblijven op het vlak van nieuwe ontwikkelingen is cruciaal …

Lees meer
Influencer marketing evolves and matures Alva van Beek

Influencer marketing can be a highly effective way to interact with specific target audiences and drive conversion, according to a new WARC report which observes how the channel is maturing around the world. Over the past year, senior marketers like Keith Weed, formerly of Unilever, have expressed concerns about certain aspects of influencer marketing – like the …

Lees meer
Wél ingeschreven, maar verhinderd? Geef je NMD-kaart terug! (last call) Alva van Beek

Nog maar één maand tot de NIMA Marketing Day, op 20 juni in Utrecht. NIMA Members die zich wél hebben ingeschreven, maar toch zijn verhinderd, worden dringend opgeroepen hun gratis kaart terug te geven. Dat kan nog tot uiterlijk woensdag 22 mei. Ná die datum kan alleen nog worden geruild met een andere NIMA Member. …

Lees meer
Why managing risk is now essential to marketing Alva van Beek

Over the past year, security and brand safety have rapidly risen up the marketing agenda, brought to the fore as high profile hacks and data harvesting hit the headlines on a global scale and the General Data Protection Regulation (GDPR) came into force. From TSB’s IT meltdown to Dixons Carphone admitting 10 million customer records were exposed …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.