Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Colin Lewis: Could a computer write a prize-winning ad campaign? Alva van Beek

Much of what is written about artificial intelligence (AI) is either hype or a variation on the theme about the robots coming to take all our jobs. However, aside from worrying about the threat of the machines developing self-awareness and Turing tests, what about AI and marketing? Just like AI discussions in general, it can …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Patricia Slootjes – Miele: ‘In nieuwe campagne staat niet toerental centraal, maar wasbehoefte consument’ Alva van Beek

In aanloop naar de NIMA Marketing Day op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Patricia Slootjes, marketingdirecteur van Miele. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Ik ben vorig jaar voor de eerste keer geweest en ik vond het een veelzijdige …

Lees meer
(Interview NIMA Young Profs) Robert Jan van Vugt – YES!Delft – ‘Engineers zien het marketingvak nog als zwarte magie’ Alva van Beek

  “Het leuke aan mijn rol bij YES!Delft is het vormgeven van start-uptalent, maar ik wil er wel meteen bij zeggen dat dit ook broodnodig is als we het talent en de innovatiekracht van start-ups in Nederland willen behouden”, zo zegt Robert Jan van Vugt. NIMA Young Profs in gesprek met Van Vugt over het verschil van …

Lees meer
De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef Alva van Beek

Lef kan niet genoeg worden aangemoedigd, zeker in het marketingvak, waar conventionele campagnes de dienst uitmaken. Durf in marketing en reclame is letterlijk broodnodig voor elke marketeer, klein of groot, van een bekend of een onbekend merk. Lef en durf kunnen je merk redden. Kijk naar Sissy-Boy, CoolCat, Hudson’s Bay, Intertoys – ooit iets bijzonders …

Lees meer
Hoe trouwe sponsors de comeback van FC Twente mogelijk maakten Alva van Beek

Na jaren van malaise is het Nederlands voetbal eindelijk weer een succesverhaal. Oranje en Ajax winnen van de wereldtop, maar ook de ooit bijna failliete oud-kampioen FC Twente beleeft een wederopstanding, met een snelle promotie naar de Eredivisie. Die laatste comeback heeft in grote mate te maken met de invloed van sponsoring. “Als Noabers steunen we de …

Lees meer
(Blogpost Ronald Pont – NIMA FS) Is de reputatie van financials nog te redden? Alva van Beek

Verliezers en ouderen voelden zich miskend en projecteren negatieve sentimenten op de financiële sector, omdat pers en politiek dat ook doen. Met de Update Vertrouwen Financiële Sector krijgen we jaarlijks inzicht in hoe het vertrouwen in banken en verzekeraars zich ontwikkelt. Halverwege maart werd bekend dat 43 procent van de mensen zijn vertrouwen uitspreekt in de …

Lees meer
Empathy Mapping for Marketing Content: What It Is and How to Do It Well Alva van Beek

Have you noticed that the best books and movies are so totally immersive you feel as if you’ve actually entered the world they depict? Which is why I’d argue that the people most skilled in content aren’t necessarily the best writers; rather, they’re the ones who are able to empathize with characters so well that …

Lees meer
Wie zijn NIMA? ‘Wij zijn NIMA!’ Alva van Beek

Het is een soort printversie van de NIMA-site, maar het gaat nog opvallend vaak mee in tasjes, mapjes, in goody bags en ligt op talloze NIMA-events, dus de ‘corporate brochure’ van NIMA is geheel gereviseerd en opnieuw in elkaar gestoken. ‘Wij zijn NIMA’ legt aan buitenstaanders, maar ook de industrie uit wat NIMA ís, wat …

Lees meer
(Boekrecensie NIMA Register Marketeers): De werkwijze van de wolf Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Wordt een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken. De auteur, Jordan Belfort is een Amerikaan en dat kun je ook …

Lees meer
10 Essential Skills Every CXM Team Needs Alva van Beek

Customer experience management (CXM)—the orchestration and personalization of the entire end-to-end customer experience—requires a deep bench of cross-functional experts to function. While the specific skills necessary for an effective CXM practice can vary by company and transformation goals, every CXM team must possess some overarching must-haves. “The group needs to be open-minded, data-first, and customer-centric,” …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Gijs Meijer – Gemeentemuseum Den Haag ‘Alsof je Ronaldo, Messi en Cruijff in één team hebt’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Gijs Meijer, head of marketing Gemeentemuseum Den Haag. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? NMD is waardevol door de enorme diversiteit aan sprekers en …

Lees meer
Marketing budgets make surprise return to growth Alva van Beek

UK companies revised their marketing budgets up markedly in the first quarter of 2019, a stark contrast to the final quarter of 2018 when spend stagnated, as they made efforts to protect their brands amid ongoing economic uncertainty. According to the quarterly IPA Bellwether, a net balance of 8.7% of marketing executives reported increasing their …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.