Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Productmanagement is een wat ondergeschoven kindje in de marketing. De term omvat het bepalen van je productstrategie, het ontwikkelen en vermarkten van producten en diensten op een zodanige manier dat deze naadloos aansluiten bij de doelgroep. Maar hoe zit het nou eigenlijk precies met dit werkveld? Hoera! Geslaagd en daar sta je dan in je …
Een wonderlijke combinatie van marketeers met hart voor de zaak, want beiden zagen de lol ervan in en stelden zich beschikbaar voor een heuse promo voor de NIMA Marketing Day 2019. Michel Schrama spreekt op NMD als marketeer bij Mylaps, het bedrijf dat in 1982 het automatisch tijdwaarnemen introduceerde. Binnen de NIMA-organisatie is hij bovendien …
Stel je voor: een potentiële klant zit in de auto, hoort jouw radiocommercial, ziet een gigantische uiting langs de snelweg en ’s avonds wanneer hij de tv aanzet, raakt hij overtuigd wanneer hij ook nog eens je tv-reclame voorbij ziet komen. Het mag allemaal wat kosten, maar hij raakt overtuigd en besluit jouw merknaam in te …
Eén van de langst durende debatten in marketing- en saleskringen: wat is beter, short copy of long copy? De short-fans prediken short copy omdat mensen tegenwoordig weinig lezen en er dus geen reden is om long-form copy te schrijven. De aanhangers van long-form copy geloven dat copy het geheim is tot sales-succes. Beide zijn waar, …
The issues surrounding ethical data collection and usage long predate GDPR and the marketing industry can take some useful lessons from the financial sector, according to a team at analytics firm Marketscience Truesight. Writing in the May issue of Admap, the subject of which is Data Ethics, David Dixon (founder/CEO), Sebastian Shapiro (founder) and Nicole Wolf …
Status is een primaire behoefte van de mensheid. In 1943 schreef Abraham Maslow over onze primaire behoeftes. In de ‘Piramide van Maslow’ categoriseert hij de menselijke behoeften in vijf hiërarchische niveaus: Fysiologische behoeften (zoals eten, slapen, seks), Zekerheid (zoals veiligheid, gezondheid), Sociale acceptatie (zoals liefde, vriendschap of erbij horen), Waardering (zoals erkenning, succes en respect van …
Op de aanstaande NIMA Marketing Day zullen de presentaties plaatsvinden in Tracks, aparte zalen met een capaciteit van 100 personen, die rondthema’s zijn ingedeeld. Per zaal worden vijf slots van 40 minuten gevuld. NIMA is op zoek naar vrijwilligers die op NMD als zaalhost willen optreden. Ze heten de aanwezigen welkom, introduceren kort de spreker …
Recensent: Eric van Arendonk, Register Marketeer Zeven principes voor duurzaam succes; dit is de belofte die de auteurs op de kaft van het boek afgeven. Cocreatie is geen echt nieuw begrip meer en ik heb mijn twijfels of er nu sprake is van een revolutie. Als je het boek leest is er eerder sprake …
Een studie uit 2013 toonde aan dat de aantrekkingskracht van productverpakkingen van invloed kunnen zijn op consumenten die niet van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Belangrijk dus, die verpakking. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product. De studie …
The government is kicking off its ‘Year of Marketing’ as part of a wider push to raise communications standards across all internal departments by 2020. The campaign is being supported by a manifesto for change, which identifies a range of factors currently shaping marketing, including the expanding millennial workforce, the impending roll out of 5G …
Over minder dan vijftig dagen vindt de derde NIMA Marketing Day plaats in DeFabrique in Utrecht. Inmiddels begin het programma vaste vorm te krijgen en is de prequel-film live gezet. Evenals voorgaande jaren is dit evenement kosteloos te bezoeken door NIMA Members, maar daarvoor is het wel zaak op tijd te registeren én op tijd …
Machines started showing signs of life in the human imagination as far back as the mid-19th century – perhaps most notably in Samuel Butler’s 1872 novel Erewhon, where he wrote about the possibility of machines developing consciousness through Darwinian selection. The idea of artificial intelligence (AI) has since become one of the most popular tropes …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.