Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Empathy Mapping for Marketing Content: What It Is and How to Do It Well Alva van Beek

Have you noticed that the best books and movies are so totally immersive you feel as if you’ve actually entered the world they depict? Which is why I’d argue that the people most skilled in content aren’t necessarily the best writers; rather, they’re the ones who are able to empathize with characters so well that …

Lees meer
Wie zijn NIMA? ‘Wij zijn NIMA!’ Alva van Beek

Het is een soort printversie van de NIMA-site, maar het gaat nog opvallend vaak mee in tasjes, mapjes, in goody bags en ligt op talloze NIMA-events, dus de ‘corporate brochure’ van NIMA is geheel gereviseerd en opnieuw in elkaar gestoken. ‘Wij zijn NIMA’ legt aan buitenstaanders, maar ook de industrie uit wat NIMA ís, wat …

Lees meer
(Boekrecensie NIMA Register Marketeers): De werkwijze van de wolf Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Wordt een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken. De auteur, Jordan Belfort is een Amerikaan en dat kun je ook …

Lees meer
10 Essential Skills Every CXM Team Needs Alva van Beek

Customer experience management (CXM)—the orchestration and personalization of the entire end-to-end customer experience—requires a deep bench of cross-functional experts to function. While the specific skills necessary for an effective CXM practice can vary by company and transformation goals, every CXM team must possess some overarching must-haves. “The group needs to be open-minded, data-first, and customer-centric,” …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Gijs Meijer – Gemeentemuseum Den Haag ‘Alsof je Ronaldo, Messi en Cruijff in één team hebt’ Alva van Beek

In aanloop naar NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Gijs Meijer, head of marketing Gemeentemuseum Den Haag. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? NMD is waardevol door de enorme diversiteit aan sprekers en …

Lees meer
Marketing budgets make surprise return to growth Alva van Beek

UK companies revised their marketing budgets up markedly in the first quarter of 2019, a stark contrast to the final quarter of 2018 when spend stagnated, as they made efforts to protect their brands amid ongoing economic uncertainty. According to the quarterly IPA Bellwether, a net balance of 8.7% of marketing executives reported increasing their …

Lees meer
P&G puts Facebook and Google on notice: ‘Too much time is spent fixing problems rather than delighting customers’ Alva van Beek

Procter & Gamble (P&G) is warning digital media companies that they need a rethink of their ecosystem to build in quality, civility, transparency, privacy and control or risk major brands stepping back from advertising. Speaking at the Association of National Advertisers media conference in the US yesterday (11 April), the company’s chief brand officer Marc …

Lees meer
Niet iedere klantreis is een customer journey Alva van Beek

De term ‘customer journey’ is inmiddels wijdverbreid. Marketeers hebben de ‘klantreis’ omarmd als nieuwe maat der dingen – al moet ik als gedragspsycholoog vaststellen dat er met de invulling van dat begrip nogal creatief wordt omgesprongen. Feit is dat er op dit moment geen vaste definitie is van een customer journey. Sommigen hanteren het begrip voor louter een …

Lees meer
Helen Edwards: It’s midlife consumers who most need brands’ love Alva van Beek

Studies of human happiness might be flawed by their reliance on reported levels of feel-good vibes, rather than any objectively derived metric, but when a pattern repeats itself in culture after culture, from Poland to Peru, you can probably reckon there’s something in it. That pattern is the ‘U curve’, first identified by economists David …

Lees meer
Just 11% of UK consumers ‘enjoy’ advertising Alva van Beek

Brands risk alienating consumers and damaging the effectiveness of their campaigns if they over-target their ads, according to a new survey that warns of growing antipathy towards advertising in the UK. Kantar, the research and insights firm, has found that more than half (56%) of British consumers object to being targeted with ads based on their past …

Lees meer
(Spreker NIMA Neuromarketing – Wilte Zijlstra) ‘Niet A/B-testen is pas echt onethisch’ Alva van Beek

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan MRI en andere neuromarketing-technieken, op zoek naar de koopknop in ons hoofd. En behavioral economics geeft inzicht in menselijk gedrag en onze valkuilen; meer wetenschappelijk onderbouwde kennis die ouderwetse verkopers bekend zal …

Lees meer
Interview Laurens Hoekstra – VIM Group: ‘Bureautool voor merkenmensen’ Alva van Beek

Weinig marketingverschijnselen zijn zo magisch als ‘Het Merk’; het bindt klanten aan producten die het merk dragen. Gemiddeld vertegenwoordigt het merk maar liefst 18% van de marktwaarde van een organisatie. In een snel veranderende wereld wordt business performance steeds meer bepaald door het vermogen om een merk strategisch te organiseren door veranderingen heen. Laurens Hoekstra …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.