Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Oosterveer tekent volledige oplage NIMA Books Q2 Alva van Beek

Danny Oosterveer, auteur van het Basisboek Digital Analytics heeft deze week op het Ministerie van Marketing de gehele oplage gesigneerd van het kwartaalboek voor ontvangers van NIMA Books. De bibliothecarissen van het ‘Books’-portfolio maken er inmiddels een sport van om ontvangers iets extra’s te bieden door de auteurs te vragen de oplage te ondertekenen op …

Lees meer
Keith Weed: CFOs count where money’s going, marketers where it’s going to come from Alva van Beek

Unilever’s outgoing marketing boss says that despite a challenging business environment, marketers must take a “we approach” to business and position as future-forward to succeed. There’s no denying the business environment is tough at the moment. Consumer confidence is stuck in the doldrums, there is uncertainty over the outcome of Brexit and global economic growth …

Lees meer
Verslag Online Tuesday #87: Digitale Ninja gaat die Transformatie écht niet leiden Alva van Beek

Vergeet de mythe van de speedboot en de olietanker. Nieuwe technologieën mogen de wereld in een razend tempo veranderen, en jazeker: de mogelijkheden gaan het voorstellingsvermogen inmiddels bijna te boven. Heel Online Tuesday op 12 maart was eraan gewijd. De programmacommissie had drie sprekers gevonden die ver voorbij de hype dachten. Dat leverde boeiende observaties op, …

Lees meer
De eerste namen! NIMA Marketing Day 2019 vliegt van Swapfiets tot Schiphol (en terug) Alva van Beek

Het spel is op de wagen! Work. Life. Marketing, dat twee jaar geleden werd geïntroduceerd als dé ondertitel voor een dag over werken en leven in het mooiste vak ter wereld, bleek een blijvertje. De eerste aanmeldingen voor het event op 20 juni as. in De Fabrique in Utrecht stromen inmiddels binnen. In februari werd …

Lees meer
Thomas Barta: Why marketers struggle in a rational world Alva van Beek

Marketers are more emotional than many of their colleagues, which makes earning respect difficult, but they can gain influence by speaking the language of logic. Can you ‘feel’ a brand? Can you ‘sense’ what customers want? Did you ever think ‘I’m different from the other people in my firm’? You may not be alone. Many …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Breinspel Alva van Beek

Recensent:       Joop Rutte, Register Marketeer Breinspel van Chantal van den Berg valt in het genre Neuromarketing en dat belooft nogal wat. Na het absorberen van het boek kun je vooraf voorspellen hoe een gesprek gaat verlopen. Het geeft handvaten wat je kunt doen zodat je anderen vanzelf meekrijgt in je standpunt. Het toepassen van …

Lees meer
Aandacht in een vluchtige wereld Alva van Beek

Het laatste gedrukte nummer van het roemruchte Britse tijdschrift Admap ging over aandacht. Aandacht voor merken. Aandacht voor reclame. Serieuze aandacht. Krijg dat nog maar eens in deze tijd van multi-screen en van social media die voortdurend om aandacht bedelen vanaf je telefoon of vanuit de hoek van je laptop: ‘Nu ik. Open mij. Kijk. …

Lees meer
The benefits of being an outsider: Why brands are hiring marketers with no sector experience Alva van Beek

Many job ads make sector experience a prerequisite, but hiring an outsider is a powerful way to bring new thinking to a brand’s problems. The consumer landscape is evolving at a faster rate than ever before, with more brands competing for people’s attention across an increasing number of channels, so running the same old marketing …

Lees meer
(Her) oprichter Vroom & Dreesmann Van Zetten spreekt op NMD 19 Alva van Beek

Ronald van Zetten wordt de verrassende tweede keynotespreker op de NIMA Marketing Day op 20 juni in De Fabrique in Utrecht. Dat is deze week bekend geworden, nadat eerder Tom Goodwin was aangekondigd als keynote. Van Zetten zal de NMD 19 afsluiten. De flamboyante ex-HEMA-baas zal onder meer spreken over de spectaculaire doorstart van Neerlands …

Lees meer
(Interview masterclass Design Thinking) Denken als een ontwerper, de hands on-edition Alva van Beek

Design Thinking is hot. Niet alleen onder marketeers, maar ook ontwikkelaars, onderzoekers en managers maken er gretig gebruik van. Groot voordeel is dat je het denken van mensen als uitgangspunt neemt bij het ontwikkelen van producten, diensten, processen, workflows, en niet de door henzelf uitgesproken wensen, want mensen wéten niet wat ze willen. Effectieve inzet …

Lees meer
‘Vrouw ondervertegenwoordigd op marketing-events’ (met toelichting over NMD) Alva van Beek

Slechts 27% van de sprekers op marketing-events is vrouw. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Respons in samenwerking met Eventbrite. Eventbrite en Respons hebben conferenties binnen marketingcommunicatie, tech en business (tussen de 500 en 17.000 bezoekers) van het afgelopen halfjaar en het komende halfjaar in kaart gebracht. Van 32 evenementen is het programma geanalyseerd, waaronder …

Lees meer
How to succeed as an interim marketer Alva van Beek

Starting a new job always brings with it a whole new set of challenges: new processes, a new team and new objectives. It can take several weeks, if not months, to feel properly settled. But when taking on a new role on an interim basis time is a luxury marketers don’t have. Whether brought in to …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.