Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Dit zijn de nieuwste trends in social advertising Alva van Beek

De social media-giganten blijven groeien in actieve gebruikers. De support voor de platformen lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks weer nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates voor je op een rij, over Twitter News Camera, LinkedIn (contentsuggesties en groepen), …

Lees meer
Hoe een imponerend talent ons terugbrengt bij marketingklassiekers Alva van Beek

Deze blog begin ik graag met een bekentenis. Deze week werd ik getroffen door een lichte vorm van adoratie, die je ook zou kunnen bestempelen als een girl crush (zie hier in de urbandictionary). Haar naam is Erica van Vonderen-Hahn. Afgelopen dinsdag werd ze in de KIT tijdens de Dutch Marketing Awards, uitgeroepen tot marketing talent of the …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Koen Eising – Alliander: ‘Hoe gaat marketing zichzelf opnieuw uitvinden?’ Alva van Beek

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Koen Eising, Corporate Social Responsibility Director bij Alliander. Door Nanny Kuilboer – MarketingTribune Koen Eising werkte voor diverse adviesbureaus op het snijvlak van duurzaamheid en organisatieontwikkeling. Zijn credo: zonder …

Lees meer
(Column Joost de Wissel SMP) ‘Welkom in het containerbegrip marketing’ Alva van Beek

Laatst vertelde ik op een feestje dat ik sinds kort werk als freelance marketeer. ‘Wat leuk!’, was de eerste reactie, dus jij bent goed in ‘communicatie’. Terwijl dit gezegd wordt, probeert mijn brein een brug te slaan tussen de opmerking van mijn toehoorders en het vak dat ik uitoefen. ‘Nou’ probeer ik de toehoorders nog …

Lees meer
M!-blogpost ‘Waarom Bol.com het beste marketingbedrijf van Nederland is’ Alva van Beek

De kogel is door de kerk en het besluit staat vast. Op 26 maart is Bol.com in Amsterdam uitgeroepen tot Beste Marketingbedrijf van Nederland, gebaseerd op de marketinginspanningen van 2018. Op zich is dat opmerkelijk, want als je naar bedrijfsresultaat kijkt, is de vraag best gerechtvaardigd of Bol.com zo’n titel nú, twintig jaar na zijn oprichting …

Lees meer
De stand van het merk Alva van Beek

Wie is er niet groot mee geworden: Philip Kotler. Zoals diens Principles voortdurend zijn aangepast en herdrukt, zo is wat we bedoelen en kunnen met een merk mettertijd ook sterk veranderd. Onder invloed van welke krachten? En wat is in de lente van 2019 eigenlijk ‘de stand van het merk’. We raadplegen merkexperts Bas Kist, partner bij …

Lees meer
Dutch Marketing Awards: Bol.com wint voor beste marketingbedrijf, Cloosterman Marketeer of the Year Alva van Beek

Dinsdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met zo’n 300 aanwezige marketeers was …

Lees meer
Marketers must get closer to supply chain or risk long-term brand damage Alva van Beek

As consumers become increasingly conscious of the cost of fast fashion, their plastic consumption and the looming threat of climate change, they are looking for brands to take a stand and show some leadership. Whether it is enhancing the transparency of their supply chains, committing to sustainable production or dramatically reducing their reliance on single-use …

Lees meer
RM Talk: Kitesurfer, boekenwurm en de Montessori-inslag van Gemeentemuseum Den Haag Alva van Beek

Men neme 20 Register Marketeers, een kitesurfer uit de coatings, een nerd die zich op erotiek heeft gestort en een tentoonstelling over femmes fatales en je hebt al snel een zinderende middag. Zeker wanneer deze plaatsvindt in een overweldigend mooi Berlage-gebouw, waarbinnen je in bijna iedere oogopslag getrakteerd wordt op de gulden snede. Wij waren …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) Disruptie in de overheid Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Het vorige boek van Menno Lanting, De disruptieparadox, is de aanleiding voor het schrijven van dít boek. In Disruptie in de overheid beschrijft hij hoe radicale vernieuwing al dan niet mogelijk is bij overheden. Lanting laat in zijn boek goed zien hoe lastig het is om als overheidsorgaan …

Lees meer
Marketingbeest Erica van Vonderen (Basic-Fit): ‘Digital is geen marketing!’ Alva van Beek

Van Vonderen heeft twee nominaties op zak voor de Dutch Marketing Awards. ‘Bullshit-killer Mark Ritson is voor mij een grote inspiratie.’Erica van Vonderen – Hahn (30) is international marketing & e-commerce manager bij Basic-Fit. Voor de Dutch Marketing Awards (uitreiking a.s. dinsdag) is zij genomineerd voor de titel ‘Marketing Talent of the Year’. Bovendien is Basic-Fit genomineerd als …

Lees meer
De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten Alva van Beek

Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de marketingstrategieën die werken in het land van herkomst elders niet aanslaan. Niet zo vreemd, want een nieuwe markt betreden vraagt veel meer dan alleen een website vertalen. Om echt impact te maken, moet je de lokale …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.