Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
“We zien bij evenementen in de Efteling vaak dat er een boodschap van het organiserende bedrijf achter zit, zoals een koerswijziging of bedankje aan medewerkers. Voor ons is dat verhaal erachter belangrijk, omdat we dan de beste beleving kunnen neerzetten.” Marcel Nanning is marketeer bij Efteling Meetings & Events. Het pretpark staat bekend als consumentenmerk, …
Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de marketingstrategieën die werken in het land van herkomst elders niet aanslaan. Niet zo vreemd, want een nieuwe markt betreden vraagt veel meer dan alleen een website vertalen. Om echt impact te maken, moet je de lokale …
Geen ‘groen’ of activistisch verhaal uit mijn koker, alhoewel ik genoeg idealen heb in die richting. Het woordje ‘duurzaamheid’ in de titel gaat in dit geval over houdbaarheid, over de lange termijn. Als je eenmaal een sterk merk bent, hoe blijf je dat dan? Sterke duurzame merken hebben gemeen dat ze bekend zijn – bij …
Nog een week en dan wordt bekend wie dit jaar huiswaarts keert van het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam als winnaar van één van de Dutch Marketing Awards. In de afgelopen week zijn alle jury’s van de bedrijfsprijzen bijeengekomen op het NIMA-hoofdkwartier voor een presentatie door de genomineerden. De uitreiking vindt plaats op 26 maart en …
When it comes to digital marketing, the name Elizabeth Warren might not be the first one that springs to mind. The US senator is one of the dozen or so Democrats running for President in 2020. Last weekend Warren announced via a post on Medium that, once elected, she would break up the three big …
E-Luscious heeft een nieuwe topman gevonden in de persoon van Bart Kuppens. Hij komt van Unilever, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor digitale transformatie. Sinds medio 2017 gaf Kuppens leiding aan de Europese activiteiten van de Dollar Shave Club, een veelbesproken acquisitie van Unilever. Daarvoor was hij vice-president digital transformation bij het levensmiddelenconcern, dat e-commerce als groeimotor ziet. Bart Kuppens werkte in …
Danny Oosterveer, auteur van het Basisboek Digital Analytics heeft deze week op het Ministerie van Marketing de gehele oplage gesigneerd van het kwartaalboek voor ontvangers van NIMA Books. De bibliothecarissen van het ‘Books’-portfolio maken er inmiddels een sport van om ontvangers iets extra’s te bieden door de auteurs te vragen de oplage te ondertekenen op …
Unilever’s outgoing marketing boss says that despite a challenging business environment, marketers must take a “we approach” to business and position as future-forward to succeed. There’s no denying the business environment is tough at the moment. Consumer confidence is stuck in the doldrums, there is uncertainty over the outcome of Brexit and global economic growth …
Vergeet de mythe van de speedboot en de olietanker. Nieuwe technologieën mogen de wereld in een razend tempo veranderen, en jazeker: de mogelijkheden gaan het voorstellingsvermogen inmiddels bijna te boven. Heel Online Tuesday op 12 maart was eraan gewijd. De programmacommissie had drie sprekers gevonden die ver voorbij de hype dachten. Dat leverde boeiende observaties op, …
Het spel is op de wagen! Work. Life. Marketing, dat twee jaar geleden werd geïntroduceerd als dé ondertitel voor een dag over werken en leven in het mooiste vak ter wereld, bleek een blijvertje. De eerste aanmeldingen voor het event op 20 juni as. in De Fabrique in Utrecht stromen inmiddels binnen. In februari werd …
Marketers are more emotional than many of their colleagues, which makes earning respect difficult, but they can gain influence by speaking the language of logic. Can you ‘feel’ a brand? Can you ‘sense’ what customers want? Did you ever think ‘I’m different from the other people in my firm’? You may not be alone. Many …
Recensent: Joop Rutte, Register Marketeer Breinspel van Chantal van den Berg valt in het genre Neuromarketing en dat belooft nogal wat. Na het absorberen van het boek kun je vooraf voorspellen hoe een gesprek gaat verlopen. Het geeft handvaten wat je kunt doen zodat je anderen vanzelf meekrijgt in je standpunt. Het toepassen van …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.