Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing Leiderschap – hoe je businessproblemen aanpakt en oplost Lotte Berk

NIMA Summerschool ’23 – Rob Revet, Leon Jansen en Wilbert Savonije leren je hoe je door het claimen van een businessprobleem ook tot het oplossen ervan komt. Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van de vakantie en …

Lees meer
Merkidentiteit – hoe je een merkmanifest vormgeeft Lotte Berk

NIMA Summerschool ’23 – Ralph Poldervaart en Carmen Phillips bundelen hun krachten voor deze leerlijn en leren je hands on hoe je een merkmanifest kunt vormgeven vanuit Storytelling en Purpose. Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van …

Lees meer
Campagne management – Van merkmodel naar impactvolle campagnes Lotte Berk

NIMA Summerschool ’23 – In deze leerlijn stellen Leon Jansen, Adriaan Oomen en Martin van Kranenburg je in staat om te navigeren door de fijne kneepjes van merkontwikkeling, creatieve beoordeling en behoud van aandacht in communicatie. Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee …

Lees meer
Een kleine terugblik van NIMA Marketing Day 2023  Lotte Berk

NIMA Marketing Day 2023 was een denderend succes! Meer dan 1500 marketing specialisten kwamen samen op een zonovergoten dag in de Fabrique in Utrecht voor de zevende editie van dit evenement. Het was een dag vol inspiratie, met muzikale keynotes die de toon zetten voor een dag vol energie en inzichten. We trapten af met …

Lees meer
Vak in transitie op NIMA Marketing Day Lotte Berk

Tijdens de zevende hoogmis voor het marketingvak werd eens temeer duidelijk dat marketing met al zijn facetten en specialismen in staat is zichzelf opnieuw uit te vinden. Opnieuw. Ruim 1500 marketing-specialisten zijn op donderdag 15 juni bijeen gekomen in de Fabrique in Utrecht voor een opnieuw zonovergoten ‘Dag waarop alles Marketing is’. In ruim vijftig …

Lees meer
Winnaars NIMA Marketingprijzen 2022: Bever, DVJ Insights en WasteCraft – Category Large Lotte Berk

Company of the year large Donderdagmiddag 15 juni tijdens de NIMA Marketing Day zijn de NIMA Marketing Company of the Year 2022 Awards in de categorieën Small, Medium en Large uitgereikt. Met de NIMA Marketingprijzen vieren wij het vak marketing met elkaar en belonen we de bedrijven en marketeers die écht een uitzonderlijke/bijzondere prestatie hebben geleverd en …

Lees meer
NIMA Marketingprijzen 2022: DVJ Insight is NIMA Marketing Company of the Year in de categorie Medium  Lotte Berk

Dit jaar hebben we de NIMA Marketing Company of the Year Awards geïntroduceerd, met prijzen in de categorieën Small, Medium en Large. Met trots presenteren wij dat DVJ Insights de winnaar is geworden in de categorie Medium van de NIMA Marketing Company of the Year award 2022.  Lucas Hulsebos CEO & eigenaar van DVJ Insights vertelt …

Lees meer
NIMA Marketingprijzen 2022: Wastecraft is NIMA Marketing Company of the Year in de categorie Small  Lotte Berk

Dit jaar hebben we de NIMA Marketing Company of the Year Awards geïntroduceerd, met prijzen in de categorieën Small, Medium en Large. Met trots presenteren wij dat Wastecraft de winnaar is geworden in de categorie Small van de NIMA Marketing Company of the Year award 2022.   We gingen in gesprek met Sven Noordhoek, mede-eigenaar van …

Lees meer
Rabobank: ‘Onze marketingstrategie is sinds 2018 gericht op het stimuleren van de financiële gezondheid van onze particuliere klanten en de duurzame groei van onze zakelijke klanten.’ Lotte Berk

Maak kennis met Rabobank en het MT van het Chapter Marketing Rabobank is een coöperatieve bank met meer dan 2 miljoen leden. Samen met onze stakeholders zetten we ons al 125 jaar in voor onze inmiddels 8,8 miljoen particuliere- en zakelijke klanten en een toekomstbestendige samenleving. Sinds onze oprichting werken we op dezelfde manier: samen, …

Lees meer
Het succesverhaal van Jan Liebeton Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe ze dat doen? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …

Lees meer
Bever: ‘We zijn meer gaan investeren en hebben de koers radicaal omgegooid.’ Lotte Berk

Bever is een van de drie genomineerden voor de NIMA Marketing Company of the Year award. Maak kennis met Bever en Marjolein Vendrig Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen …

Lees meer
Het succesverhaal van Hester Yvonne Nicasie

Wil je weten hoe ze dat doen? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.