Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Digital Darwinist’ Tom Goodwin eerste headliner NIMA Marketing Day 19 Alva van Beek

Schrijver, columnist en Head of Innovation van één van ’s werelds grootste mediabureaus – Zenith Media – Tom Goodwin zal het spits afbijten als eerste headliner voor de NIMA Marketing Day van 2019, op 20 juni in Fabrique in Utrecht. De eigenzinnige Brit, die bij lezers van de het gerenommeerde Marketingweek bekend staat als de …

Lees meer
Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019 Alva van Beek

Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie. Korte terugblik: content in 2018 We zagen …

Lees meer
Plastic debate: Price and convenience still outweigh consumers’ willingness to go ‘naked’ Alva van Beek

Brands big and small are working to reduce the amount of plastic they use instead offering ‘naked’ alternatives, such as loose fruit or unwrapped greetings cards, but new research suggests they’ve got a long way to go to convince consumers to make the switch. Consumers have been quick to jump on the anti-plastic bandwagon, in …

Lees meer
Calm marketing: Could advertising benefit from being a little quieter? Alva van Beek

A school of UX design thought posits that technology can become more useful to people if it becomes calm, that it should inform and create calm, that it should take up the smallest possible amount of attention. Gareth Kay explores how these principles might help the advertising industry’s situation. I’m writing this the day after …

Lees meer
Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten Alva van Beek

Uitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit dat vooral Duitse CMO’s tobben over multidiciplinaire teams. Nederlandse marketingbazen blijven Big Data (27%), contentmarketing (32%) en marketing-automation (22%) noemen als belangrijkste issues voor komend jaar. Iedereen worstelt met de steeds onoverzichtelijker data-berg. De roep om duiding van data klinkt dan ook luider dan ooit. De European Marketing Confederation, …

Lees meer
Neuroscience Is Going to Change How Businesses Understand Their Customers Alva van Beek

A Fortune 100 automotive company is exploring a new technology on the periphery of their core business. The executives in charge believe they have struck on a possible breakthrough, but as they push the project into uncertain terrain, their traditional signposts for decision-making are no longer relevant in this new context. They need a new …

Lees meer
(Column Leendert de Jong SMP) Waar is de strategisch marketeer? Alva van Beek

door: Leendert de Jong* Ik meen een ontwikkeling te zien, die ik graag wil delen. Puur een waarneming die niet met onderzoek of cijfers onderbouwd is. Als het over marketing gaat, in artikelen maar ook bijvoorbeeld in vacatureteksten, dan valt het mij op dat het vaak gaat om acties, campagnes, social media-campagnes en dan vooral om …

Lees meer
Advertising must address its negatives Alva van Beek

Advertising has some work to do when it comes to encouraging trust and favourability among consumers – and, in turn, attracting new talent to the industry, research shows. In Ipsos’s Veracity Index, advertising executives come bottom of a list of professions that survey respondents would generally trust to tell them the truth – below even …

Lees meer
(Anneke Sipkens, CEO Stichting Doen) ‘Nima Impact Marketing Challenge headstart voor je bedrijf’ Alva van Beek

Nima Wereldmarketeers is een platform voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld in de hoop dat maatschappelijke problemen sneller worden opgelost. Dit voorjaar vindt de eerste editie plaats van de Nima Impact Marketing Challenge. Een aanleiding voor een gesprek …

Lees meer
NIMA Members met 100 euro korting naar Data Driven Commerce Alva van Beek

De klant centraal zetten en het creëren van loyale klanten staat bovenaan menig strategisch plan. Hoe je dit precies doet en wat de rol van data hierin is, is echter nog niet voor iedereen even makkelijk. Want hoe kun je met data inspelen op de klantervaring? En neem je hiervoor de bestaande (interne) processen als …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) Social Shift Alva van Beek

  Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Niet zozeer alleen door reclame te maken, maar door medewerkers als oren en ogen van het bedrijf te laten zenden en ontvangen. Zo verspreiden ze de waarden van …

Lees meer
(Interview Ludo Voorn en Coen Wiers) Marketingtechnologie goes beyond the shiny sexy stuff Alva van Beek

Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, contentmarketing, e-mailmarketing, marketing analytics of campaign management: voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, dat dit proces kan automatiseren en ondersteunen. En de systemen worden door de inzet van AI ook nog slimmer. Wat de marketeer allemaal kán met Martech is wel duidelijk. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.