Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, contentmarketing, e-mailmarketing, marketing analytics of campaign management: voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, dat dit proces kan automatiseren en ondersteunen. En de systemen worden door de inzet van AI ook nog slimmer. Wat de marketeer allemaal kán met Martech is wel duidelijk. …
Hoe vaak gebeurt het dat een financieel directeur en een marketingmanager of – directeur samen op stap gaan om een college bij te wonen over een onderwerp dat hen beiden raakt? Eigenlijk nooit, zo concludeerden de aanwezigen op het halfjaarlijkse CMO-diner van de NIMA Top Marketing Club. En dat terwijl ‘finance’ en ‘marketing’ elkaar veel …
As trust in advertising hits an all time low, Unilever CMO Keith Weed has used his first address as the Advertising Association’s new president to call on brands, media owners and agencies to “sit down, not shout and scream” at one another in a collective bid to make advertising noble again. Speaking at the Advertising …
The vast majority of marketers reckon they’re doing well when it comes to avoiding gender stereotyping, yet almost half of consumers say advertisers are still not getting it right. The way both sexes are depicted rarely includes positive role models, consumers say, and there are few aspirational or authoritative portrayals. The effect is that campaigns …
Het is vrijdag einde ochtend wanneer ik een pand aan de NDSM-werf in Amsterdam buiten stap. Spontaan krijg ik zin in rookworst, terwijl ik eigenlijk nog vol zit van mijn ontbijt. En ondanks dat ik niets te vieren heb, voel ik me verplicht om met een doos tompoezen huiswaarts te keren. Je raadt het al, …
Of the $125.6bn spent on mobile ads in WARC’s key markets in 2018, almost four in five dollars have entered in the last five years. Mobile ad investment has grown at a compound annual rate (CAGR) of 48.6% since 2014, compared to 3.9% for all media. While mobile growth has eased over the period, it remained rapid …
Op 26 maart worden in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2019 – georganiseerd door NIMA, PIM en Adformatie – uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. De Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonsgebonden marketingprijs in Nederland. Deze 10 marketeers zijn in de race voor de titel Marketeer of the Year 2019 (in alfabetische volgorde): Raymond Cloosterman (Rituals): …
Despite the chaos, excitement, swirl and hyperbole, it doesn’t always feel like the pace of change is that fast at the Consumer Electronics Show (CES), which I visited earlier this month. Maybe it’s the long hardware development cycles, maybe it’s that we’re on the edge of what’s possible in material science or perhaps it’s just …
Op 20 juni vindt de derde editie plaats van de NIMA Marketing Day, in de Fabrique in Utrecht. Bijzonder aan de marketing day is dat het programma wordt samengesteld in overleg met de members van NIMA, die daarvoor in de afgelopen weken ook tientallen ideeën aandroegen. Afgelopen week vond de bijeenkomst plaats van de NMD …
Ruim een half miljoen Nederlanders (640.000) is het afgelopen jaar afgehaakt van Facebook. In 2017 stopten al veel jongeren, maar nu daalt het gebruik over de hele linie. WhatsApp en Instagram schreven beiden groene cijfers en zorgen dat de positie van moederbedrijf Facebook stabiel blijft. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2019, het grootste trendonderzoek naar het …
This year has begun pretty much the way 2018 ended, with a spate of big advertising campaigns that have divided the marketing community. Kaepernick for Nike. Elton John for John Lewis. Not to mention a certain razor commercial/public health broadcast for you know who. Time and again the marketing community is split, apparently down the …
Er is op dit moment geen groot bedrijf meer dat zich niet het hoofd breekt over ‘de purpose’ van de organisatie. Marketingboodschappen mogen niet langer alleen bedoeld zijn om zoveel mogelijk diensten of producten te verkopen, er moet ook een diepere betekenis achter zitten: wat is de maatschappelijke relevantie? Toch is purpose-marketing lastiger dan vaak gedacht en …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.