Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Advertising must address its negatives Alva van Beek

Advertising has some work to do when it comes to encouraging trust and favourability among consumers – and, in turn, attracting new talent to the industry, research shows. In Ipsos’s Veracity Index, advertising executives come bottom of a list of professions that survey respondents would generally trust to tell them the truth – below even …

Lees meer
(Anneke Sipkens, CEO Stichting Doen) ‘Nima Impact Marketing Challenge headstart voor je bedrijf’ Alva van Beek

Nima Wereldmarketeers is een platform voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld in de hoop dat maatschappelijke problemen sneller worden opgelost. Dit voorjaar vindt de eerste editie plaats van de Nima Impact Marketing Challenge. Een aanleiding voor een gesprek …

Lees meer
NIMA Members met 100 euro korting naar Data Driven Commerce Alva van Beek

De klant centraal zetten en het creëren van loyale klanten staat bovenaan menig strategisch plan. Hoe je dit precies doet en wat de rol van data hierin is, is echter nog niet voor iedereen even makkelijk. Want hoe kun je met data inspelen op de klantervaring? En neem je hiervoor de bestaande (interne) processen als …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) Social Shift Alva van Beek

  Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Niet zozeer alleen door reclame te maken, maar door medewerkers als oren en ogen van het bedrijf te laten zenden en ontvangen. Zo verspreiden ze de waarden van …

Lees meer
Hoe Tikkie en Ikea briljant de Peak-End Rule toepassen Alva van Beek

Schreeuwende kinderen achter je. Sjokkende bejaarden voor je. En het enige dat je wil is zo snel mogelijk boekenkast Billy in je auto gooien (en erachter komen dat het toch nét niet past). Net als je denkt dat het je gelukt is om je een weg te banen door het Doolhof der Slimme Opbergoplossingen, doemen …

Lees meer
(Interview Ludo Voorn en Coen Wiers) Marketingtechnologie goes beyond the shiny sexy stuff Alva van Beek

Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, contentmarketing, e-mailmarketing, marketing analytics of campaign management: voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, dat dit proces kan automatiseren en ondersteunen. En de systemen worden door de inzet van AI ook nog slimmer. Wat de marketeer allemaal kán met Martech is wel duidelijk. …

Lees meer
Rekenmeesters en klantverleiders beleven gedenkwaardige TMC-meeting Alva van Beek

Hoe vaak gebeurt het dat een financieel directeur en een marketingmanager of – directeur samen op stap gaan om een college bij te wonen over een onderwerp dat hen beiden raakt? Eigenlijk nooit, zo concludeerden de aanwezigen op het halfjaarlijkse CMO-diner van de NIMA Top Marketing Club. En dat terwijl ‘finance’ en ‘marketing’ elkaar veel …

Lees meer
Keith Weed tells industry to ‘double down’ and help make advertising noble again Alva van Beek

As trust in advertising hits an all time low, Unilever CMO Keith Weed has used his first address as the Advertising Association’s new president to call on brands, media owners and agencies to “sit down, not shout and scream” at one another in a collective bid to make advertising noble again. Speaking at the Advertising …

Lees meer
Brands and consumers at odds on gender stereotyping Alva van Beek

The vast majority of marketers reckon they’re doing well when it comes to avoiding gender stereotyping, yet almost half of consumers say advertisers are still not getting it right. The way both sexes are depicted rarely includes positive role models, consumers say, and there are few aspirational or authoritative portrayals. The effect is that campaigns …

Lees meer
(NIMA Top Marketing Tour) Hema’s Ferry Buitenhuis: ‘Act like a brand, not a retailer’ Alva van Beek

Het is vrijdag einde ochtend wanneer ik een pand aan de NDSM-werf in Amsterdam buiten stap. Spontaan krijg ik zin in rookworst, terwijl ik eigenlijk nog vol zit van mijn ontbijt. En ondanks dat ik niets te vieren heb, voel ik me verplicht om met een doos tompoezen huiswaarts te keren. Je raadt het al, …

Lees meer
Tom Goodwin: It’s time for marketers to rise up and take control of product Alva van Beek

Despite the chaos, excitement, swirl and hyperbole, it doesn’t always feel like the pace of change is that fast at the Consumer Electronics Show (CES), which I visited earlier this month. Maybe it’s the long hardware development cycles, maybe it’s that we’re on the edge of what’s possible in material science or perhaps it’s just …

Lees meer
NIMA Marketing Day-programma in de maak, binnenkort inschrijven Alva van Beek

Op 20 juni vindt de derde editie plaats van de NIMA Marketing Day, in de Fabrique in Utrecht. Bijzonder aan de marketing day is dat het programma wordt samengesteld in overleg met de members van NIMA, die daarvoor in de afgelopen weken ook tientallen ideeën aandroegen. Afgelopen week vond de bijeenkomst plaats van de NMD …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.