Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Aan commentaren over CSR en de gloeiende plaat geen gebrek, aan extraverte persoonlijkheden des te meer. Het meest verontrustende aspect van de onlangs geïntroduceerde gelehesjesbeweging, is misschien wel de enorme volkswoede die de lont in het kruitvat bleek: de verhoging van de dieselprijzen in Frankrijk. Vrees van mij in dit blog geen algehele duiding van een …
The annual Marketing Week Career and Salary Survey reveals consumer electronics and FMCG offer the highest wages for marketers in 2019, while those working in the charity sector earn the least. While a good working environment, opportunities to advance your career and job security are essential aspects to feeling fulfilled at work, how much you …
De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor zorgen dat de verandering binnen de B2B-marketing continu is. Tegelijkertijd wordt er steeds meer gevraagd om een back-to-basic (menselijke) benadering. De meer persoonlijke en creatieve aanpak, zoals we dat kennen …
Het is tijd om vooruit te kijken. En als het dan ergens over mag gaan in 2019 is het: terug naar de basis. Laten we weer moeite doen om te begrijpen wat klanten bedoelen of van ons vragen. Laten we zorgen dat we de aansluiting vinden. Duurzaam, dus voor de langere termijn, voor zover dat …
De NIMA Members met een abonnement op NIMA Books ontvangen voor het eerste kwartaal van 2019 een exemplaar van de Marketingliteratuurprijswinnaar in een speciaal gesigneerde editie door hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam Ruud Frambach. Speciaal voor de ontvangers van NIMA Books houdt Team NIMA bij welke marketingboeken volgens ‘de markt’ in de kast …
Marketing-vaktitel MarketingTribune gaat op zoek naar verschillen en overeenkomsten in de wijze waarop ontwerpers en marketeers visual identity beoordelen. Is één van je goede voornemens voor 2019 om als marketingprofessional meer publiceren, dan is hier je kans. In navolging van de nieuwe rubriek Logo X Logo in MarketingTribune – gebaseerd op het nieuwe boek van …
Woensdag 12 december vond het NIMA Internal Branding Zorg Event plaats. Het gastvrije St Antonius Ziekenhuis in Utrecht was heel even de arena waar marketing- en medische professionals onder leiding van professional consumer Luuk Ros met elkaar in debat gingen over de kansen van branding in de zorg. Weergave van een pittig, maar opbouwend …
Met de publicatie van zijn magnum opus An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations in 1776 – kortweg aangeduid als ‘The Wealth of Nations’ – wordt de Schotse moraalfilosoof Adam Smith gezien als de grondlegger van het economisch liberalisme. Hij veronderstelde dat het nastreven van ieders eigenbelang de beste garantie …
Platform Content start opnieuw een Groot Content Marketing Onderzoek en zoekt nadrukkelijk naar marketeers onder respondenten. De leden van Platform Content zijn bureaus, merken/bedrijven en andere contentpartners, die zich onder meer hebben verenigd om contentmarketing beter en effectiever in te kunnen zetten. Het grootste onderzoek naar CM in Nederland en België is uitgebreid met vragen …
As we head into the holidays marketers around the world are about to take a well-earned break. There is just time for one more festive tradition. Somewhere between Christmas and the New Year we all get a deluge of predictions, prophetic articles and PowerPoint trend decks. More and more marketers, it seems, don the VR …
Wat levert een event je nu eigenlijk op en hoe meet je dat? Alle marketingvragen komen ongeveer terug bij het organiseren van een event: van doelstelling tot het behalen ervan en alles wat er tussenin zit. Hoe zorg je als marketeer dat je een event in goede banen leidt en afrondt, mét het gewenste resultaat? …
Hoe goed gaan marketing en consumentenwelzijn samen? Marketing creëert een vraag door in te spelen op behoeften en stimuleert zo sterk mogelijk het gewenste gedrag van de klant. Ligt gebruik en misbruik van consumentenwelzijn dan dichtbij elkaar? Of is dat slechts de perceptie van wantrouwende consumenten over de juistheid van commerciële communicatie? Door: Jeanine Dijkhuis …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.