Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
I spend a lot of time thinking and engaging with others about the changing shape of work and the skills we can all invest in now so that we can continue to be successful, fulfilled and make a positive impact through our work. Sometimes I see things within organisations and the working environment that jar …
Door de opkomst van e-commerce, online marktplaatsen, Internet of Things en big data, ontstaan er nieuwe businessmodellen en zien bedrijven hun traditionele rol in de waardeketen veranderen. Voor hen is het van groot belang om de potentiële bedreiging daarvan af te zwakken en de kansen maximaal te benutten om een relevante en sterke positie in …
Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schieten als paddenstoelen uit de grond. Specialisatie is het toverwoord en marketeers moeten tegenwoordig vooral ook heel digitaal zijn. Maar niet iedereen in je doelgroep …
Op 20 juni 2019 vindt de derde NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Deze week zijn de 13+1 Tracks bekendgemaakt: de themazalen waarvoor marketingprofessionals on the spot worden gezocht om een presentatie te verzorgen. Evenals voorgaande jaren …
Afgelopen 23 en 24 november vond in Arnhem voor de eerste keer de SMP Challenge Lab plaats. NIMA SMP en Perplex organiseerden een uniek event waaraan 40 Senior Marketing Professionals meededen. Tijdens de SMP Challenge Lab zijn de senior marketing professionals anderhalve dag de inhoudelijke uitdaging met elkaar aangegaan. Op vrijdagavond werden de cases gepresenteerd …
Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceerde begin september samen met partners Marc van Eck en Roland Ykel een nieuw kledingmerk voor mannen: IAMTORO. Belangrijkste USP: een short die je perfect zit en die je de kracht geeft om alle obstakels te overwinnen. ‘Je bent een stier, een held, die alles overwint.’ tekst Sjaak Hoogkamer* …
Zeven op de tien merken zijn niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice-search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G: stuk voor stuk ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaren zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof …
De reclamewereld verandert, mede door de toetreding van consultancy-bedrijven zoals Accenture Interactive. Ze hebben een strategischer blikveld, maar doen ook creatieve overnames. ‘Bedrijven en CMO’s willen marketing steeds meer uitbesteden aan breed georiënteerde bureaus’, zegt Nikki Mendonça, hoofd van Accenture Interactive Operations. De rol van de CMO ligt onder een vergrootglas. Of dat goed nieuws …
I know I shouldn’t. Every fibre of my being is telling me to stop. But I can’t help it. It’s almost a compulsion. I have to do it. I need to. I must talk about millennials. Or perhaps, more accurately, talk about the people who talk about millennials. I thought they’d gone away, but it …
‘Echt iedereen zit op social media’ of ‘Kabeltelevisie is zo passé’: de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken. Maar klopt dat wel? De Consumer Connection Studie stelde vast dat de leefwereld van de gemiddelde marketeer enorm verschilt van die van de gemiddelde Belg. Het onderzoek bestond uit een bevraging door marktonderzoeksbureau …
Recensent: Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Muurtje Factuurtje gaat over het automatiseren van consultancy. Toegegeven, dat klinkt niet alledaags en eigenlijk ook best tegenstijdig. Auteur Jan van de Poll beschrijft in dit boek dan ook een nieuw, disruptief groeimodel voor adviesbureau’s, gebaseerd op exponentialiteit. Dat exponentiële is anders dan de traditionele wijze om de schaalbaarheid …
Ruim 125 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 29 november NIMA Diploma-uitreiking van 2018 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Members Floris van Dam hen persoonlijk met het behalen van hun NIMA Basiskennis, A, B en/of C Diploma. De achterban werd daarbij ook in het zonnetje gezet: …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.