Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Peter Hoitinga SMP: ‘Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan’ Alva van Beek

John de Mol wil concurreren met Facebook en Google. Volgens de biografieën en karakterschetsen van De Mol is hij een fanatieke speler van spelletjes. Een van zijn favoriete bordspellen schijnt Catan te zijn. Hoeveel overwinningspunten heeft hij nodig voordat hij het grote ‘Ik hou van Holland’-mediaspel heeft gewonnen en een serieuze vuist maakt richting de Amerikaanse techreuzen? En hoe …

Lees meer
Retail Scriptieprijs 2018 voor assortiment-strategie in online retail Alva van Beek

Nort van Hulten is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2018. De student aan de Tilburg University kreeg de waardering voor zijn scriptie ‘Cutting through the clutter. The effects of reducing the online assortment on website traffic conversion and sold product quantity’. In de vakjury nam onder meer NIMA Register Marketeer Ruud Verschuur, Managing director Drivesight, …

Lees meer
Senior Digital Professional Jessica Henneman Alva van Beek

Op 8 oktober 2018 ontving Jessica Henneman als eerste de titel NIMA Senior Digital Professional. Dit is de derde titel die zij bij NIMA heeft aangevraagd en die haar is toegewezen. Sinds 2015 is zij al Senior Marketing Professional en in 2016 mocht zij tevens Senior Communication Professional achter haar naam plaatsen. Met haar brede …

Lees meer
‘There’s no magic formula’: The challenges of measuring marketing effectiveness Alva van Beek

The ways to measure marketing effectiveness vary from brand to brand and campaign to campaign and can run the gamut from digital attribution to econometrics. What marketers won’t find, however, is one technique that works in all circumstances. That’s the conclusion of the latest video in our series on marketing effectiveness, created in partnership with Thinkbox. “There …

Lees meer
Nomineer de beste marketing van Nederland voor een Dutch Marketing Award Alva van Beek

Op 26 maart a.s. zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2019 worden uitgereikt aan Nederlandse organisaties met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. De organisatoren roepen alle marketeers van Nederland op om dezer weken kandidaten voor te dragen. De prijzen worden, evenals in …

Lees meer
‘Marketeers zijn de gutmenschen van het bedrijfsleven’ Alva van Beek

Wij, u, ik, wij allen, gaan de komende weken trekken en sleuren aan marketingcases die de beste van Nederland heten te zijn. Marketing. Dus de Effies + die andere 90 procent. Help mee alsjeblieft. For the love of marketing. Red het vak. Gewoon omdat jij als marketeer op twee kilometer afstand ruikt of een marketingcase een …

Lees meer
Van CEX tot neuro en Lubach: Meet Marketing19 Alva van Beek

Het programma van Marketing19 is rond: een bijzondere cyclus Masterclasses die NIMA aanbiedt aan vakgenoten die weinig tijd en veel ambitie hebben om het verschil te maken. Meetbaar, haalbaar en schaalbaar. In vijf avonden krijg je: Brandmanagement in tijden van Purpose, Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap, Customer Experience management in tijden van next level Klantreizen, …

Lees meer
(Boekrecensie) The wheel of value Alva van Beek

  Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I oktober 2018 Succesvolle waardeproposities voor bedrijven en organisaties, merken, verenigingen & personen; zo luidt de ondertitel van dit boekje. Aan de omvang te zien, een kleine 60 pagina’s in A5-formaat, is er sprake van een duidelijke focus. Er staan volop voorbeelden in van meer of minder …

Lees meer
NIMA Career Booster-koppel Martine en Joris: professioneel en persoonlijk Alva van Beek

Als marketingduo hadden de branches waarin ze werken niet veel verder uit elkaar kunnen liggen: Martine Boekestijn is specialist Marketing Communication, Marketing & Business Development bij zaadveredelingsbedrijf Rijk Zwaan en Joris van der Waart werkte tot voor kort als CMO bij CM Telecom, een bedrijf dat de techniek levert om een sms te kunnen versturen …

Lees meer
‘Google Home doet marcom op de grondvesten schudden’ Alva van Beek

Gert Koot en Guy van Liemt lanceerden in januari van dit jaar hun vuistdikke ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’, dat inmiddels ook een nominatie in de wacht heeft gesleept voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Het boek, gebracht als echt basisboek voor marketeers én communicatiespecialisten (en de enorme hoeveelheid ‘mensen en middelen’ die daar tussen zitten), was een regelrechte hit. …

Lees meer
‘Retail in crisis: waar is die blauwe oceaan gebleven?’ Alva van Beek

De oplossing voor hyper-concurrentie in een krimpende markt? Die ligt niet zomaar voor het grijpen. Waar iedereen het echter over eens is: veel huidige strategieën kunnen op de schop en dienen geïnnoveerd te worden. Binnenkort verzorg ik een NIMA Masterclass voor retailmarketeers en ga daar dieper in op retailstrategie en businessmodel-innovatie. Marketingfacts vroeg me een tip van …

Lees meer
How universities are trying to balance theory with practice to better prepare budding marketers Alva van Beek

Do marketing degrees provide students with the right balance of theory and real-world practice to enable them to hit the ground running? It’s a topic often debated and one which was raised again this summer by a number of senior marketers who suggested existing courses are not fit for purpose. Facebook’s global CMO Antonio Lucio (speaking …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.