Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Veel belangstelling voor Sierteelt Marketing Event – NIMA FAM’ Alva van Beek

In de gehele sierteelt sector zijn zeker 2.500 marketeers actief. Je komt ze tegen bij onder andere veredelingsbedrijven, opkweekbedrijven, kwekers en natuurlijk de handelsbedrijven. En allemaal hebben ze hetzelfde doel, namelijk mensen meer bloemen en planten laten kopen. Dan is het belangrijk, weet het NIMA, dat je allemaal met eenzelfde visie werkt om meer bloemen …

Lees meer
NIMA Update | editie 7 – najaar 2018 Alva van Beek

In de 7e editie van de NIMA Update onder meer aandacht voor: Grondleggers van marketing NIMA Examen voortaan gekoppeld aan opleiding Nieuwe titel: Senior Digital Professional (SDP) Nomineren voor Dutch Marketing Awards NIMA Marketing Day 2019 Top Marketing Club Nieuw: NIMA Kennistoets NIMA A, B en C Samenwerking NIMA en ROC van Amsterdam en Flevoland …

Lees meer
Deze 12 boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs Alva van Beek

Op de shortlist staan onder meer de boeken van professor Ruud Frambach, Steven van Belleghem en Guy van Liemt & Gert Koot. Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 12 boeken die zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze …

Lees meer
Data en design voor ondersteuning hulpverleners Alva van Beek

Zaterdag is in Eindhoven de Dutch Design Week van start gegaan, het grootste design evenement van Europa. Organisator Dutch Design Foundation initieert naast dit grootse event diverse speciale evenementen, waaronder het What if-lab waarin ontwerpers worden gekoppeld aan diverse partijen. Deze editie heeft als thema Smart Society meets Design en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten …

Lees meer
Consumers welcome AI if it improves marketing Alva van Beek

A significant number of British consumers are prepared to ignore brands if they receive poor quality personalised marketing that fails to meet their needs, but artificial intelligence (AI) may provide the answer because it can deliver personalisation at scale. That is the core message from a new study by Emarsys, a global AI marketing platform, …

Lees meer
NIMA introduceert titel Senior Digital Professional Alva van Beek

Amsterdam, 18 oktober 2018 – Vanaf heden is het voor digitale professionals mogelijk om de titel Senior Digital Professional aan te vragen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft de SDP-titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation (EMC) en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In …

Lees meer
Marketing budgets rise at weakest pace in nearly three years Alva van Beek

Brands increased their marketing budgets at the slowest rate for almost three years in the third quarter as uncertainty over the UK’s future trading relationship with the European Union allied with concern over economic slowdown caused cautious companies to put spending under greater scrutiny, according to the latest Bellwether report from the IPA and IHS …

Lees meer
(Verslag Team NIMA) ‘Zo’n Festival of Marketing, moet dat op je bucketlist?’ Alva van Beek

Met de launch party van Eat Your Greens, een vermakelijk boek van Nederlandse marketeer Wiemer Snijders op donderdagavond, was zo ongeveer álle Nederlandse inbreng op het Britse Festival of Marketing – 9 en 10 oktober in Londen – wel geleverd. En die vond dan nog plaats te midden van tientallen belangstellenden bij een uitgever om de hoek. Toch bleek er …

Lees meer
Trendonderzoek? Begin in de supermarkt Alva van Beek

Vergeet wetenschappelijke bronnen. Vergeet onderzoeksrapporten. Vergeet data-analyses. Ik zie tegenwoordig de supermarkt als dé place-to-be wanneer het aankomt op de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen en trends. De krantenkop van morgen? “Marktonderzoeksbureaus delven onderspit door lokale Albert Heijn en Lidl.” Ik zie het gebeuren. Wat is namelijk levensbehoefte nummer één van de mens? Juist ja, voedsel. En …

Lees meer
De zin en onzin van merkarchetypen Alva van Beek

In een tijdperk waarin iedere marketeer praat over purpose en authenticiteit gaan steeds meer merken op zoek naar hun échte verhaal om daarmee de sympathie te winnen van de steeds kritischere consument. Maar hoe vind en ontwikkel je dit verhaal? Het gebruik van merkarchetypen kan hier enorm bij helpen, maar dan moet het wel juist …

Lees meer
(Column SDP SMP Pieter Voogt) Ontwikkelen als missie Alva van Beek

De missie van PauwR is: ‘Ruimte bieden aan medewerkers om zich te ontwikkelen’. Als zij namelijk doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, dan is dat bijna een garantie voor onze klanten dat zij ook het meeste ‘waar voor hun geld’ krijgen. En het bedrijf zelf profiteert daar dan weer van, …

Lees meer
Marketers need strategic knowledge, not just tactical tips Alva van Beek

The phrase ‘that might work in practice, but does it work in theory?’ is invariably attributed to economists. Unfortunately, the theoretical aspect is also what holds precedence in marketing degrees in many of our universities. In an article on Medium in 2016, Tribefire founder Daniel Palmer described studying marketing at university as “a frustrating waste …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.