Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Interview Gijsbregt Vijn) ‘Power of story moet bij de board liggen’ Alva van Beek

Eeuwenoud en modern tegelijk: Storytelling is een marketingcommunicatiefenomeen met een bijzondere geschiedenis. Na begin deze eeuw een wat gereserveerde ontvangst door het vak – verhalen vertellen kunnen we allemaal wel – is het heel hard gegaan. Omdat het werkt, maar ook omdat het interessant is. Marketing is inmiddels vergeven van ‘thought leaders’, ‘purpose thinkers’, ‘archetypes’ …

Lees meer
Aart Lensink: ‘Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld’ Alva van Beek

De Grand Prix Content Marketing 2018 staat weer voor de deur. Als moderator van de jury hoopt Aart Lensink, directeur van LVB Contentmarketing, op vernieuwend werk met liefst een beetje lef erin. En op de uitreikingsavond op 22 november zit hij aan tafel met een tonic converserend over Feyenoord. De uitreiking van de Grand Prix Content …

Lees meer
Machine learning voor consumer learning Alva van Beek

Artificiële intelligentie is een onderwerp dat veel controverse opwerpt. Technologie-optimisten zien eindeloze mogelijkheden. Technologie-pessimisten zien hel en verdoemenis. Aan beide kanten staan grote namen, bijvoorbeeld Jeff Bezos en Steven van Belleghem enerzijds en Steven Hawking en Elon Musk anderzijds. De meesten van ons vinden artificiële intelligentie voornamelijk ingewikkeld en mysterieus. Voor mezelf komt daar nog …

Lees meer
(blogpost) Marketeer, wat een klotebaan! Alva van Beek

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et Al, Pearson College London en een stel prominenten bij marketingbedrijven. Niet de bureaus, maar echte groten als Unilevers CEO Paul Polman en topmarketeers bij organisaties als Direct Line Group, Microsoft, Santander, …

Lees meer
Consultancies onder de marketingdienstverleners: stimulans of bedreiging? Alva van Beek

De realiteit van de bureauwereld is in transitie: klanten die digitale kunde in huis halen, de strijd om talent, consultancypartijen als nieuwe spelers en de macht van een beperkt aantal digitale spelers. Wat is het beste pad voorwaarts voor bureaus? Samen met negen Nederlandse en internationale bureaus – Pervorm, Oogst, OMG, Iprospect, Strangelove, Brandwebbing, Storm Digital, …

Lees meer
MQ Test opstap NIMA Kennistoets Alva van Beek

De nieuwe editie van de Nationale MQ Test 2018-2019 staat weer live via www.nima.nl/mq-test! De test is opgebouwd uit 25 meerkeuzevragen afkomstig uit de volgende 5 disciplines: Marketing, Online Marketing, Communicatie, Sales en Onderzoek. Voor de test heb je maximaal 20 minuten de tijd, geeft een globaal inzicht van jouw kennisniveau in de verschillende vakgebieden …

Lees meer
(NIMA B2B inspiratiemiddag) Value chain leadership: een must bij verandering in de waardeketen Alva van Beek

Toen ik studeerde, leerde ik over de waardeketen. In het kort: een producent maakt een grondstof, die verkocht wordt aan de volgende schakel voor het maken van een tussenproduct. Dit product wordt door die volgende schakel in de keten gebruikt voor een eindproduct dat vervolgens via een distributiekanaal aan de consument wordt geleverd. Het onderkennen …

Lees meer
NIMA Members met korting naar Dive into Design Sprints Alva van Beek

Op woensdag 26 september vindt Dive into Design Sprints plaats. Perspective en Design Sprint Academy (Berlijn) hebben de handen ineengeslagen en organiseren deze Engelstalige masterclass in Spring House Amsterdam. De ins en outs van design sprints worden behandeld en de focus ligt zowel op het begrijpen als ervaren ervan. NIMA-members die deelnemer ontvangen een korting, …

Lees meer
Register Marketeers op bezoek voor intervisie Stichting ALS Alva van Beek

Op donderdag 29 augustus zijn twintig NIMA Register Marketeers aan de slag gegaan voor Stichting ALS. Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS) is één van de meest ernstige en invaliderende aandoeningen van het zenuwstelsel. Nederland telt op dit moment ongeveer 1500 patiënten. De Stichting ALS heeft als missie het vinden van de oorzaak en daardoor ook mogelijk toekomstige behandeling, door het stimuleren …

Lees meer
De Nationale MQ Test – editie 2018 – van start Alva van Beek

Vanaf vandaag is de Nationale MQ Test van NIMA editie 2018/2019 weer live. Met deze test toetsen marketeers hun actuele marketingkennis en is het mogelijk om vrienden, collega’s en bekenden uit te dagen om ook de strijd aan te gaan. De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te geven of …

Lees meer
Reclame! Zo kijken kinderen naar reclame-vermeldingen Alva van Beek

De Kinder- en Jeugdreclamecode van Stichting Reclame Code schrijft voor dat reclame als zodanig herkenbaar moet zijn voor kinderen, bijvoorbeeld door een vermelding. De Reclame Code specifieert echter niet hoe deze vermeldingen er precies uit moeten zien – zoals tekst, vorm en kleur. Als gevolg daarvan wordt met name op televisie en op digitale mediaplatformen …

Lees meer
Storytelling, the hero with a thousand faces Alva van Beek

Hoe komt het toch dat wanneer je een film kijkt, je direct in het verhaal wordt gezogen? Zijn het de goede acteurs, de mooie beelden, of is het de deskundigheid van de regisseur? Deze dragen daar natuurlijk allemaal voor een deel aan bij. Maar voor een nóg groter deel hangt het ook af van het …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.