Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Brands increased their marketing budgets at the slowest rate for almost three years in the third quarter as uncertainty over the UK’s future trading relationship with the European Union allied with concern over economic slowdown caused cautious companies to put spending under greater scrutiny, according to the latest Bellwether report from the IPA and IHS …
Met de launch party van Eat Your Greens, een vermakelijk boek van Nederlandse marketeer Wiemer Snijders op donderdagavond, was zo ongeveer álle Nederlandse inbreng op het Britse Festival of Marketing – 9 en 10 oktober in Londen – wel geleverd. En die vond dan nog plaats te midden van tientallen belangstellenden bij een uitgever om de hoek. Toch bleek er …
Bert Hagendoorn specialiseerde zich vanuit zijn creatieve achtergrond in ‘de positionering van creatieve bedrijven’: als marketeer dus van marketingbedrijven. De relatie tussen marketeers, marketingafdelingen en de creatieve bedrijven waarmee ze werken, levert vaak voer voor discussie, niet het minst onder die bureaus zélf. Sinds de tijd van Don Draper groeiden ‘reclamebureaus’ uit tot alomvattende communicatie- en strategiefabrieken, vielen …
Vergeet wetenschappelijke bronnen. Vergeet onderzoeksrapporten. Vergeet data-analyses. Ik zie tegenwoordig de supermarkt als dé place-to-be wanneer het aankomt op de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen en trends. De krantenkop van morgen? “Marktonderzoeksbureaus delven onderspit door lokale Albert Heijn en Lidl.” Ik zie het gebeuren. Wat is namelijk levensbehoefte nummer één van de mens? Juist ja, voedsel. En …
In een tijdperk waarin iedere marketeer praat over purpose en authenticiteit gaan steeds meer merken op zoek naar hun échte verhaal om daarmee de sympathie te winnen van de steeds kritischere consument. Maar hoe vind en ontwikkel je dit verhaal? Het gebruik van merkarchetypen kan hier enorm bij helpen, maar dan moet het wel juist …
De missie van PauwR is: ‘Ruimte bieden aan medewerkers om zich te ontwikkelen’. Als zij namelijk doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, dan is dat bijna een garantie voor onze klanten dat zij ook het meeste ‘waar voor hun geld’ krijgen. En het bedrijf zelf profiteert daar dan weer van, …
The phrase ‘that might work in practice, but does it work in theory?’ is invariably attributed to economists. Unfortunately, the theoretical aspect is also what holds precedence in marketing degrees in many of our universities. In an article on Medium in 2016, Tribefire founder Daniel Palmer described studying marketing at university as “a frustrating waste …
Dat muziek een direct effect heeft op onze gemoedstoestand, is een open deur zo groot als die van het Concertgebouw. Er is al veel gezegd en geschreven over de werking van muziek, ook in reclame. Er is bovendien veel onderzoek gedaan naar de werking van muziek, empirisch zelfs, waarin werd aangetoond dat verschillende muziekgenres die …
New research from the IPA and ISBA shows marketers are focusing on short-term tactics over long-term strategy, which is impacting efforts to improve marketing effectiveness. The majority of marketers are prioritising short-term tactics over long-term strategy, while finance bosses believe marketing is still based on short-term impact. According to a survey of the marketing industry …
Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – september 2018 Do’s en don’ts voor 50+ marketing, zo luidt de ondertitel. De 50 plussers vormen een sterk groeiende groep in de samenleving. Een groep consumenten die het over het algemeen goed hebben. Vaak zijn de kinderen de deur uit en is de hypotheek afgelost. Ze kunnen …
Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te vertellen? Het liefst bel je ze meteen of nee, beter nog, je knalt het op social media. Kan de hele wereld meegenieten. En omdat jouw volgers je kennen en vertrouwen …
Dertien-in-een-dozijn-content: in dit vakgebied maken we ons er allemaal schuldig aan. Kwantiteit gaat nog te vaak boven kwaliteit. Van lijstjes tot aan how-to’s: we produceren alsof het onze lieve lust is, terwijl vier op de tien merken niet eens een echte visie op contentmarketing heeft. De propositie lijkt op orde, maar wederom weet 40 procent …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.