Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
In het online verleiden van een bezoeker naar een boeker, zit een bepaalde opbouw. Is er die welbekende ‘klik’? Is er vertrouwen? Ok! Dan zijn de randvoorwaarden aanwezig om eventueel zaken met elkaar te doen en de kans te vergroten dat de conversie op jouw website valt en niet op die van je concurrent. Met …
Hoeveel mensen zien, horen of lezen reclame? Daarover zou het in bereiksonderzoek moeten gaan. Van oudsher wordt die vraag in afzonderlijke onderzoeken en per mediumtype beantwoord. Hoeveel mensen zien mijn reclame op TV? Hoeveel mensen lezen de krant of het tijdschrift waarin mijn advertentie staat? Hoeveel mensen luisteren er in het kwartier dat mijn reclameboodschap …
Social Selling zijn alle (online) acties gericht op het creëren van een sterk merk, het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects en het toevoegen van waarde vanuit kennis en expertise. Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een Mastercourse, waarin deelnemers in vijf avonden door diverse experts worden meegenomen in alle facetten van Social Selling. …
(Jocelyn Rebbels verzorgt op 27 september voor NIMA de training Personal Branding. Klik hier voor meer informatie.) Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is en je bij een ander briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat …
NIMA heeft een Kennistoets ontwikkeld die het héle marketingteam kan doormeten en die in kaart brengt waar de sterktes en de zwaktes van het team zitten: het NIMA Marketingpeil. Praktisch bij het zoeken en vinden van versterking, maar ook bruikbaar bij het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan. Sinds dit najaar kunnen NIMA Business Members, maar …
Met twee hittegolven op rij, gaat onze interesse wellicht meer uit naar vakantie dan naar merken. Jammer, want juist in toerisme spelen merken een belangrijke rol. Enkele van de meest bewonderde en waardevolle merken ter wereld zijn actief in de ‘hospitality industry’, zoals TUI, Hilton, Thomas Cook, Schiphol, Four Seasons en Disneyland. Bij deze merken …
Gevestigde merken hebben vaak moeite om op tijd en effectief te reageren op disruptie. Dit komt onder meer doordat het ontwikkelen van een beschermende merkenportfolio te veel tijd kost en merkextensie risicovol is. Een merkplatformstrategie kan uitkomst bieden. Maar niet voor alle merken. Wat is disruptie eigenlijk? Veel vakgenoten bestempelen vrijwel elke vernieuwing als disruptie. …
Contentmarketing is bijdragen aan marketing met ‘verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden’. Dát weten we nu wel. En dan liefst ook nog via eigen mediakanalen want dan is er geen lastige redactie of waslijst voorwaarden om rekening mee te houden. Marketeers zijn er in de afgelopen jaren lekker druk mee geweest …
NIMA streeft ernaar marketeers uit alle geledingen en met elk type voorkennis bij te staan het optimale uit het vak, hun organisatie en henzelf te halen. Om die reden programmeert de beroepsvereniging komend najaar een breed aanbod classes en events die de deelnemers no nonsense en met de nodige vaart op de hoogte brengt van …
Op 11 september 2018 vindt in het thuisstadion van de NIMA Marketing Day – DeFabrique in Utrecht – het Influencer Marketing Event plaats. Onder voorzitterschap van Roos van Vugt en aan de hand van wetenschappelijke onderbouwing door onderzoeker en auteur Suzanne de Bakker trekt een heel keurkorps aan sprekers voorbij die zowel de strategische als de praktische …
Voor wie nog flinke stappen (en meer omzet) wil maken met een blog, website of mailinglist, is affiliate marketing een interessante optie. Voor ervaren online marketeers en webwinkeliers is dit natuurlijk gesneden koek, maar hoe maak je hier een goede start mee? Acht uitgebreide tips om een goede start te maken met affiliate marketing. Lees …
De homepage, productpagina, het winkelmandje en het bestelproces: pagina’s waar vaak naar wordt gekeken bij website-optimalisatie. Er zijn echter meer pagina’s die bijdragen aan een betere merkbeleving en meer conversies, maar die worden vaak vergeten. Daarom: de focus op de Contactpagina, de ‘Over ons’-pagina en de Bedankpagina. Je doelgroep naar je website halen is één ding, …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.