Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in Alva van Beek

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, …

Lees meer
Gezocht M/V Visual Marketeer Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I 15 juli 2018 Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens een persoon die het vak marketing beheerst. Maar wat is dan een Visual marketeer? Van een dergelijke specialisatie had ik nog niet eerder gehoord. Al nieuwsgierig waartoe dit zou leiden …

Lees meer
(Recensie) Brand Design Alva van Beek

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I Juli 2018 In 2015 recenseerde ik het boek Brand Design van Ruud Boer al eerder. Mijn conclusie was toen: ‘dit boek is een ware encyclopedie over het fenomeen ‘merk’ (de inhoud) en ‘merkvormgeving’ (het uiterlijk).’ Mijn conclusie nu, is dat dit boek niet alleen ‘het Nederlandse standaardwerk voor …

Lees meer
Perfect pitch: Why pitching must evolve now Alva van Beek

Thanks to its cyclical nature, some veterans believe that the current controversy around pitching will do what it has always done: it will come, it will go and absolutely nothing will change. Martin Jones, managing partner at AAR, who has worked on more than 800 pitches, is one of the sceptics. “All this talk of …

Lees meer
A Summary of The Nielsen CMO Report and its Implications on the Future of Media Alva van Beek

On June 6, 2018, Nielsen, a global measurement and data analytics company, released the first annual Nielsen CMO Report. The research for this report is based on interviews and survey data collected from CMOs across the country. While the report highlighted the importance of traditional media, the biggest takeaway is that with so many different marketing channels being …

Lees meer
Marketing through the ages: The 2000s bring the dilemmas of digital Alva van Beek

As part of our 40th birthday celebration, we asked previous editors to sum up marketing and Marketing Week during their time at the helm. Ruth Mortimer was editor in the early 2010s as the impact of digital led to real challenges over scale versus consolidation of power, audience versus context and personal versus personalisation. The …

Lees meer
Five Content-Led Marketing Campaigns That Drive Results Alva van Beek

In today’s competitive marketplace, consumers are empowered to drive a hard bargain. Your audience knows how to get the best price, so it’s easy to get scared into thinking that a shrewd discount strategy is the only tactic that delivers results. That is not the case. An attractive offer might make the perfect incentive to …

Lees meer
‘Mark Ritson: Stop propping up brand purpose with contrived data and hypocrisy’ Alva van Beek

Another week, another bit of patchy methodological puffery making the case for brand purpose. This week’s fluff came from Channel 4 and reinforced the fact that our marketing knowledge base is increasingly constructed from undercooked, overstated research that is all about the headline and not about the rigour. The subsequent press release proclaimed that “Channel …

Lees meer
Nieuw! NIMA Business Game (powered by DIG): De toekomst van business learning Alva van Beek

NIMA organiseert op 26 september 2018 de pilot ‘NIMA Business Game‘. De business game is ontwikkeld (onder de naam DIG Business learning game) door Jean-Claude Larréché, Emeritus Professor Marketing en de Alfred H. Heineken Chaired Professor of Marketing bij INSEAD. Larreché is ook de man achter verschillende marketinggerelateerde simulaties zoals Markstrat. Mede-initiatiefnemer van DIG was …

Lees meer
(Interview) Societal Brand Impact in tijden van woeste marketing-KPI’s Alva van Beek

Het past prachtig bij de tijdsgeest waarin het steeds belangrijker lijkt te worden gevonden dat je als bedrijf en merk een positieve bijdrage levert aan mens en maatschappij. Anderzijds heb je als marketeer wel gewoon te maken met targets die liggen op het terrein van omzet, afzet en – als het meezit – ook wat tevreden …

Lees meer
‘Vijf redenen waarom ‘De Klant Centraal’ mislukt’ Alva van Beek

Eerst wat context. Klantgericht innoveren is in mijn beleving de logische derde stap van drie transformatiegolven die op het moment door organisaties aan het waaien zijn. Eerst was er de noodzaak tot digitale transformatie. Organisaties moesten een manier zien te vinden om hun vier P’s in overeenstemming te brengen met de spelregels van de digitale …

Lees meer
Wat betekent Google’s laatste update voor je vindbaarheid? Alva van Beek

Google kondigde aan dat er een verandering onderweg is voor de meting van het referral verkeer voor je website. Google gaat verkeer dat afkomstig is vanuit Google Images, een specifieke URL meegeven. Dit betekent dat website-eigenaren in de toekomst makkelijker kunnen zien of en welke bezoekers via Google Images de website binnenkomen. Google wil hiermee meer …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.