Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Ga voor digitale gunfactor’ Alva van Beek

De homepage, productpagina, het winkelmandje en het bestelproces: pagina’s waar vaak naar wordt gekeken bij website-optimalisatie. Er zijn echter meer pagina’s die bijdragen aan een betere merkbeleving en meer conversies, maar die worden vaak vergeten. Daarom: de focus op de Contactpagina, de ‘Over ons’-pagina en de Bedankpagina. Je doelgroep naar je website halen is één ding, …

Lees meer
Praktische handleiding voor messenger-marketing Alva van Beek

Mobiel creëert dagelijks 30 miljard momenten voor adverteerders. Dit is dan ook het strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Volgens eMarketer wordt mobiel dit jaar het grootste reclamemedium van de VS, met meer advertentie-uitgaven dan televisie. Klanten verwachten dat ze alles onmiddellijk kunnen krijgen. Hoe kunnen bedrijven concurreren en superieure klantervaringen leveren? …

Lees meer
(Recensie) De Klant Centraal Alva van Beek

Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer |  juli 2018 ‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’.  Dat belooft wat. Dehouck is een expert op commercieel en marketinggebied, gastdocent bij hogescholen, spreker en …

Lees meer
How to Establish Thought Leadership on Emerging Social Platforms Alva van Beek

Don’t you hate it when you hear success stories of brands that made it big on Facebook, Snapchat, and YouTube before those platforms were even popular? By the time the masses—and other marketers—catch on, those first-mover brands already have followings and programs set to launch. You wish you’d got in on the action. Then you …

Lees meer
Why wellbeing is good for marketing Alva van Beek

If marketing is to be a force for good within organisations – as well as for customers – then one of its priorities must be to attend to the wellbeing of employees. Not only is this an ethically sound approach, it can help to retain and attract talent. What are leading brands are doing in …

Lees meer
5 Research-Based Actions to Improve Your Content Marketing Alva van Beek

A little over halfway through 2018, you may be looking for insights on how to maximize your content marketing efforts. Or, maybe you need some great stats to help you build your business case for content marketing. Take stock of what CMI’s annual research with MarketingProfs revealed about the state of B2B content marketing in 2018 – and …

Lees meer
What does CRM mean in the customer experience age? Alva van Beek

Marketers’ relentless focus on customer experience has pushed customer relationship management (CRM) into the background. At its most basic level, CRM is a customer database but it should be the glue that holds everything to do with the customer journey together. So before embarking on a mission to overhaul the customer experience with shiny new things like chatbots and …

Lees meer
How to Craft an Email Newsletter That Gets Marketing Results Alva van Beek

You thought email newsletters were a marketing tool of the past? Replaced by social media? Think again. Newsletters can be highly effective—much more so than social media—especially for B2B audiences. So don’t leave them out of your media mix. Why do newsletters still work? Social media is passive. Even if your audience members do visit …

Lees meer
Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in Alva van Beek

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, …

Lees meer
Gezocht M/V Visual Marketeer Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I 15 juli 2018 Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens een persoon die het vak marketing beheerst. Maar wat is dan een Visual marketeer? Van een dergelijke specialisatie had ik nog niet eerder gehoord. Al nieuwsgierig waartoe dit zou leiden …

Lees meer
(Recensie) Brand Design Alva van Beek

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I Juli 2018 In 2015 recenseerde ik het boek Brand Design van Ruud Boer al eerder. Mijn conclusie was toen: ‘dit boek is een ware encyclopedie over het fenomeen ‘merk’ (de inhoud) en ‘merkvormgeving’ (het uiterlijk).’ Mijn conclusie nu, is dat dit boek niet alleen ‘het Nederlandse standaardwerk voor …

Lees meer
Perfect pitch: Why pitching must evolve now Alva van Beek

Thanks to its cyclical nature, some veterans believe that the current controversy around pitching will do what it has always done: it will come, it will go and absolutely nothing will change. Martin Jones, managing partner at AAR, who has worked on more than 800 pitches, is one of the sceptics. “All this talk of …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.