Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Hoe komt het toch dat wanneer je een film kijkt, je direct in het verhaal wordt gezogen? Zijn het de goede acteurs, de mooie beelden, of is het de deskundigheid van de regisseur? Deze dragen daar natuurlijk allemaal voor een deel aan bij. Maar voor een nóg groter deel hangt het ook af van het …
Per 9 oktober 2018 is het niet langer mogelijk om via NIMA een Digital Certificate van het Digital Marketing Institute (DMI) te behalen. Het is wel mogelijk via DMI zelf of via de NIMA Education Partners CMM en ICM aan deze Engelstalige training deel te nemen. Voor meer informatie refereren wij je graag naar de …
Marketing leaders are obtaining less customer data from third parties, but are using more online data about customer behavior and expect that trend to continue, a new survey finds. Marketers also expect their investments in mobile marketing to double in the next three years. These are among the latest findings from The CMO Survey. Conducted biannually …
Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I augustus 2018 Nieuwe generaties, een verhardende maatschappij, meer lange afstandsrelaties en vooral nieuwe technologieën gaan seks veranderen. Dat deed auteurs Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens besluiten om op onderzoek te gaan en een boek te schrijven over de voorspelde trends die seks straks beïnvloeden. Wordt seks onpersoonlijk en …
Je boodschap zo overbrengen zodat het niet als langdradig, onduidelijk en saai wordt ervaren, is soms best een uitdaging. Maar juist als je je verhaal kort, krachtig en aantrekkelijk weet te vertellen, ben je succesvoller. Want hoe sneller jij jouw boodschap kunt overbrengen, hoe meer tijd er overblijft voor de ander… En dat is een …
In het online verleiden van een bezoeker naar een boeker, zit een bepaalde opbouw. Is er die welbekende ‘klik’? Is er vertrouwen? Ok! Dan zijn de randvoorwaarden aanwezig om eventueel zaken met elkaar te doen en de kans te vergroten dat de conversie op jouw website valt en niet op die van je concurrent. Met …
Hoeveel mensen zien, horen of lezen reclame? Daarover zou het in bereiksonderzoek moeten gaan. Van oudsher wordt die vraag in afzonderlijke onderzoeken en per mediumtype beantwoord. Hoeveel mensen zien mijn reclame op TV? Hoeveel mensen lezen de krant of het tijdschrift waarin mijn advertentie staat? Hoeveel mensen luisteren er in het kwartier dat mijn reclameboodschap …
Social Selling zijn alle (online) acties gericht op het creëren van een sterk merk, het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects en het toevoegen van waarde vanuit kennis en expertise. Komend najaar organiseert NIMA opnieuw een Mastercourse, waarin deelnemers in vijf avonden door diverse experts worden meegenomen in alle facetten van Social Selling. …
(Jocelyn Rebbels verzorgt op 27 september voor NIMA de training Personal Branding. Klik hier voor meer informatie.) Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is en je bij een ander briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat …
NIMA heeft een Kennistoets ontwikkeld die het héle marketingteam kan doormeten en die in kaart brengt waar de sterktes en de zwaktes van het team zitten: het NIMA Marketingpeil. Praktisch bij het zoeken en vinden van versterking, maar ook bruikbaar bij het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan. Sinds dit najaar kunnen NIMA Business Members, maar …
Met twee hittegolven op rij, gaat onze interesse wellicht meer uit naar vakantie dan naar merken. Jammer, want juist in toerisme spelen merken een belangrijke rol. Enkele van de meest bewonderde en waardevolle merken ter wereld zijn actief in de ‘hospitality industry’, zoals TUI, Hilton, Thomas Cook, Schiphol, Four Seasons en Disneyland. Bij deze merken …
NIMA streeft ernaar marketeers uit alle geledingen en met elk type voorkennis bij te staan het optimale uit het vak, hun organisatie en henzelf te halen. Om die reden programmeert de beroepsvereniging komend najaar een breed aanbod classes en events die de deelnemers no nonsense en met de nodige vaart op de hoogte brengt van …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.