Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken Alva van Beek

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of bijvoorbeeld de publieke omroep moet geloven dan is dit geenszins het geval. Depressiviteit onder de westerse bevolking viert hoogtij. Hoe kan dit “ in hemelsnaam”? Auteur: Rijn Vogelaar Uitgever: AnderZ EAN: 978 …

Lees meer
Sorrell reveals ‘very different approach’ with €300m MediaMonks deal Alva van Beek

“It’s a very different approach and a very different structure – one that is built for the future, not for the present and certainly not for the past,” Sorrell told Campaign in an interview, noting MediaMonks will not have an earn-out. He signalled that he has aggressive expansion plans for the Dutch content production business, which is …

Lees meer
Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes Alva van Beek

Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 …

Lees meer
Voorspelbaar succes door predictive routing Alva van Beek

De kennis en eigenschappen van agents koppelen aan de klanten die contact zoeken: routeren op skills is in veel contactcenters al dagelijkse praktijk. Maar bereik je daarmee eigenlijk wel je doelstellingen? Welke factoren zorgen voor een hogere NPS, voor minder transfers of een grotere omzet? En wat doen we met alle informatie over gesprekstijden, klanttevredenheid …

Lees meer
Don’t Forget the Leadership in Thought Leadership Alva van Beek

Many brands recognize the critical need for strategic thought leadership content to sit alongside product- and purpose-oriented messaging – content that establishes the brand as an authority in a specialized field or a line of business and deeply engages decision-makers. However, a gap exists between what brands are doing and what they need to do …

Lees meer
Winnaar NIMA MQ Test 2018 bekend Alva van Beek

De Nationale MQ Test 2018 heeft een winnaar. In de afgelopen maanden hebben bijna 750 professionals deelgenomen aan dé marketingtest van het jaar. Een spannende strijd waarin de overwinning met een bijzonder klein verschil is behaald door niemand minder dan Martin Danko, Managing Consultant bij HCL Technologies. De 2e plaats is voor Klaas Klunder, Director …

Lees meer
Overtuigingspsychologie in de marketingpraktijk volgens Cialdini Alva van Beek

De overtuigingspsychologie, geïntroduceerd door Cialdini, is waarschijnlijk geen nieuwe stof voor je. De krachtigste van de overtuigingsprincipes is schaarste. Veel (online) marketeers passen deze techniek toe om hun conversie te verhogen, maar vaak op een eenzijdige én dure manier. Hoe overstijg je nou het niveau van op=op en met korting smijten? We gaan helemaal terug naar het …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2018; Het grote nagenieten (stats en de Official Aftermovie) Alva van Beek

    Met 1650 geregisteerde bezoekers, 67 spreekbeurten en een gemiddelde waardering door de bezoekers van 8- voor het gehele evenement hebben de beroepsvereniging van marketeers en haar ‘partner in NMD-crime’ BBP een hele mooie dag om op terug te kijken. En dat gold eigenlijk voor alle aanwezigen, zo bleek. Ruim 250 deelnemers vulden de …

Lees meer
De do’s en don’ts van gepersonaliseerde webcare responses Alva van Beek

Een toenemend aantal bedrijven investeert tijd en middelen in een webcareteam dat altijd klaarstaat voor consumenten, onder meer via social media. Door in dialoog te gaan met consumenten, kun je als bedrijf een goede relatie met je doelgroep opbouwen. Hoe ga je op de best mogelijke manier die dialoog aan? Wat werkt wel en wat werkt …

Lees meer
M!-post Rob Revet SMP: ‘Hebben merken beperkte houdbaarheid?’ Alva van Beek

Daar waar de levensverwachting van mensen toeneemt, lijkt die van bedrijven en merken af te nemen. In de tsunami van digitale disruptie sneuvelen merken en bedrijven bij bosjes, als je consultants en sprekers moet geloven. Kijk maar naar Kodak. Maar klopt dat wel? Hebben merken nog maar beperkte houdbaarheid? Of kunnen merken met de juiste …

Lees meer
Undercover design thinkers hebben set nuttige karaktereigenschappen Alva van Beek

Design thinking, lean UX design, strategic design, service design, user experience design, visual thinking & storytelling, human centered design en ga zo maar door. Stuk voor stuk begrippen die menig marketeer en communicatieprofessional bezig houden. Vaak worden deze begrippen theoretisch uitgelegd, geclaimd door thought leaders, guru’s en andere autoriteiten. Toegegeven, ik doe er zelf ook …

Lees meer
Ritson on the ‘undervalued’ importance of brand architecture Alva van Beek

Of all the aspects of brand management that are important but undervalued, brand architecture must surely top every marketer’s list. Most companies have more than one brand, but an amazing proportion of firms rarely give enough thought to how many of them should actually exist and the manner in which these brands should, or should …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.