Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Contentmarketing is bijdragen aan marketing met ‘verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden’. Dát weten we nu wel. En dan liefst ook nog via eigen mediakanalen want dan is er geen lastige redactie of waslijst voorwaarden om rekening mee te houden. Marketeers zijn er in de afgelopen jaren lekker druk mee geweest …
NIMA streeft ernaar marketeers uit alle geledingen en met elk type voorkennis bij te staan het optimale uit het vak, hun organisatie en henzelf te halen. Om die reden programmeert de beroepsvereniging komend najaar een breed aanbod classes en events die de deelnemers no nonsense en met de nodige vaart op de hoogte brengt van …
Op 11 september 2018 vindt in het thuisstadion van de NIMA Marketing Day – DeFabrique in Utrecht – het Influencer Marketing Event plaats. Onder voorzitterschap van Roos van Vugt en aan de hand van wetenschappelijke onderbouwing door onderzoeker en auteur Suzanne de Bakker trekt een heel keurkorps aan sprekers voorbij die zowel de strategische als de praktische …
Hoewel social media vaak als containerbegrip gebruikt wordt, verschillen platformen als Instagram, Facebook en Snapchat natuurlijk wel degelijk van elkaar. Door de continue digitalisering van media en de ontwikkelingen op het gebied van big data, krijgen adverteerders steeds meer inzicht in hun doelgroep(en) op deze social media. Maar hoe beleven consumenten de verschillende social media-platformen? …
Voor wie nog flinke stappen (en meer omzet) wil maken met een blog, website of mailinglist, is affiliate marketing een interessante optie. Voor ervaren online marketeers en webwinkeliers is dit natuurlijk gesneden koek, maar hoe maak je hier een goede start mee? Acht uitgebreide tips om een goede start te maken met affiliate marketing. Lees …
De homepage, productpagina, het winkelmandje en het bestelproces: pagina’s waar vaak naar wordt gekeken bij website-optimalisatie. Er zijn echter meer pagina’s die bijdragen aan een betere merkbeleving en meer conversies, maar die worden vaak vergeten. Daarom: de focus op de Contactpagina, de ‘Over ons’-pagina en de Bedankpagina. Je doelgroep naar je website halen is één ding, …
Mobiel creëert dagelijks 30 miljard momenten voor adverteerders. Dit is dan ook het strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Volgens eMarketer wordt mobiel dit jaar het grootste reclamemedium van de VS, met meer advertentie-uitgaven dan televisie. Klanten verwachten dat ze alles onmiddellijk kunnen krijgen. Hoe kunnen bedrijven concurreren en superieure klantervaringen leveren? …
Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer | juli 2018 ‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’. Dat belooft wat. Dehouck is een expert op commercieel en marketinggebied, gastdocent bij hogescholen, spreker en …
Don’t you hate it when you hear success stories of brands that made it big on Facebook, Snapchat, and YouTube before those platforms were even popular? By the time the masses—and other marketers—catch on, those first-mover brands already have followings and programs set to launch. You wish you’d got in on the action. Then you …
If marketing is to be a force for good within organisations – as well as for customers – then one of its priorities must be to attend to the wellbeing of employees. Not only is this an ethically sound approach, it can help to retain and attract talent. What are leading brands are doing in …
A little over halfway through 2018, you may be looking for insights on how to maximize your content marketing efforts. Or, maybe you need some great stats to help you build your business case for content marketing. Take stock of what CMI’s annual research with MarketingProfs revealed about the state of B2B content marketing in 2018 – and …
Marketers’ relentless focus on customer experience has pushed customer relationship management (CRM) into the background. At its most basic level, CRM is a customer database but it should be the glue that holds everything to do with the customer journey together. So before embarking on a mission to overhaul the customer experience with shiny new things like chatbots and …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.