Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De meerderheid van de Turken in Nederland heeft Erdogan gestemd. Gezien zijn dictatoriale trekjes en de grondwetswijziging waarin zijn loopbaan als despoot de komende tien jaar is gestut, ging er een vlaag van ongerustheid door mij heen toen ik dat las. Gelukkig herinnerde ik mij het onthutsende verhaal van Geeke Bruin-Muurling. Als wiskundige werkt zij al jarenlang aan vernieuwing …
In het digitale tijdperk ligt het voor de hand om als bedrijf actief te zijn met contentmarketing en marketing automation. Nieuwe, snel ontwikkelende tools waar het hart van menig marketeer sneller door gaat kloppen. In mei organiseerde het B2B-platform van NIMA een drukbezochte sessie over dit onderwerp: met veel kennis en praktische inzichten. Een eerste inzicht …
Op 6 september 2018 wordt de CrossBorder Top 30 bekendgemaakt tijdens het CrossBorder Event. Dit initiatief van Dexport en Twinkle wil koplopers op het gebied van CrossBorder e-commerce in staat stellen elkaar te ontmoeten. Nieuw dit jaar is de uitreiking van de CrossBorder Award, een onderscheiding voor de beste internationale marketingcampagne, waarvoor de organisatoren nog …
In case you hadn’t noticed, it’s creative awards season. Cannes Lions has just come and gone for another year, with all the hype and hubris that goes along with it. But what does it all mean for marketers? Should you give a flying fornication about the creativity of your agency, let alone whether they win any awards …
De NIMA Marketing Day, afgelopen donderdag, was een hit met ruim een derde meer aanwezigen dan een jaar geleden, toen het event zijn eerste editie beleefde. Zes-tien-honderd v/m op een marketingevent, waarvan ook nog eens ruim twee derde ‘marketeer’. Echt marketeer, ‘adverteerders’, zoals reclamemakers ze graag noemen. ‘Mensen die bij Calvé werken’, zoals we ze …
Auteur: Rupert Parker Brady Uitgever: Het Boekenschap ISBN: 9789492723123 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, shopping, FMCG Boekrecensie door Eric van Arendonk*, Register Marketeer – mei 2018 Het 130 jarig bestaan van Albert Heijn in 2017 is de aanleiding geweest om stil te staan bij de toekomst. Met Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een inspiratiebron …
Dynamische video-advertenties zijn video-advertenties die door middel van een geautomatiseerd systeem (software) in meerdere versies verschijnen. Tekstuele elementen, audio, afbeeldingen en scènes worden op basis van data aangepast. Dat levert video’s op die door de doelgroep als relevanter worden ervaren en daarom tot hogere conversies en een verbeterde ROAS leiden. Dynamische video’s worden vaak gemaakt van bestaande …
Als voorzitter van Nima Young Professionals helpt Guido Smit jonge marketeers bij een volgende stap in hun carrière. Hij begeleidt de doelgroep – 25-35 jarigen die toe zijn aan een tweede of derde baan – op zowel sociaal als inhoudelijk vlak. Daarnaast is er voor het Nima een andere rol weggelegd: meer ervaren marketeers …
Forty. Bloody hell! It’s an interesting milestone. Unlike other anniversaries such as your 18th or 21st that are largely ceremonial, you feel your 40th marching up the hill about six months before it arrives. It’s a proper thing. A line in the sand. For Marketing Week it is a very important achievement. The world of marketing has changed …
Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlén als opperpriester van het marketing-geloof. De hogere essentie van marketing kwam in veel presentaties terug. Zo trapte NIMA-directeur Martin …
De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing, MEC, wordt onderdeel van NIMA. Dat maken de organisaties donderdagmorgen bekend op de NIMA Marketing Day, waar ruim 1.600 marketeers uit het Nederlands bedrijfsleven bijeenkomen. De activiteiten van MEC: ‘Dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing’, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor …
De nieuwe editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. Met een dataset van maar liefst 4,5 miljard verstuurde e-mails in 2017, in 177.000 campagnes door bijna 3.000 bedrijven, biedt het onderzoek inzicht in de effectiviteit van het kanaal e-mail. Wat zijn de belangrijkste trends? Wat is het beste verzendmoment? En wat doet campagneomvang en -frequentie …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.