Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Wijziging NIMA Sales Examens per 1 september 2018 Alva van Beek

Per 1 september neemt NIMA de inhoudelijke en logistieke ontwikkeling van de NIMA Sales Examens terug van de Associatie. NIMA A1 en B1 Sales De digitale NIMA A1 en B1 Sales Examens worden vanaf 1 september afgenomen door NIMA in samenwerking met Lamark. Naar verwachting kun je je vanaf medio augustus 2018 voor de NIMA …

Lees meer
Kotler leeft nog: Marketing is meer Alva van Beek

Vorige week zaten we met de nog best verse M!-redactie aan de colaatjes en thee op een Amsterdams terras. Heisessie in de stad. Brainen over ’things to do some day’. En je kent het: van punten die eigenlijk per direct zouden moeten worden aangepast, waaide het gesprek in de richting van weidse vergezichten. Mooi proces. Aan ideeën …

Lees meer
‘Koopgedrag is veel minder afhankelijk van leeftijd dan marketeers denken’ Alva van Beek

In marketingcommunicatie worden alle mensen die ouder zijn dan de standaard doelgroep ‘boodschappers 20-49’ nog steeds beschouwd als bijvangst. Zij worden immers toch wel bereikt én staan niet open voor het gebruik van andere merken dan ze al kennen, zo is de gedachte. Het wordt hoog tijd dat die bijvangst onderdeel wordt van de hoofdschotel, …

Lees meer
‘Goed-doe-boodschap: Timing is misschien wel het belangrijkste instrument voor marketeers’ Alva van Beek

Dat je goede bedoelingen hebt als bedrijf, valt natuurlijk altijd te prijzen. Dat je een maatschappelijke bijdrage wilt leveren, verdient alle lof. Maar zodra die goed-doe-boodschap centraal komt te staan in je merkverhaal, ga je een stap verder. Het wordt een verschilmaker. Je gaat er vanuit dat bestaande en nieuwe kopers zich kunnen identificeren met …

Lees meer
ROC van Amsterdam en Flevoland gaat samenwerking aan met NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus …

Lees meer
EY neemt marketing-adviesbureau VODW over Alva van Beek

EY neemt marketing-adviesbureau VODW over. Het versterkt daarmee zijn positie in de Nederlandse adviesmarkt. Onder de naam EY VODW zetten de 100 medewerkers van VODW de adviesdiensten voor strategische marketing, klantgerichte innovatie en digitale transformatie voort. De bundeling van expertise, sectorkennis en netwerken biedt klanten een breder palet aan diensten, aldus beide partijen. De Nederlandse adviespraktijk …

Lees meer
Afleggen NIMA Examen flexibel te plannen met nieuwe digitale toetslocatie Alva van Beek

NIMA gaat vanaf 1 september 2018 voor zijn examens logistiek samenwerken met Lamark, dat een landelijk dekkend netwerk aan digitale toetslocaties biedt. NIMA examineert al jaren digitaal maar wil de examens nog meer flexibiliseren, zodat iedereen examen kan doen op een moment en plaats naar keuze. Met het landelijke dekkend netwerk aan digitale toetslocaties, is dit …

Lees meer
Onderzoek: wat precies doet Nederland online? Alva van Beek

We kopen steeds vaker met onze smartphone, hebben steeds vaker een Instagram-account en maken ons best wel zorgen over wat bedrijven doen met onze data. Dat blijkt uit ‘What’s Happening Online’, het onderzoek dat al voor het elfde jaar op rij wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Het levert interessante inzichten op over het internet- en …

Lees meer
(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken Alva van Beek

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of bijvoorbeeld de publieke omroep moet geloven dan is dit geenszins het geval. Depressiviteit onder de westerse bevolking viert hoogtij. Hoe kan dit “ in hemelsnaam”? Auteur: Rijn Vogelaar Uitgever: AnderZ EAN: 978 …

Lees meer
Sorrell reveals ‘very different approach’ with €300m MediaMonks deal Alva van Beek

“It’s a very different approach and a very different structure – one that is built for the future, not for the present and certainly not for the past,” Sorrell told Campaign in an interview, noting MediaMonks will not have an earn-out. He signalled that he has aggressive expansion plans for the Dutch content production business, which is …

Lees meer
Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes Alva van Beek

Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 …

Lees meer
Voorspelbaar succes door predictive routing Alva van Beek

De kennis en eigenschappen van agents koppelen aan de klanten die contact zoeken: routeren op skills is in veel contactcenters al dagelijkse praktijk. Maar bereik je daarmee eigenlijk wel je doelstellingen? Welke factoren zorgen voor een hogere NPS, voor minder transfers of een grotere omzet? En wat doen we met alle informatie over gesprekstijden, klanttevredenheid …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.