Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘NIMA Marketing Day viert het vak’ Alva van Beek

Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlén als opperpriester van het marketing-geloof. De hogere essentie van marketing kwam in veel presentaties terug. Zo trapte NIMA-directeur Martin …

Lees meer
‘Marketing Executive Center – MEC – wordt onderdeel van NIMA’ (Interview) Alva van Beek

De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing, MEC, wordt onderdeel van NIMA. Dat maken de organisaties donderdagmorgen bekend op de NIMA Marketing Day, waar ruim 1.600 marketeers uit het Nederlands bedrijfsleven bijeenkomen. De activiteiten van MEC: ‘Dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing’, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor …

Lees meer
‘Effectiviteit van e-mail als marketingkanaal blijft stabiel’ Alva van Beek

De nieuwe editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. Met een dataset van maar liefst 4,5 miljard verstuurde e-mails in 2017, in 177.000 campagnes door bijna 3.000 bedrijven, biedt het onderzoek inzicht in de effectiviteit van het kanaal e-mail. Wat zijn de belangrijkste trends? Wat is het beste verzendmoment? En wat doet campagneomvang en -frequentie …

Lees meer
De toekomst van digitaal vertrouwen Alva van Beek

Vertrouwen is de bouwsteen van een goede relatie en reputatie, maar legt het bij menig bedrijf toch af tegen andere containerbegrippen als klantvriendelijkheid en efficiency. Hoeveel organisaties belonen hun personeel met vertrouwen? Of hun klanten? Het wordt tijd dat organisaties zich realiseren dat vertrouwen niet slechts een gevoel is. Het begint allemaal bij het meten van …

Lees meer
Marketing Executive Center (MEC) voortaan thuis bij NIMA Alva van Beek

Utrecht/Maarssen 21 juni 2018 – De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van NIMA. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC, dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing. Beide partijen spreken van een mooie dag …

Lees meer
Why marketers change job so often and what will make them stay Alva van Beek

The marketing landscape may have changed significantly during the 20 years Marketing Week has published its annual Career and Salary Survey but how much has working in the industry? The gender pay gap persists, tenures are still short, and money is still on everyone’s mind. Yet there is flux too: different sectors have risen to the fore and …

Lees meer
‘De mix van NMD18 is marketing op z’n top’ Alva van Beek

Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL. Hoewel ze niet komt spreken morgen op de Nima Marketing Day, gaat ze wel even een kijkje nemen. Dat vraagt om een toelichting. Op de valreep nog een kaartje bemachtigen? Klik snel hier, nu het nog kan! Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL waar ze verantwoordelijk …

Lees meer
Wat kost dat nou echt, influencer-marketing? Alva van Beek

Influencer-marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo’n influencer bij je merk en wat kost dat dan? Deze zomerse dinsdag in juni …

Lees meer
‘Hoe purpose een marketingkunstje werd’ Alva van Beek

De boodschap is helder: marketeers willen de wereld verbeteren. Marketeers willen dat merken een maatschappelijke betekenis hebben. Maar het internet, en vooral Google, maakt de mooie purpose-verhalen soms een tikje ongeloofwaardig. De klant kan immers verder kijken dan die verhalen. Het model van spullen verkopen die niet deugen, is eindig. Meer betekenis in marketing betekent in …

Lees meer
Schrijf het van je af op Marketingfacts Alva van Beek

Verschillende Senior Marketing Professionals hebben het afgelopen jaar een bijdrage geleverd aan vaktijdschrift MarketingTribune, waarin iedere twee weken een column verschijnt van de hand van een SMP. Daarover hebben we een jaar geleden een afspraak kunnen maken met de redactie van MarketingTribune. Goed voor het vak, goed voor de lezers van MarketingTribune en natuurlijk een mooie …

Lees meer
Move the Crowd wordt Education Partner NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 12 juni 2018 – Move the Crowd is NIMA Education Partner geworden. Move the Crowd richt zich specifiek op het verzorgen van opleidingen, trainingen en workshops op de gebieden sales A en B. Het biedt vanaf dit jaar de mogelijkheid opleidingen te volgen die deelnemers klaarstoomt voor de verschillende sales-examens op NIMA A- en B-niveau. Daarmee …

Lees meer
(NMD18 Keynote) Vincent van den Boogert (ING): ‘Je kunt beter nieuwsgierig zijn dan jezelf wijs vinden’ Alva van Beek

  Donderdag 21 juni is de NIMA Marketing Day. Keynote spreker is Vincent van den Boogert, ceo ING Nederland. Daags ervoor belden we even met hem. ‘Marketing moet het antwoord bieden op de vraag waarom de klant voor jou kiest.’ Hoe is het tot nu toe om Marketeer of Year te zijn? In mijn dagelijkse …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.