Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing Executive Center (MEC) voortaan thuis bij NIMA Alva van Beek

Utrecht/Maarssen 21 juni 2018 – De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van NIMA. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC, dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing. Beide partijen spreken van een mooie dag …

Lees meer
Why marketers change job so often and what will make them stay Alva van Beek

The marketing landscape may have changed significantly during the 20 years Marketing Week has published its annual Career and Salary Survey but how much has working in the industry? The gender pay gap persists, tenures are still short, and money is still on everyone’s mind. Yet there is flux too: different sectors have risen to the fore and …

Lees meer
‘De mix van NMD18 is marketing op z’n top’ Alva van Beek

Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL. Hoewel ze niet komt spreken morgen op de Nima Marketing Day, gaat ze wel even een kijkje nemen. Dat vraagt om een toelichting. Op de valreep nog een kaartje bemachtigen? Klik snel hier, nu het nog kan! Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL waar ze verantwoordelijk …

Lees meer
Wat kost dat nou echt, influencer-marketing? Alva van Beek

Influencer-marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo’n influencer bij je merk en wat kost dat dan? Deze zomerse dinsdag in juni …

Lees meer
‘Hoe purpose een marketingkunstje werd’ Alva van Beek

De boodschap is helder: marketeers willen de wereld verbeteren. Marketeers willen dat merken een maatschappelijke betekenis hebben. Maar het internet, en vooral Google, maakt de mooie purpose-verhalen soms een tikje ongeloofwaardig. De klant kan immers verder kijken dan die verhalen. Het model van spullen verkopen die niet deugen, is eindig. Meer betekenis in marketing betekent in …

Lees meer
Schrijf het van je af op Marketingfacts Alva van Beek

Verschillende Senior Marketing Professionals hebben het afgelopen jaar een bijdrage geleverd aan vaktijdschrift MarketingTribune, waarin iedere twee weken een column verschijnt van de hand van een SMP. Daarover hebben we een jaar geleden een afspraak kunnen maken met de redactie van MarketingTribune. Goed voor het vak, goed voor de lezers van MarketingTribune en natuurlijk een mooie …

Lees meer
Move the Crowd wordt Education Partner NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 12 juni 2018 – Move the Crowd is NIMA Education Partner geworden. Move the Crowd richt zich specifiek op het verzorgen van opleidingen, trainingen en workshops op de gebieden sales A en B. Het biedt vanaf dit jaar de mogelijkheid opleidingen te volgen die deelnemers klaarstoomt voor de verschillende sales-examens op NIMA A- en B-niveau. Daarmee …

Lees meer
(NMD18 Keynote) Vincent van den Boogert (ING): ‘Je kunt beter nieuwsgierig zijn dan jezelf wijs vinden’ Alva van Beek

  Donderdag 21 juni is de NIMA Marketing Day. Keynote spreker is Vincent van den Boogert, ceo ING Nederland. Daags ervoor belden we even met hem. ‘Marketing moet het antwoord bieden op de vraag waarom de klant voor jou kiest.’ Hoe is het tot nu toe om Marketeer of Year te zijn? In mijn dagelijkse …

Lees meer
#NimaMD ’18 op de valreep: Fatboy en Eventbrite! Alva van Beek

Voor de liefhebbers is het aftellen naar 21 juni. De sprekers en de organisatie hebben er heel veel zin in. De NIMA Marketing Day 2018 gaat donderdag los in De Fabrique in Utrecht. In een later stadium volgen nog de laatste tips en trucs. Zorg dat je op tijd bij de zaal aanwezig bent bijvoorbeeld, …

Lees meer
Ritson: ‘Publicis has done nothing but prove agile structures are a load of BS’ Alva van Beek

There was a flurry of press coverage a year ago when Publicis Groupe announced Arthur Sadoun would replace long-serving chief executive Maurice Lévy. The media frenzy was understandable. Publicis is one of the big five advertising agencies and Lévy had been running the groupe for two decades. A change at the helm was always going to …

Lees meer
How rethinking qualitative research can help brands understand Generation Z Alva van Beek

Marketers need to rethink how to research young people since traditional qualitative research methods no longer work for Gen Z, according to an industry figure. In a WARC Best Practice paper, How rethinking qualitative research can help brands understand Generation Z, Emily Goldhill, a strategist at Livity, argues that there are three notable trends that distinguish …

Lees meer
NMD18: Waar gaat ‘Marketingtalent van het Jaar’ Martine Boekestein naar toe op NMD18? Alva van Beek

Nog maar een paar dagen tot Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in Utrecht. MarketingTribune vroeg Martine Boekestein, Specialist Marketing Communication bij Rijk Zwaan en Marketing Talent of the Year 2018 haar top-10 favoriete sessies met ons te delen. Rijk Zwaan ontwikkelt groenterassen en verkoopt daarvan de zaden aan telers over de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.