Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Eén ster uit vijf? Tel je zegening! Alva van Beek

We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te …

Lees meer
Ron Simpson, Avocadoshow: ‘Ik word nu beter begrepen als marketeer’ Alva van Beek

  Sinds restaurant The Avocado Show vorig jaar met een investering van vijf miljoen de grens overging, duikt eigenaar Ron Simpson (34) overal op. Een man met gevoel voor pr en marketing, zo lijkt het. We spraken hem op TNW Conference. Simpson was gevraagd om te komen spreken op het tech event, 25 mei op …

Lees meer
Senior Communication Professionals halen en brengen bij IBM Alva van Beek

Zelden komt de essentie van een beroepsvereniging mooier tot zijn recht dan bij het delen van insights en tegelijk crowd sourcen onder vakprofessionals naar ideeën en ideetjes. Tijdens de onlangs gehouden SCP-bijeenkomst op bezoek bij Edith Svacina SCP, werkzaam bij techgigant IBM werkte het twee kanten op: Zij nodigde haar netwerk van NIMA Senior Communication …

Lees meer
Wist je dat… Alva van Beek

NIMA grondlegger is van Marketing in Nederland sinds 1966 Op 1 december 1966 werd het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) opgericht in Bunnik. Daarmee staat NIMA aan de basis van het marketinggrondleggerschap in Nederland. Met de oprichting van Nederlands eerste en nog steeds grootste marketingvereniging verbinden we sinds jaar en dag tal van bedrijven, dienstverleners, …

Lees meer
NIMA en Hoornbeeck College intensiveren samenwerking Alva van Beek

Meer praktijk in theorie, docenten volledig up-to-date en stijging van mbo-leerlingen met onafhankelijk, kwalitatief NIMA Diploma Amsterdam, 31 mei 2018 – NIMA intensiveert zijn bestaande samenwerking met het Hoornbeeck College. De samenwerking tussen de beroepsvereniging voor professionals in marketing en het mbo-instituut houdt onder meer in dat docenten nauwer worden betrokken bij het werkveld, dat docenten zich op alle …

Lees meer
Werk aan de winkel voor de creatieve industrie Alva van Beek

Ontwerpers, designbureaus en digital agencies helpen bedrijven en organisaties om succesvol om te kunnen gaan met veranderingen in de context. Zo zorgen ze voor succes voor hun opdrachtgevers en is het ‘hefboomeffect’ van de creatieve industrie groot. Het is dan wel zaak om die opdrachtgever te begrijpen om zo goed mogelijk op hun behoeften in te …

Lees meer
De complexe anatomie van Internet of Things Alva van Beek

Zoals ik in mijn eerdere blog ‘Hoe je winstgevend kunt zijn met Internet of Things‘ schreef, is IoT een systeem van onderling verbonden producten, diensten of levende wezens (computerapparatuur, machines, fysieke objecten, dieren of mensen) die zijn voorzien van functies voor waarneming, computing en connectiviteit. We noemen ze ‘slimme verbonden producten’, of ‘smart products’. Met …

Lees meer
The Next Web Conference: marketing door niet-marketeers Alva van Beek

The Next Web Conference is de belangrijkste hotspot in Nederland voor marketeers. Hier geen Kotleriaanse goeroe-marketeers, creaties die als heilig worden vereerd, of online marketing-tactici. Wel vind je op de TNW een indrukwekkende overeenstemming over dé manier waarop je zou moeten werken, over de waarde van cultuur en over hoe anderen vanuit hun skill-sets marketing bedrijven. …

Lees meer
The 15 Most Challenging Content Marketing Tasks Alva van Beek

What are the most challenging things about content marketing? Which tasks do content professionals in different roles find most difficult? To find out, SEMRush and the Content Marketing Institutesurveyed 1,884 content writers, content strategists, content editors, PR/marketing managers, and project managers. Content strategists say their top challenges are developing content that resonates with target audiences, developing ROI plans, and …

Lees meer
Social media voor interne communicatie binnen Nederlandse organisaties Alva van Beek

Interne sociale platformen van eigen bodem het vaakst gebruikt Hoe staat het met de inzet van social media voor interne communicatie binnen Nederlandse organisaties? Uit recent onderzoek dat Evolve voor de derde keer heeft uitgevoerd, blijkt dat platformen van Nederlandse makelij populair zijn en dat deze intensiever worden gebruikt dan andere platformen, zoals SharePoint en Yammer. Van de bijna honderdveertig …

Lees meer
Vijf manieren om Instagram optimaal in te zetten Alva van Beek

De hetze rond Facebook heeft gezorgd voor een versnelde verschuiving van Facebook-gebruikers naar andere social media, zoals Instagram. Dit is een trend die we de afgelopen jaren al waarnamen, maar die door de recente ontwikkelingen in een stroomversnelling terecht is gekomen. Er wordt zelfs gespeculeerd dat de teloorgang van Facebook bewust in scène is gezet …

Lees meer
Most global consumers are data pragmatists Alva van Beek

The European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR) came into force last Friday and, with so much attention focused on how companies make use of personal data, a new global survey has found that most consumers take a pragmatic approach to the issue. According to the Global Alliance of Data-Driven Marketing Associations (GDMA), at least …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.