Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
For many brands, Snapchat is probably akin to a circus. From the outside it’s all flashing lights, flying pugs, and dancing hotdogs. But step inside and it all becomes a bit noisy and overwhelming. So where should brands start? It’s been two years since the seven-year-old social media platform decided to let advertisers in, opening up …
Facebook is the most used and the most valued social network among both B2B and B2C marketers, according torecent research from Social Media Examiner. The report was based on data from a survey of 5,726 marketers who work for companies in a wide range of industries (66% work for B2B firms, and 34% work for B2B firms). Facebook …
Keuzestress loop je toch wel op en vooraf intekenen kan om praktische redenen niet, maar misschien helpt dit: Op de NIMA Marketing Day 2018 ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing …
Onze wereld raakt steeds meer verbonden: connectiviteit en communicatie zijn belangrijke pijlers van onze maatschappij en economie. Verbondenheid tussen bedrijven en mensen is natuurlijk heel wat meer dan alleen slimme connecties tussen netwerken of techniek waarmee we contact leggen. VodafoneZiggo ziet dit verschil en wil de kracht van technologie gebruiken om bedrijven en mensen te …
As a marketer, you probably spend much of your day thinking about segments of customers, but have you ever wondered which segment of marketers you fit into? According to Marketing Week’s groundbreaking research, marketers divide into eight different psychometric personas. As part of our 40th anniversary celebrations this year, we commissioned researchers at CrowdCat to …
Auteurs: Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam Uitgever: Ambo/Anthos Uitgevers EAN: 9789026341205 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, ondernemers, ondernemerschap, familiebedrijf, familiebedrijven, biografie, ondernemingsbiografie. Recensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – mei 2018* Zelden kwam er nieuws uit het gesloten bolwerk van Blokker. Hoe het bij Blokker reilde en zeilde was altijd maar gissen. …
Nee, het moet niet. Want als commerciële professional in de B2B moeten we tegenwoordig al veel. We moeten iets met online. We moeten data-driven zijn. En we moeten de klant centraal zetten, niet het product. Moderne tooling kan helpen dat te bereiken. Een shortlist van software-aanbieders is zo opgesteld. Maar wat gaat er aan vooraf? Of: wat moet er …
In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Ine Stultjens, Manager Marketing Communication bij Koninklijke Auping. Door Nanny Kuilboer Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Luuk Ros van Nima polste of …
We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te …
Sinds restaurant The Avocado Show vorig jaar met een investering van vijf miljoen de grens overging, duikt eigenaar Ron Simpson (34) overal op. Een man met gevoel voor pr en marketing, zo lijkt het. We spraken hem op TNW Conference. Simpson was gevraagd om te komen spreken op het tech event, 25 mei op …
Zelden komt de essentie van een beroepsvereniging mooier tot zijn recht dan bij het delen van insights en tegelijk crowd sourcen onder vakprofessionals naar ideeën en ideetjes. Tijdens de onlangs gehouden SCP-bijeenkomst op bezoek bij Edith Svacina SCP, werkzaam bij techgigant IBM werkte het twee kanten op: Zij nodigde haar netwerk van NIMA Senior Communication …
NIMA grondlegger is van Marketing in Nederland sinds 1966 Op 1 december 1966 werd het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) opgericht in Bunnik. Daarmee staat NIMA aan de basis van het marketinggrondleggerschap in Nederland. Met de oprichting van Nederlands eerste en nog steeds grootste marketingvereniging verbinden we sinds jaar en dag tal van bedrijven, dienstverleners, …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.