Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Most global consumers are data pragmatists Alva van Beek

The European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR) came into force last Friday and, with so much attention focused on how companies make use of personal data, a new global survey has found that most consumers take a pragmatic approach to the issue. According to the Global Alliance of Data-Driven Marketing Associations (GDMA), at least …

Lees meer
(Verslag NIMA Finance) ‘Betere Financiële Dienstverlening door meer Kennis over Gedrag’ Alva van Beek

Verreweg het grootste deel van al onze beslissingen wordt intuïtief genomen en zo ongeveer de helft van alle Nederlanders kan niet goed rekenen. We laten ons in geldzaken voor nu en later leiden door routine en nemen beslissingen op gevoel. Vreemd genoeg oriënteren financiële dienstverleners zich in hun marktbewerking en productenaanbod steeds nadrukkelijker op digitaal …

Lees meer
Wie of wat is toch die Micael Dahlen (NMD18)?: ‘The expectations society is still around and it brought us Trump’ Alva van Beek

(tekst: Nanny Kuilboer – MarketingTribune) Micael Dahlen, Professor of Marketing and Consumer Behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden, is één van de twee prominente keynotes tijdens NIMA Marketing Day editie 2018. In aanloop naar 21 juni stelde MarketingTribune deze rijzende ster in marketingwetenschap alvast een aantal vragen. Was the release of Nextopia …

Lees meer
Yacht en NIMA breiden samenwerking uit Alva van Beek

Amsterdam, 24 mei 2018 – Yacht en NIMA verdiepen hun onderlinge samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van marketing …

Lees meer
De onstuitbare opmars van de traditionele marketeer Alva van Beek

Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift. Digital marketeers blijven de ranglijst aanvoeren van meest gezochte en gewenste marketeers, maar binnen digital marketing zijn de verschillen groot. En ronduit opvallend is de stijgende vraag naar traditionele marketeers. …

Lees meer
De NMD Promofilm is af – last call: Gratis kaarten NIMA Members bijna weg Alva van Beek

Het aftellen voor de NIMA Marketing Day op 21 juni is begonnen. Inmiddels nadert de maximale capaciteit voor de kosteloze registraties voor NIMA Members zijn maximale capaciteit van 1000 inschrijvingen, dus wil je komen en bén je NIMA Member, maak dan nu nog gebruik van de mogelijkheid. Wij verwachten inclusief betaalde kaarten, organisatie, partnerkaarten, pers, sprekers, gasten …

Lees meer
GDPR is goed, blockchain is beter Alva van Beek

In marketing en sales zijn twee elementen essentieel: aandacht en vertrouwen. Aandacht van klanten is steeds lastiger te krijgen, en klanten vragen zich op hun beurt af of bedrijven nog wel te vertrouwen zijn met hun gegevens. Waarom zouden anders grootschalige GDPR-acties nodig zijn? Er is een oplossing: door ontwikkelingen op het gebied van blockchain …

Lees meer
Ruud Frambach (VU): “Marketing moet de leiding nemen” Alva van Beek

Marketeers staan wel bekend om hun extraverte persoonlijkheid, maar aan hun bijdrage aan organisaties wordt nog wel eens getwijfeld. Ten onrechte, stelt Ruud Frambach van de Vrije Universiteit. Marketing heeft ondernemingen meer te bieden dan disciplines met een meer academische reputatie. Het is een succesfactor die aantoonbaar kan bijdragen aan de waarde van een merk voor klanten, …

Lees meer
Thecla Schaeffer (G-Star) maakt overstap naar Accell Group Alva van Beek

  CMO Thecla Schaeffer van G-Star wordt de nieuwe CMO bij Accell Group N.V. ‘Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,’ aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf. Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar. Hubert maakte recentelijk de overstap van …

Lees meer
NIMA Marketing Day 18: Mark van Iterson, Heineken: ‘Verandering is een constante’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Mark van Iterson, Director Global Heineken Design. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? De creatieve industrie is belangrijk voor Nederland. Vanuit onze historie …

Lees meer
Marketeer, deze innovaties van Google I/O 2018 moet je kennen Alva van Beek

Google stelde niet teleur op zijn jaarlijkse I/O-conferentie voor ontwikkelaars afgelopen week. Spraakmakend was onder meer het moment dat topman Sundar Pichai liet zien hoe Google Assistent zelfstandig de kapper kon bellen voor een afspraak. Dit was de eerste keer in lange tijd dat ik echt onder de indruk was van een Google-event, vooral door de vele praktische …

Lees meer
Is netneutraliteit relevant voor Nederlandse marketeers? Alva van Beek

De strijd om een vrij internet, ofwel om Net Neutrality, is een langlopende strijd van de Amerikaanse citizens. Aan deze kant van de oceaan houden we ons er eigenlijk maar weinig mee bezig, maar is dat wel zo slim? Want welke gevolgen heeft het – ook voor ons? Of zou het juist heel zinvol zijn …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.