Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Advertising on Snapchat: Fleeting fad or marketing goldmine? Alva van Beek

For many brands, Snapchat is probably akin to a circus. From the outside it’s all flashing lights, flying pugs, and dancing hotdogs. But step inside and it all becomes a bit noisy and overwhelming. So where should brands start? It’s been two years since the seven-year-old social media platform decided to let advertisers in, opening up …

Lees meer
The Social Networks B2B and B2C Marketers Value Most Alva van Beek

Facebook is the most used and the most valued social network among both B2B and B2C marketers, according torecent research from Social Media Examiner. The report was based on data from a survey of 5,726 marketers who work for companies in a wide range of industries (66% work for B2B firms, and 34% work for B2B firms). Facebook …

Lees meer
Vijf keer dertien marketingpresentaties op NMD18: hét Blokkenschema Alva van Beek

Keuzestress loop je toch wel op en vooraf intekenen kan om praktische redenen niet, maar misschien helpt dit: Op de NIMA Marketing Day 2018 ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing …

Lees meer
VodafoneZiggo inspireert senior marketeers van NIMA Financial Services Alva van Beek

Onze wereld raakt steeds meer verbonden: connectiviteit en communicatie zijn belangrijke pijlers van onze maatschappij en economie. Verbondenheid tussen bedrijven en mensen is natuurlijk heel wat meer dan alleen slimme connecties tussen netwerken of techniek waarmee we contact leggen. VodafoneZiggo ziet dit verschil en wil de kracht van technologie gebruiken om bedrijven en mensen te …

Lees meer
The eight types of marketing mind Alva van Beek

As a marketer, you probably spend much of your day thinking about segments of customers, but have you ever wondered which segment of marketers you fit into? According to Marketing Week’s groundbreaking research, marketers divide into eight different psychometric personas. As part of our 40th anniversary celebrations this year, we commissioned researchers at CrowdCat to …

Lees meer
(Boekrecensie) Blokker – Hoe het imperium de familie ontglipt Alva van Beek

Auteurs: Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam Uitgever: Ambo/Anthos Uitgevers EAN: 9789026341205 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, ondernemers, ondernemerschap, familiebedrijf, familiebedrijven, biografie, ondernemingsbiografie. Recensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – mei 2018* Zelden kwam er nieuws uit het gesloten bolwerk van Blokker. Hoe het bij Blokker reilde en zeilde was altijd maar gissen. …

Lees meer
Don’t be a fool with a tool: hoe marketing automation wel lukt Alva van Beek

Nee, het moet niet. Want als commerciële professional in de B2B moeten we tegenwoordig al veel. We moeten iets met online. We moeten data-driven zijn. En we moeten de klant centraal zetten, niet het product. Moderne tooling kan helpen dat te bereiken. Een shortlist van software-aanbieders is zo opgesteld. Maar wat gaat er aan vooraf? Of: wat moet er …

Lees meer
[NMD18] Stultjens (Auping): ‘Somnox draagt bij aan transitie’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Ine Stultjens, Manager Marketing Communication bij Koninklijke Auping. Door Nanny Kuilboer Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Luuk Ros van Nima polste of …

Lees meer
Eén ster uit vijf? Tel je zegening! Alva van Beek

We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te …

Lees meer
Ron Simpson, Avocadoshow: ‘Ik word nu beter begrepen als marketeer’ Alva van Beek

  Sinds restaurant The Avocado Show vorig jaar met een investering van vijf miljoen de grens overging, duikt eigenaar Ron Simpson (34) overal op. Een man met gevoel voor pr en marketing, zo lijkt het. We spraken hem op TNW Conference. Simpson was gevraagd om te komen spreken op het tech event, 25 mei op …

Lees meer
Senior Communication Professionals halen en brengen bij IBM Alva van Beek

Zelden komt de essentie van een beroepsvereniging mooier tot zijn recht dan bij het delen van insights en tegelijk crowd sourcen onder vakprofessionals naar ideeën en ideetjes. Tijdens de onlangs gehouden SCP-bijeenkomst op bezoek bij Edith Svacina SCP, werkzaam bij techgigant IBM werkte het twee kanten op: Zij nodigde haar netwerk van NIMA Senior Communication …

Lees meer
Wist je dat… Alva van Beek

NIMA grondlegger is van Marketing in Nederland sinds 1966 Op 1 december 1966 werd het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) opgericht in Bunnik. Daarmee staat NIMA aan de basis van het marketinggrondleggerschap in Nederland. Met de oprichting van Nederlands eerste en nog steeds grootste marketingvereniging verbinden we sinds jaar en dag tal van bedrijven, dienstverleners, …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.