Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De hetze rond Facebook heeft gezorgd voor een versnelde verschuiving van Facebook-gebruikers naar andere social media, zoals Instagram. Dit is een trend die we de afgelopen jaren al waarnamen, maar die door de recente ontwikkelingen in een stroomversnelling terecht is gekomen. Er wordt zelfs gespeculeerd dat de teloorgang van Facebook bewust in scène is gezet …
The European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR) came into force last Friday and, with so much attention focused on how companies make use of personal data, a new global survey has found that most consumers take a pragmatic approach to the issue. According to the Global Alliance of Data-Driven Marketing Associations (GDMA), at least …
Verreweg het grootste deel van al onze beslissingen wordt intuïtief genomen en zo ongeveer de helft van alle Nederlanders kan niet goed rekenen. We laten ons in geldzaken voor nu en later leiden door routine en nemen beslissingen op gevoel. Vreemd genoeg oriënteren financiële dienstverleners zich in hun marktbewerking en productenaanbod steeds nadrukkelijker op digitaal …
(tekst: Nanny Kuilboer – MarketingTribune) Micael Dahlen, Professor of Marketing and Consumer Behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden, is één van de twee prominente keynotes tijdens NIMA Marketing Day editie 2018. In aanloop naar 21 juni stelde MarketingTribune deze rijzende ster in marketingwetenschap alvast een aantal vragen. Was the release of Nextopia …
Amsterdam, 24 mei 2018 – Yacht en NIMA verdiepen hun onderlinge samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van marketing …
Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift. Digital marketeers blijven de ranglijst aanvoeren van meest gezochte en gewenste marketeers, maar binnen digital marketing zijn de verschillen groot. En ronduit opvallend is de stijgende vraag naar traditionele marketeers. …
Het aftellen voor de NIMA Marketing Day op 21 juni is begonnen. Inmiddels nadert de maximale capaciteit voor de kosteloze registraties voor NIMA Members zijn maximale capaciteit van 1000 inschrijvingen, dus wil je komen en bén je NIMA Member, maak dan nu nog gebruik van de mogelijkheid. Wij verwachten inclusief betaalde kaarten, organisatie, partnerkaarten, pers, sprekers, gasten …
In marketing en sales zijn twee elementen essentieel: aandacht en vertrouwen. Aandacht van klanten is steeds lastiger te krijgen, en klanten vragen zich op hun beurt af of bedrijven nog wel te vertrouwen zijn met hun gegevens. Waarom zouden anders grootschalige GDPR-acties nodig zijn? Er is een oplossing: door ontwikkelingen op het gebied van blockchain …
Marketeers staan wel bekend om hun extraverte persoonlijkheid, maar aan hun bijdrage aan organisaties wordt nog wel eens getwijfeld. Ten onrechte, stelt Ruud Frambach van de Vrije Universiteit. Marketing heeft ondernemingen meer te bieden dan disciplines met een meer academische reputatie. Het is een succesfactor die aantoonbaar kan bijdragen aan de waarde van een merk voor klanten, …
CMO Thecla Schaeffer van G-Star wordt de nieuwe CMO bij Accell Group N.V. ‘Ze wordt onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,’ aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf. Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar. Hubert maakte recentelijk de overstap van …
In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Mark van Iterson, Director Global Heineken Design. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? De creatieve industrie is belangrijk voor Nederland. Vanuit onze historie …
De strijd om een vrij internet, ofwel om Net Neutrality, is een langlopende strijd van de Amerikaanse citizens. Aan deze kant van de oceaan houden we ons er eigenlijk maar weinig mee bezig, maar is dat wel zo slim? Want welke gevolgen heeft het – ook voor ons? Of zou het juist heel zinvol zijn …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.