Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Huub van Kesteren SMP – Canon Nederland: ‘Investeer in jezelf’ Alva van Beek

De diverse disciplines binnen marketing hebben te maken met snel veranderende speelvelden. De veranderingen raken de kern van het aanbod, de wijze waarop het aanbod aan de markt wordt aangeboden en door de markt wordt afgenomen. Producten en diensten die gisteren nog relevant en onderscheidend waren, zijn vandaag alweer verouderd. Nieuwe technologieën in combinatie met …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Inschrijvingen gaan hard, programma bijna gevuld Alva van Beek

Sinds het voor NIMA Members (vanaf Gold en Business Members) mogelijk is om zich te registreren als deelnemer aan de NIMA Marketing Day hebben zich al bijna 600 members aangemeld. Intussen staat ongeveer driekwart van het programma vast. Marketeers die hun verhaal komen doen, zijn afkomstig uit zowel (hele) grote marketingorganisaties als kleinere ‘smart marketeers’. Omdat de …

Lees meer
Rethinking integrated campaigns pays dividends Alva van Beek

There is huge scope for innovation within integrated campaigns where each channel not only plays to its strengths but reinforces the roles of other channels, according to a WARC study. The 2018 Media Strategy Report, an analysis of the shortlisted entries to the 2017 WARC Media Awards, shows how the winning campaigns came up with highly …

Lees meer
The Most and Least Important PR and Corporate Communications Tactics and Trends Alva van Beek

Corporate communications and public relations professionals say engaging in better storytelling is the tactic/trend that will matter most over the next year, according to recent research from Sword and the Script Media and Ned Lundquist’s Job of the Week. The report was based on data from a survey conducted in February 2018 among 155 corporate communications and PR professionals. Respondents rank …

Lees meer
Delivering a good CX – the tangible reality of the brand and proposition made to the customer Alva van Beek

In a WARC Best Practice paper, How to develop an effective customer experience strategy, John Sills, a director of The Foundation, argues that many businesses are focused on the functional experience at the expense of the emotional one and that CX teams frequently end up merely fixing things when they go wrong. Customer experience is rather …

Lees meer
Martech-Enabled Marketing Operations: Invisible Roads and Bridges Alva van Beek

Ten years ago, marketing operations was still a very new role in org structures. The number of people with marketing operations as their job title were few and far between. Today, marketing operations has become the backbone of a marketing team driving the marketing excellence and supporting the business growth. But what is marketing operations? Marketing operations …

Lees meer
Mark Ritson: This is a critical point in marketers’ relationship with data privacy Alva van Beek

The best case study I have ever used with MBA students is the story of Levi’s suit business. It sounds too bizarre to be true, but it is all too real. A young and extremely enthusiastic marketing manager called Steve Goldstein starts working on a new product innovation – Levi’s Tailored Classics – an off-the …

Lees meer
Used properly, programmatic delivers Alva van Beek

Despite recent controversies around programmatic – surfacing ads next to inappropriate content, for example – best-practice examples show how it can be used effectively, according to a new WARC report. The 2018 Media Strategy Report is based on an analysis of the shortlisted entries to the 2017 WARC Media Awards. This found programmatic de rigueur in many …

Lees meer
Why are the FMCG giants still seen as the Holy Grail of marketing? Alva van Beek

The B2B marketing mindset of building ongoing relationships with customers rather than seeing them as one-time buyers is being adopted by businesses across the board so why are the FMCG giants still seen as the Holy Grail of marketing? Working in consumer marketing is seen as the apex of the career pyramid. Indeed, it is taken …

Lees meer
Krokodillentranen om Facebook en Cambridge Analytica Alva van Beek

Boos en verontwaardigd. Dat waren de reacties in de media op de praktijken van marketingbedrijf Cambridge Analytica. Het bedrijf verzamelde de persoonsgegevens van duizenden Facebook-gebruikers en gebruikte die tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen om kiezers te beïnvloeden door gerichte boodschappen te sturen en in te spelen op angst en onderbuikgevoelens. Dit leidde uiteindelijk tot felle kritiek op Facebook, …

Lees meer
B2B-contentmarketing: dit is waarom het niet van de grond komt Alva van Beek

In een eerder artikel schreef ik al over de belangrijkste verandering in de B2B-markt en de veranderende ‘buyer journey’. Een onderzoek over B2B-leadgeneratie toont aan dat er nog een hoop te winnen valt. Maar liefst 65 procent van de salesmanagers en marketeers is niet tevreden over de leadgeneratie. Daarbovenop blijkt contentmarketing – een belangrijk discipline binnen het vakgebied dat …

Lees meer
NIMA scherpt lidmaatschap voor bedrijven aan Alva van Beek

Vanaf dit voorjaar hebben organisaties die zich willen aansluiten bij NIMA de keuze uit drie typen lidmaatschap voor bedrijven. Dat is een sterke reductie van het aantal soorten business memberships, terwijl de keuzevrijheid bij het aangaan van een bedrijfsaansluiting juist enorm is uitgebreid. Naast de Top Marketing Club (voor grote kennisintensieve marketingorganisaties) en het connect – …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.