Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het wordt zó vaak terloops genoemd dat je bijna zou denken dat iedereen in het vak ook goed begrijpt wat wordt bedoeld: Een marketingstrategie is wat volgt uit een marketinganalyse. Succesvolle marketing betekent waarde toevoegen aan het leven van de klant en de eigen organisatie.
‘Wat is de gezamenlijke uitdaging als het gaat om employer branding?‘ Op dinsdag 6 februari kwamen meer dan 50 HR- en marketingprofessionals bijeen bij Oceans Haarlem, het pand waar Great Place To Work dagelijks werkt aan het verbeteren van de wereld van werk. Waarom kwamen ze bijeen? Om de handen van de afdelingen marketing én …
Onderzoek toont aan dat green washing leidt tot een ‘overspill-effect’, waardoor het scepticisme tegenover groene en andere duurzame claims groeit. Dit maakt het voor oprechte merken moeilijker om hun boodschappen te vertrouwen, nog meer dan bij gewone merkboodschappen al het geval is.
Waar bij binnenkomst de term transformatie-economie nog relatief onbekend was voor de meesten, werd tegen einde van de sessie duidelijk wat er onder dit begrip verstaan wordt én met welke trends en ontwikkelingen deze samenhangt.
Het valt niet mee om marketeer te zijn tegenwoordig: er komen steeds meer uitdagingen op ons pad.
Een vakjury zal de genomineerden op de shortlist interviewen, hun business case bestuderen en een uiteindelijke winnaar aanwijzen. De Europese Marketeer van het Jaar 2024 wordt op 27 juni in Madrid bekendgemaakt tijdens het National Marketing Awards-gala in Spanje.
Als een van de twaalf actieve community’s van het Nederlands Instituut voor Marketing, illustreert de heroprichting van NIMA Regio Noord de missie van de vereniging om een platform te bieden voor professionele groei en netwerken.
De NIMA Top Marketing Club is er voor marketingbedrijven in Nederland, waar marketing als functie een doorslaggevende rol speelt en betekenis heeft.
Marco Kuijten, Ronald Voorn, Chantal Schinkels, Felix van Hoften en Janneke Zuidhof. Vijf marketingprofessionals die allen geheel op eigen wijze een eigenwijze, kritische, maar doorgaans positieve kijk op ontwikkeling richting ‘beter’ met ons delen.
En voor wie wil weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van die kennis gebruik kunt maken, is er de NIMA Masterclass Neuromarketing, verzorgd door Walter Limpens.
NIMA biedt sinds 2024 voor de eerste maal de mogelijkheid een vierdaagse B2B-marketingcollegereeks te volgen. De reeks van vier dagen – verspreid over het jaar – is een gezamenlijk initiatief van RVS Marketing B2B Marketing & Sales en NIMA. Het idee voor de reeks ontstond uit de wens om B2B-marketeers in een compacte periode, zo …
Op 28 februari vond de ‘NIMA Brein en Gedrag kennissessie NeuroNext’ plaats, met presentaties van onder meer Bob van Dam, senior gedragspsycholoog en hoofddocent bij de Behavior Change Group en Mylene Samuels, Behavioural Design Expert bij ABN AMRO.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.