Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het zal je niet ontgaan zijn dat Facebook nogal negatief in het nieuws is geweest de afgelopen weken. Om het nodige recht te zetten, treft het platform flinke maatregelen. Deze maatregelen hebben invloed op de advertentiecampagnes die je voor jouw pagina uitvoert of uit laat voeren, en dit is wat je daarover moet weten. Facebook verwijdert de …
Many brands continue to see digital as primarily a response-led medium, but digital channels, when used well, can play a fundamental and complementary role in brand building, an industry figure maintains. In a WARC Best Practice paper, How digital channels can help build a brand, Oliver Feldwick, head of digital strategy at The&Partnership London, explains that …
De diverse disciplines binnen marketing hebben te maken met snel veranderende speelvelden. De veranderingen raken de kern van het aanbod, de wijze waarop het aanbod aan de markt wordt aangeboden en door de markt wordt afgenomen. Producten en diensten die gisteren nog relevant en onderscheidend waren, zijn vandaag alweer verouderd. Nieuwe technologieën in combinatie met …
Sinds het voor NIMA Members (vanaf Gold en Business Members) mogelijk is om zich te registreren als deelnemer aan de NIMA Marketing Day hebben zich al bijna 600 members aangemeld. Intussen staat ongeveer driekwart van het programma vast. Marketeers die hun verhaal komen doen, zijn afkomstig uit zowel (hele) grote marketingorganisaties als kleinere ‘smart marketeers’. Omdat de …
There is huge scope for innovation within integrated campaigns where each channel not only plays to its strengths but reinforces the roles of other channels, according to a WARC study. The 2018 Media Strategy Report, an analysis of the shortlisted entries to the 2017 WARC Media Awards, shows how the winning campaigns came up with highly …
Corporate communications and public relations professionals say engaging in better storytelling is the tactic/trend that will matter most over the next year, according to recent research from Sword and the Script Media and Ned Lundquist’s Job of the Week. The report was based on data from a survey conducted in February 2018 among 155 corporate communications and PR professionals. Respondents rank …
In a WARC Best Practice paper, How to develop an effective customer experience strategy, John Sills, a director of The Foundation, argues that many businesses are focused on the functional experience at the expense of the emotional one and that CX teams frequently end up merely fixing things when they go wrong. Customer experience is rather …
Ten years ago, marketing operations was still a very new role in org structures. The number of people with marketing operations as their job title were few and far between. Today, marketing operations has become the backbone of a marketing team driving the marketing excellence and supporting the business growth. But what is marketing operations? Marketing operations …
The best case study I have ever used with MBA students is the story of Levi’s suit business. It sounds too bizarre to be true, but it is all too real. A young and extremely enthusiastic marketing manager called Steve Goldstein starts working on a new product innovation – Levi’s Tailored Classics – an off-the …
Despite recent controversies around programmatic – surfacing ads next to inappropriate content, for example – best-practice examples show how it can be used effectively, according to a new WARC report. The 2018 Media Strategy Report is based on an analysis of the shortlisted entries to the 2017 WARC Media Awards. This found programmatic de rigueur in many …
In een eerder artikel schreef ik al over de belangrijkste verandering in de B2B-markt en de veranderende ‘buyer journey’. Een onderzoek over B2B-leadgeneratie toont aan dat er nog een hoop te winnen valt. Maar liefst 65 procent van de salesmanagers en marketeers is niet tevreden over de leadgeneratie. Daarbovenop blijkt contentmarketing – een belangrijk discipline binnen het vakgebied dat …
Vanaf dit voorjaar hebben organisaties die zich willen aansluiten bij NIMA de keuze uit drie typen lidmaatschap voor bedrijven. Dat is een sterke reductie van het aantal soorten business memberships, terwijl de keuzevrijheid bij het aangaan van een bedrijfsaansluiting juist enorm is uitgebreid. Naast de Top Marketing Club (voor grote kennisintensieve marketingorganisaties) en het connect – …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.