Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing’s looming crisis: Why the industry must work harder to attract the next generation Alva van Beek

Do young people still see marketing as a desirable career destination? The answer to this question is crucial in guaranteeing a pipeline of fresh talent entering the industry. The reality, according to an investigation by Marketing Week, is that the lack of information out there explaining the diverse opportunities of a career in marketing puts …

Lees meer
Verse NIMA Update onderweg Alva van Beek

In de loop van maart ontvangen alle NIMA Members een nieuwe ‘Update’ over activiteiten voor en door de vereniging. De krant wordt onder meer meegezonden met de oplage van MarketingTribune en Fonk. Een groot deel wordt verspreid bij NIMA-examens, classes en op grotere events. de NIMA krant heeft vooral als doel om uit te lichten …

Lees meer
P&G’s Marc Pritchard calls for an end to the ‘archaic Mad Men model’ Alva van Beek

Procter & Gamble’s (P&G) Marc Pritchard is calling for an end to the “archaic Mad Men model” as he turns his attention to cutting out the layers of complexity that he believes exist within the agency model. Speaking at the Association of National Advertisers’ annual conference in Florida, Pritchard said marketers have been “steadily outsourcing …

Lees meer
Webcare in de publieke sector: hoe wenselijk is een lollige toon? Alva van Beek

  De Beste Social Media staat vol met goede (en slechte) voorbeelden van organisaties die op social media persoonlijk, informeel of gewaagd uit de hoek komen. Zo zijn de reacties van luchtvaartmaatschappijen soms grappig, dan weer hartverwarmend. Aan webcare van commerciële organisaties is al veel aandacht besteed, zowel in onderzoek als in de praktijk. Maar gelden deze uitkomsten …

Lees meer
How to Put Employees First in the Customer Experience, and Why You Should Alva van Beek

At many companies, the frontline of customer experience—the contact center—isn’t meeting customer expectations. Although brands are adopting new technologies to better interact with customers and understand their wants and needs, the answer to delivering the right experience may be simpler than that. At the very core of customer experience is human interaction, so to truly …

Lees meer
(Interview Marc van Eck): ‘Nespresso zou mijn World Marketing Company Award winnen’ Alva van Beek

Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Marketing Company of the Year zijn De Hartstichting, …

Lees meer
Blockchain marketing technology landscape grows 400% Alva van Beek

Jeremy Epstein, CEO of Never Stop Marketing, a boutique marketing agency for blockchain startups, and one of the world’s foremost authorities on the adoption of blockchain and decentralized technology in advertising and marketing — and speaker at the upcoming MarTech conference too — just released the second edition of his blockchain marketing technology landscape. Jeremy has mapped all the blockchain-powered …

Lees meer
28 redenen om met video-marketing te starten in 2018 Alva van Beek

Contentmarketing is de beste manier om traffic te genereren naar je website of webshop. Het trekken en binden van de bezoeker door middel van relevante content creëert een blijvende band. Een band waarbij de bezoeker terugkeert. Zo veranderlijk als de mens is, zo veranderlijk is de marketing. Een bezoeker blijft altijd op zoek naar de beste …

Lees meer
Merkliefde maakt blind Alva van Beek

Wanneer consumenten een sterke band hebben met een merk, zijn ze geneigd om negatieve informatie te negeren. Zo blijft de goede reputatie van een merk behouden. Veel organisaties investeren in merkcommunicatie om minder kwetsbaar te zijn voor kritiek. Zeker in een tijd waarin consumenten steeds meer aandacht hebben voor het ethisch handelen van organisaties, het …

Lees meer
Innovations in direct mail help brands shout louder in the digital era Alva van Beek

After years of fire-fighting to dispel myths about its effectiveness and measurement, direct marketing – and in particular direct mail – is enjoying something of a revival. Industry and creative innovation is re-engaging advertisers and media agencies that had perhaps fallen out of love with this traditional medium. While the arrival of the Joint Industry Committee for …

Lees meer
Zijn brand studios de redding van de Nederlandse media-exploitanten? Alva van Beek

TMG, Linda, FD/BNR, Branddeli; de Nederlandse media-exploitanten investeren fors in brand studios. Daarmee hopen ze het succesverhaal van de New York Times te kopiëren. Maar: gaat het in Nederland werken? Als je een kop met een vraagteken boven een artikel zet, weet je dat het antwoord ‘nee’ is. Da’s een journalistieke wetmatigheid. Maar er wordt, …

Lees meer
Byron komt (en NIMA Members zijn van harte welkom) Alva van Beek

Jazeker, hij komt: De meest spraakmakende marketingdenker van dit decennium bezoekt de lage landen. In overleg met NIMA heeft organisator  business-to-business uitgeverij Vakmedianet een bijzonder en exclusief aanbod voor NIMA Members. Klik daarvoor op deze link. Uitgeverij Vakmedianet (Distrifood en Foodmagazine) en activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY halen top-marketeer Byron Sharp naar Nederland. Sharp kreeg mondiale bekendheid …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.