Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketingfacts wordt een samenwerking van NIMA & BBP Media Alva van Beek

Amsterdam, 22 februari 2018 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, wordt strategisch partner en mede-eigenaar van bloggersplatform Marketingfacts. In praktische zin houdt de samenwerking in dat NIMA vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie om van daaruit samen met vakmedia-uitgever BBP te werken aan het uitbouwen van het meest gezaghebbende kennisplatform …

Lees meer
Welk belang heeft social proof voor marketing? Alva van Beek

‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij social media staan bedrijven altijd ‘aan’ en is feedback van klanten altijd aanwezig. Hoe kun je …

Lees meer
(Recensie) Co2ntent! Alva van Beek

‘Voor de rollen, processen en mensen die de contentcultuur creëren. Al met al is dit boek een maatstaf voor de professional om zijn contentarchitectuur te bepalen en tot een goed contentplan te komen. Voor overige marketeers is het een standaardwerk die alle hedendaagse smaken, stijlen en middelen van marketingcommunicatie beschrijft.’ Auteur: Antal de Waij Uitgever: …

Lees meer
(Recensie) Klanten, wat moet je ermee? Alva van Beek

Auteur: Marijn van der Starre Uitgever: Klantfocus ISBN: 9789491197734 | NUR 801 Eerste druk: 2017 Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – Februari 2018 Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten …

Lees meer
Merkreputatie: Liefde maakt blind Alva van Beek

Organisaties streven vaak niet alleen naar een goed imago of een goede reputatie, ze streven naar merkliefde. Merkliefde gaat verder dan een goede merkrelatie, consumenten voelen dan zelfs hartstochtelijke positieve gevoelens voor een merk. Wanneer consumenten deze hartstochtelijke gevoelens ervaren, zou je verwachten dat zij het handelen van een organisatie veel minder snel als immoreel …

Lees meer
Guy van Liemt (EHERO ) over de coolste Internal Branding-cases: ‘Binnen beginnen om buiten te winnen’ Alva van Beek

Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Internal Branding Company of the Year zijn WE Fashion, …

Lees meer
Why data needs to play a bigger role in influencer marketing Alva van Beek

Influencer marketing is in a state of constant evolution, and has as many fanatics as brow-raising skeptics. But despite the critics, 2017 was definitely a year of growth; according a study by Klear, there were double the number of Instagram posts containing #ad compared to 2016. We Are Social’s Florencia Lujani argues that marketers need to …

Lees meer
Marketers ‘living in the dark ages’ when it comes to recruiting women Alva van Beek

Marketers are “living in the dark ages” and have “worrying attitudes” to unlawful behaviour when it comes to recruiting women, according to a new study. The Equality and Human Rights Commission (EHRC) questioned 1,100 private sector employees, a proportion of which came from marketing. In total, 36% agreed that it is reasonable to ask women about …

Lees meer
NIMA Marketing Day ’18: Spel is op de wagen! Alva van Beek

Op 21 juni vindt de tweede editie plaats van de NIMA Marketing Day, in de Fabrique in Utrecht. Evenals vorige editie is het programma daarvan samengesteld in overleg met alle members van NIMA, die daarvoor in de afgelopen weken ook tientallen ideeën aandroegen. Een tamelijk informeel en toch formeel moment was afgelopen week de samenkomst …

Lees meer
How ‘niche’ lifestyle brands are increasing their mass market appeal Alva van Beek

A decade ago they were defined as ‘niche’, but today health and wellness brands have been catapulted into the mainstream thanks to the popularity of nutrient-rich diets and ‘clean eating’. From meat substitute Quorn to organic tea purveyor Pukka, brands in the wellness space are benefiting from a growing consumer desire to live healthier lives. …

Lees meer
Erik van Engelen (Eneco) over Start Ups met de béste marketing: ‘Het begint allemaal met de magic’ Alva van Beek

Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Marketing Start Up of the Year zijn Koupe, …

Lees meer
‘Positioneren: feestje voor marketeers of voor iedereen?’ Alva van Beek

Stel je eens voor dat er genoeg en gezond voedsel is voor iedereen. Stel je eens voor dat niemand meer hoeft te vluchten voor honger en dat er minder conflicten zijn. En stel je nu eens voor dat het een bank is die hiervoor opstaat. Stel je eens voor dat we samen het wereldvoedselprobleem oplossen. …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.