Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Parkeer de techniek, begin bij mensen Alva van Beek

Mede-auteur van het onlangs verschenen PIM Trendrapport Aljan de Boer spreekt op 29 maart bij de uitreiking van de Dutch Marketing Awards. In deze column – naar aanleiding van dat optreden – licht hij toe wat de genomineerden voor de titel Marketeer of the Year volgens hem zo goed doen:  Ze vinden de technologie bij de …

Lees meer
NIMA Update | editie 6 – voorjaar 2018 Alva van Beek

In de zesde editie van de NIMA Update onder meer aandacht voor: NMD 2018 groter en gekker De allerbeste marketing van Nederland Marketing Executive Diner met Peter De Prins NIMA Diploma’s relevanter dan ooit NIMA Diploma’s op LinkedIn vaak niet correct

Lees meer
Marketers undervalue the impact of traditional media channels Alva van Beek

Marketers are overestimating the effectiveness and value of digital media channels such as online video and social media compared to more traditional formats such as TV, according to a new study. Calling for a re-evaluation of where marketers spend their budgets, new research from Radiocentre and Ebiquity highlights a disconnect between the scale of investment …

Lees meer
Rich Tiggeler (MKBcoach) ‘Alle ondernemers hebben een marketingbasis nodig’ Alva van Beek

Voor NIMA onderzocht Register Marketeer Irene Grotendorst RM de meerwaarde van ‘NIMA-diploma’s, nu en in de toekomst’. In dat kader vonden 15 expertinterviews plaats. Diploma-wensers, opleiders en werkgevers kwamen daarbij aan het woord. Zij bespraken hun visie, mening en een advies aan NIMA. Rich Tiggeler is oprichter van MKBcoach, voorzitter van ondernemersvereniging #clubcaas, freelancer bij …

Lees meer
Bezoek ‘Marketing in de zorg van morgen’ Alva van Beek

Op 18 april organiseert MOA Profgroep Healthcare het congres Marketing in de zorg van morgen en NIMA Members kunnen tegen speciaal tarief (15% korting) deelnemen. Centrale vraag is hoe zorginstellingen relevant kunnen blijven in het veranderende zorglandschap. De ontwikkelingen in de verschillende zorgsectoren gaan snel. Waar staat jouw zorginstelling voor? Waarom moeten bepaalde patiënten en verwijzers juist bij …

Lees meer
Data science draait om klanten, niet om cijfers Alva van Beek

Hoe populair data science ook is, veel bedrijven weten niet waar ze moeten beginnen. Data wordt daardoor nogal eens een doel en eigen waarheid op zich. Vier experts delen hun ervaringen én adviezen. Bedrijven zouden zich niet te veel moeten blindstaren op data. Die conclusie werd onlangs getrokken op IMPACT live, een evenement waar experts in data …

Lees meer
‘Marketeers zien digitale disruptie aanstormen, maar hebben er helemaal geen tijd voor’ Alva van Beek

Terwijl een overgrote meerderheid (87%) van de cmo’s digitale disruptie keihard ziet aankomen, verwacht slechts 30% deze daadwerkelijk te kunnen handelen. Het is een van de opvallende gegevens uit het Digital Marketing Innovation Onderzoek. Als er zo’n kloof gaapt tussen enerzijds de noodzaak van digitale disruptie en anderzijds de gereedheid om die te organiseren, dan …

Lees meer
[onderzoek] Waarom sommige merken na een overname hun waarde verliezen Alva van Beek

Uit onderzoek van Elisa Maira of Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) blijkt dat een overname de identiteit van een merk kan schaden, waardoor dit onder consumenten minder populair wordt. Vertrouwde gezichten zijn een voordeel. Een unieke, herkenbare identiteit is het waardevolste bezit van een onderneming, blijkt uit het onderzoek van Elisa Maira en RSM. …

Lees meer
Brands still have more to do on data privacy Alva van Beek

GLOBAL: Businesses around the world are not doing enough to implement data-use governance practices or develop overall information security strategies, according to a new survey of 9,500 senior executives. Globally, only half (51%) of executives report having an accurate inventory of customer and employee personal data, while just 53% require employees to complete training on …

Lees meer
Marketing’s looming crisis: Why the industry must work harder to attract the next generation Alva van Beek

Do young people still see marketing as a desirable career destination? The answer to this question is crucial in guaranteeing a pipeline of fresh talent entering the industry. The reality, according to an investigation by Marketing Week, is that the lack of information out there explaining the diverse opportunities of a career in marketing puts …

Lees meer
P&G’s Marc Pritchard calls for an end to the ‘archaic Mad Men model’ Alva van Beek

Procter & Gamble’s (P&G) Marc Pritchard is calling for an end to the “archaic Mad Men model” as he turns his attention to cutting out the layers of complexity that he believes exist within the agency model. Speaking at the Association of National Advertisers’ annual conference in Florida, Pritchard said marketers have been “steadily outsourcing …

Lees meer
Webcare in de publieke sector: hoe wenselijk is een lollige toon? Alva van Beek

  De Beste Social Media staat vol met goede (en slechte) voorbeelden van organisaties die op social media persoonlijk, informeel of gewaagd uit de hoek komen. Zo zijn de reacties van luchtvaartmaatschappijen soms grappig, dan weer hartverwarmend. Aan webcare van commerciële organisaties is al veel aandacht besteed, zowel in onderzoek als in de praktijk. Maar gelden deze uitkomsten …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.